Mercedes E

Mercedes E

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena184 500 zł - 369 000 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO2109 g/km - 211 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 9,0 L/100km
 
null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Historia Mercedesa klasy E sięga połowy lat 30-tych poprzedniego wieku, choć oficjalne nazewnictwo z literką „E” pojawiło się dopiero w 1993, kiedy to przeprowadzano modernizację Mercedesa-Benz oznaczonego jako W124. Podobnie jak wskazuje nazwa pojazd ten został sklasyfikowany w klasie wyższej, czyli segmencie E, zaś wersja coupe w klasie średniej (segment D) w grupie aut sportowo-rekreacyjnych. Obecnie na rynku dostępna jest już czwarta generacja, która zadebiutowała w styczniu 2009 roku podczas salonu samochodowego w Detroit i jest oznaczona jako seria W212. Auto w porównaniu do poprzednika nieznacznie urosło, długość zwiększyła się o 1,5 cm, szerokość o 3 cm, zaś wysokość zmniejszyła się o 1 cm. Wersja kombi jest nieco większa od sedana. Obecna  klasa E jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w całej gamie pojazdów niemieckiego producenta. Świadczy o tym chociażby fakt, że potrafi on samodzielnie odczytywać znaki drogowe oraz przedstawiać je kierowcy na wyświetlaczu. Zastosowano również zawieszenie Airmatic, które wykorzystuje amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia. Można je samodzielnie ustawić na tryb komfortowy lub sportowy. W porównaniu do konkurencji lepiej wygląda również sprawa wyciszenia wnętrza, co było najsłabszą cechą wcześniejszych modeli, w szczególności tych z silnikiem diesla pod maską. Mercedes klasy E produkowany jest w macierzystym zakładzie w Sindelfingen w Niemczech, w Dżakarcie w Indonezji, w zakładach Thonburi w Tajlandii, Pune w Indiach, w zakładach Magna Steyr w Graz w Austrii, Pekan w Malezji, w zakładach firmy Top Khodro w Iranie, a także w Pekinie w Chinach.

W 2013 roku E klasa przeszła face lifting i zaprezentowana została w podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit Motor show. Odnowionego Mercedesa trudno pomylić z poprzednimi modelami które kojarzone były z taksówkami. Do tej pory E klasa była łatwo rozpoznawalna przez swoje podwójne światła. Zamiast podwójnych okularów zastosowane zostały pojedyncze nowoczesne reflektory wyposażone w światła wykonane w technologii LED. Podobnie jak w kultowym modelu W124 z 1993 roku. Ta kompozycja sprawia wrażenie że samochód stał się bardziej opływowy. Zaostrzona maska silnika harmonijnie przechodzi w ramę osłony chłodnicy. Stylizacja dolnej części spojlera zderzaka przedniego dodaje troszeczkę sportowego charakteru. Przyglądając się z boku, widać zmiany dotyczące linii bocznej która łagodnie wznosi się w kierunku tylnej części samochodu, co w połączeniu z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami elegancko podkreśla proporcje limuzyny. Tylne światła wykonane zostały w technologii LED oraz częściowo światłowodowej dzięki czemu możliwe jest uzyskanie różnej intensywności oświetlenia.
We wnętrzu uwagę zwraca nowy analogowy zegar na środku konsoli centralnej, oraz analogowe zegary na konsoli kierowcy umieszczone w trzech chromowanych tubach.

Nadwozie dostępne jest w dwóch wersjach. Jako 4-drzwiowy sedan, który pojawił się jako pierwszy, oraz 5-drzwiowe kombi. Model dostępny jest z 4 i 6 cylindrowymi silnikami wysokoprężnymi oraz 4,6 i 8 cylindrowymi silnikami benzynowymi. Najmocniejsze modele o oznaczeniach E 63 AMG i E 63 AMG 4MATIC wyposażone są w 5,5-litrowy silnik V8 bi-turbo AMG charakteryzujący się mocą 410 kW i maksymalnym momentem obrotowym 720 Nm. Do dyspozycji mamy dwa rodzaje napędów hybrydowych o oznaczeniach BlueTEC HYBRID napędzany silnikiem wysokoprężnym w połączeniu z silnikiem elektrycznym i Natural Gas Drive napędzany dwupaliwowo ‒ benzyną i gazem ziemnym.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego jest bardzo bogate. Znajduje się w nim 6 poduszek powietrznych, system antypoślizgowy ABS, wspomaganie hamowania BAS, system pre-safe przygotowujący fotele oraz napinacze do uderzenia, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz kontrola trakcji ASR. Za dodatkową opłatą otrzymać można poduszki boczne tylne, pakiet utrzymania linii pasa ruchu, a także system poprawiający widoczność w nocy.

Głównymi konkurentami Mercedesa klasy E są BMW serii 5, Volvo S80, Audi A6, Jaguar XF, Lexus GS czy Infiniti Q70.
 

E najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
BMW 5
BMW 5
Lexus GS
Lexus GS
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Mercedes C
Mercedes C
Mercedes CLS
Mercedes CLS
Mercedes S
Mercedes S
Reklama