Mercedes GL

Mercedes GL

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Mercedes-Benz
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Mercedes GL to największe auto terenowe dostępne w całej gamie pojazdów niemieckiego producenta. Początkowo uważano, że model ten zastąpić ma Mercedesa klasy G, jednak z czasem okazało się, że jest to tylko rozszerzenie oferty. Pojazd ten miał zapewnić luksus oferowany w limuzynach, przestrzeń z pojazdów typu SUV i właściwości terenowe znane właśnie chociażby z klasy G. Model ten zaliczany jest do klasy wyższej (segment G) w grupie aut terenowo rekreacyjnych. Jest to dość młode dziecko Mercedesa, gdyż na rynku zadebiutował dopiero podczas salonu samochodowego w Detroit w roku 2006. GL odziedziczyło płytę podłogową z mniejszego brata modelu ML, konstruktorzy jednak zmodyfikowali ją na tyle, że nadwozie jest dłuższe od niego o blisko 31 cm. W sumie model GL oferuje długość wynoszącą aż 5,09 metra, szerokość 1,92 metra oraz wysokość 1,84 metra. Zastosowany rozstaw osi jest jednym z największych pośród produkowanych dotychczas modeli ze znakiem gwiazdy i wynosi 3,07 metra. Dzięki temu w środku zmieścił się trzeci rząd siedzeń i istnieje możliwość przewożenia 7 osób. Mercedes GL wyposażony został w napęd na wszystkie koła 4Matic oraz w zmodyfikowane zawieszenie pneumatyczne Airmatic. Ten ostatni układ pozwala na zwiększenie prześwitu auta do blisko 31 cm i zwiększenie głębokości brodzenia do 60 cm. W standardzie znajduje się również adaptacyjny system tłumienia drgań (ADS). Wszystko to, wraz z blokadą mechanizmu różnicowego, zapewnia zarówno wysoki komfort jak i pełną możliwość zjechania poza utwardzone drogi. Miejsce produkcji znajdujące się w Tuscaloosa w stanie Alabama, w Stanach Zjednoczonych, jednoznacznie przekazuje do kogo skierowany jest ten model.

Sylwetka tego 5-drzwiowego SUV-a jest bardzo masywna, ale zarazem zapewnia reprezentatywność, czyli jest elegancka. Ową elegancję zawdzięcza przede wszystkim licznym aplikacjom chromowanym. Przód samochodu z płynnie zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi oraz osłoną na podwozie sprawia, że auto jest bardziej zwarte. Podkreślają to także ogromne nadkola, w których schowane są równie olbrzymie koła. Wygląd tyłu jest mniej awangardowy i przypomina pudełko. Mimo, że auto nie znajduje się długo na rynku to w 2009 roku przeprowadzono już pierwszy facelifting. Nowy kształt otrzymały osłona chłodnicy i zderzaki. Pojawiły się także diodowe światła do jazdy dziennej. Pozostało to co najbardziej charakterystyczne, czyli duży, poziomo użebrowany grill, po środku którego znajduje się logo producenta.

Model GL korzysta ze wszystkich nowinek technicznych z zakresu bezpieczeństwa, jakimi dysponuje Mercedes. W standardzie znajduje się 6 poduszek powietrznych, a także takie systemy wspomagające kierowcę jak: system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, asystent układu hamulcowego BAS, elektroniczny system stabilizujący jazdę 4ESP i elektroniczny system trakcji 4ETS. Auto posiada także asystentów zjazdu i wjazdu pod górę. Jako dodatkową opcję zamówić można jeszcze poduszki boczne na tylnych fotelach. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym EuroNCAP.

Konkurencją dla Mercedesa GL stanowi Cadillac SRX i Escalade, Toyota Land Cruiser V8, Hummer H2 oraz Land Rover Randge Rover Sport.
 

GL najczęściej porównywany z

BMW X5
BMW X5
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Mercedes G
Mercedes G
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Reklama