/  /  /  /  / Czy to będzie Klasa G przyszłości?
Mercedes G

Mercedes G

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena383 000 zł - 1 305 000 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO2261 g/km - 397 g/km
Żużycie paliwa9,9 L/100km - 17,0 L/100km
 

Czy to będzie Klasa G przyszłości?

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnull

Czy to możliwe, by Klasa G była w ofercie w 2025 roku? Ener-G-Force (nowy prototyp Mercedesa) to wizjonerska interpretacja kultowej terenówki z 1979 roku. Bazuje on na koncepcyjnym samochodzie policyjnym przygotowanym na konkurs LA Design Challenge.

Projekt radiowozu z 2025 roku to wyzwanie tegorocznej edycji konkursu Los Angeles Design Challenge. W przyszłości organy ścigania będą musiały przygotować się na jeszcze bardziej zatłoczone drogi, elektroniczne systemy monitorowania i kierowania ruchem oraz zmiany w ludzkich przyzwyczajeniach. W nowych czasach policja będzie potrzebować nowych samochodów: szybkich, niezawodnych i przyjaznych dla środowiska.

Ener-G-Force spełnia wymagania policji i służb porządkowych z każdego zakątka świata. "Utylitarny charakter prototypu pozostaje w zgodzie z genami off-roadowej ikony Mercedes-Benz. Modny i praktyczny Ener-G-Force może zdradzać, jak będzie wyglądał nowy język projektowania naszych samochodów terenowych - podkreśla Gorden Wagener, szef designu Mecedes-Benz Cars.

Niewielkie powierzchnie szklane czynią z radiowozu bezpieczny kokon dla stróżów prawa, narażonych na liczne niebezpieczeństwa. Światła ostrzegawcze nie pozostawiają wątpliwości co do intencji policji, a gigantyczne koła gwarantują podążanie właściwym torem, nawet z dala od asfaltu.

I choć Ener-G-Force jest jedynie wizją przyszłości, jego design zafascynował projektantów z kalifornijskiego studia Mercedes-Benz Advanced Design Studio do tego stopnia, że stworzyli oni cywilną wersję radiowozu i zbudowali model w skali 1:1.

Nowe spojrzenie na off-roadową legendę
Podobnie jak wóz patrolowy, cywilny Ener-G-Force na nowo interpretuje klasyczną formę Klasy G. "Oczywiście, chcieliśmy zrobić wyraźny krok do przodu, ale i zachować charakterystyczne znaki rozpoznawcze Klasy G - mówi Hubert Lee, projektant prototypu. Przykłady? Znajomy profil z charakterystyczną linią dachu i wybrzuszeniem na tylnej klapie, kryjącym wysuwaną skrzynię na narzędzia, oraz kierunkowskazy zamontowane na błotnikach.

Znacznie wyżej poprowadzona linia szyb, napięte linie i świeże detale wprost jednak sygnalizują, że Ener-G-Force jest maszyną z przyszłości. Potężna sylwetka wspiera się na 20-calowych kołach, a nad przednim pasem dominuje pełen ekspresji wlot powietrza i oświetlenie LED w kształcie litery "G".

Terenówka przyszłości jest pełna energii
Woda przechowywana w zbiornikach na dachu prototypu Ener-G-Force trafia do wodnego konwertera, gdzie naturalne i odnawialne zasoby zostają przekształcone w wodór zasilający ogniwa paliwowe. Urządzenia do magazynowania energii elektrycznej kryją się w efektownych osłonach progów, które zmieniają barwę zależnie od stopnia naładowania baterii.

Ener-G-Force nie emituje nic więcej poza wodą, a jego zasięg wynosi 800 km.

Zaawansowana elektronika precyzyjnie dobiera moment obrotowy, generowany przez silniki elektryczne w piastach kół. Zainstalowany na dachu skaner 360 stopni Terra-Scan permanentnie monitoruje nierówności i na podstawie wygenerowanego obrazu dostosowuje siłę tłumienia zawieszenia, aby zapewnić maksymalną trakcję niezależnie od rodzaju nawierzchni.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama