/  /  /  /  / To najmocniejsza seryjna terenówka pod słońcem
Mercedes G

Mercedes G

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena383 000 zł - 1 305 000 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO2261 g/km - 397 g/km
Żużycie paliwa9,9 L/100km - 17,0 L/100km
 

To najmocniejsza seryjna terenówka pod słońcem

Mercedes-Benz|
Mercedes-Benz G 63 AMG
© Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 63 AMGMercedes-Benz G 63 AMGMercedes-Benz G 63 AMGMercedes-Benz G 63 AMGMercedes-Benz G 63 AMG

Mercedes prezentuje nową Klasę G 65 AMG z 6-litrową jednostką V12 biturbo o mocy 612 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. Według koncernu, to najmocniejsza produkowana seryjnie terenówka pod słońcem.

Nowa Klasa G 63 AMG
Każdy kolejny produkt ze stajni AMG oferuje wyjątkową mieszankę: "więcej mocy, niższy apetyt". Nowa Klasa G 63 AMG nie jest tu wyjątkiem. Pod jej maską pracuje widlasta "ósemka", zaopatrzona w najnowsze osiągnięcia inżynierów z Affalterbach: bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, funkcję Eco start/stop oraz system zarządzania energią.

Wspomagany dwiema turbosprężarkami silnik z pojemności 5,5 litra generuje moc 400 kW (544 KM) i maksymalny moment obrotowy 760 Nm. Efekt? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,4 s i prędkość maksymalna 210 km/h (ograniczona elektronicznie).

Model zastępuje uznaną Klasę G 55 AMG Kompressor - zdecydowanego faworyta wśród nabywców "Gelendy" z ponad 40-proc. udziałem w sprzedaży. Serce nowej Klasy 63 AMG osiąga o 27 kW (37 KM) wyższą moc i o 60 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy od poprzednika.

Dynamika nowej Klasy G 63 AMG idzie w parze z postępami dziedzinie ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Średnie zużycie benzyny w cyklu NEDC wynosi 13,8 l/100 km, o 2,1 l/100 km od poprzednika (-13%). Istotną rolę odgrywa tu wyrafinowana technologia: 8-cylindrowa jednostka biturbo we współpracy ze skrzynią biegów AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, funkcja Eco start/stop oraz system zarządzania energią. Siedmiostopniowa przekładnia oferuje trzy tryby jazdy i funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji biegu.

W trybie Controlled Efficiency (C) zmienia biegi łagodnie i przy niskich prędkościach obrotowych. Aktywna jest także funkcja Eco start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Informuje o tym zielona ikona "ECO" na panelu wskaźników AMG.

W trybach Sport (S) i Manual (M) kolejne przełożenia załączane są przy wyższych prędkościach obrotowych i z większą dozą agresywności, a krótkie, ściśle określone przerwy w dostarczaniu zapłonu pozwalają na krótszy czas zmiany biegów przy pełnym obciążeniu. Funkcja ECO start/stop jest wtedy odłączona.

Efektywność przekładni Speedshift Plus 7G-Tronic poprawia dodatkowo nowy konwerter z wahadłem odśrodkowym, zoptymalizowane pod kątem tarcia łożyska i system zarządzania temperaturą oleju.

Ścieżka dźwiękowa jednostki V8 AMG
Rzut oka na pokaźne końcówki układu wydechowego AMG nie pozostawia wątpliwości, że dokonań na polu efektywności nie osiągnięto kosztem emocji. Z dwóch podwójnych rur wydechowych wydobywa się soczysty, wibrujący dźwięk. Najnowszy układ katalityczny w wydechu Klasy G 63 AMG pomaga jej spełnić europejskie (Euro V) i północnoamerykańskie standardy normy emisji spalin (standard LEV-II, OBD II).

Nowa twarz AMG
Ponadczasowa forma Klasy G zyskała w wersji firmowanej przez specjalistów z AMG szczególną oprawę. Przez wlot powietrza z wypełnieniem w kolorze lśniącej czerni przebiega podwójne ostrze - od niedawna wizytówka aut z Affalterbach. To kolejny po SL 63 AMG i SL 65 AMG przedstawiciel nowego pokolenia AMG. Potężne wloty powietrza w przednim zderzaku bezbłędnie identyfikuje się klasyczną z bryłą. Męskie, surowe walory Klasy G 63 AMG podkreślają osłony i progi ze stali nierdzewnej oraz osłony nadkoli.

Klasa G 65 AMG
Klasa G 65 AMG z silnikiem V12 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm to najmocniejszy produkowany seryjnie samochód terenowy na świecie. Model zachwyca nie tylko osiągami (przyspieszenie do "setki" wynosi 5,3 s, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 230 km/h), ale i niezrównaną dynamiką prowadzenia.

Po raz pierwsza Klasa G otrzymała 6-litrowy silnik V12 biturbo AMG, zaopatrzony w nowe turbosprężarki z kanałami spiralnymi o zwiększonym przekroju, zoptymalizowane pod kątem przepływu kanały wastegate i zapłon wieloiskrowy z dwunastoma podwójnymi cewkami. Wynik? Skuteczna realizacja procesu spalania, jeszcze bardziej aksamitna praca jednostki i wyższa moc.

Nie tylko technologia i możliwości silnika V12 budzą podziw. Jego wyjątkowy charakter w pełni oddaje wykonana z aluminium i włókna węglowego pokrywa. Tak jak w przypadku Klasy G 63 AMG, jednostka napędza koła obu osi za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni AMG Speedshift Plus 7G Tronic.

Z zewnątrz Klasa G 65 AMG różni się od siostrzanego modelu z silnikiem V8 chromowaną osłoną chłodnicy, pięcioramiennymi, grafitowymi obręczami AMG o szerokości 9 i średnicy 20 cali z oponami 275/50 R20 (opcjonalnie w kolorze matowej czerni z polerowanymi rantami) oraz logo V12 BITURBO na osłonach przeciwbłotnych.

Po zajęciu miejsca we wnętrzu kierowcę wita animacja "AMG V12 BITURBO". Lista wyposażenia obejmuje wykończenie deski rozdzielczej ze skóry designo i tworzywa w kolorze fortepianowej czerni, diamentowy krój skórzanej tapicerki foteli i drzwi, ekskluzywne emblematy z wytłoczonym logo AMG na zagłówkach oraz dywaniki designo z symbolem V12.

Obie wersje dostępne będą jako kombi z długim rozstawem osi. Ich rynkowa premiera nastąpi już w czerwcu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama