/  /  / CLS
Mercedes CLS

Mercedes CLS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena265 000 zł - 646 000 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO2122 g/km - 248 g/km
Żużycie paliwa4,6 L/100km - 10,6 L/100km
 
Mercedes CLS
© Mercedes
Mercedes CLSMercedes CLSMercedes CLSMercedes CLSMercedes CLSMercedes CLS
Mercedes CLS to luksusowy samochód sportowy o nadwoziu przypominającym coupe, należący do segmentu E ( klasa wyższa średnia). Pod względem konstrukcyjnym, CLS pozycjonowany jest między Klasą E i Klasą S. Samochód miał swoją premierę w roku 2010, podczas salonu samochodowego w Paryżu.

Pierwsza generacja tego modelu została po raz pierwszy zaprezentowana w roku 2003, na wystawie we Frankfurcie, pod nazwą Vision CLS. Spore zainteresowanie nowym modelem Mercedesa doprowadziło do tego, że już w następnym roku CLS został wdrożony do produkcji seryjnej. Samochód bazujący na Mercedesie E klasy, dostępny był tylko jako czterodrzwiowe coupe. Do napędu wykorzystano zarówno silniki benzynowe, jak i diesla. Najmocniejsza wersja silnikowa została wykonana przez fabrycznego tunera, firmę Mercedes- AMG i początkowo nosiło oznaczenie   CLS 55 AMG, a następnie CLS 63 AMG. W roku 2008 samochód przeszedł facelifting. Mercedes CLS otrzymał nowy pas przedni, w którym umieszczono światła wykonane w technice LED do jazdy dziennej. Wnętrze samochodu otrzymało nową trójramienną kierownicę, zmianie uległa również stylistyka zegarów. W ciągu całego okresu produkcji z fabryki w Sindelfingen wyjechało 170 000 egzemplarzy. Mercedes CLS produkowany był w Stuttgardzie w Niemczech oraz w Santiago Tianguistenco w Meksyku.

Obecna, druga generacja modelu została wprowadzona rynek w roku 2011. Stylistycznie samochód kontynuuje linie zapoczątkowaną przez swojego poprzednika. Przód auta nawiązuje do modelu SLS AMG, a duży grill z centralnie umieszczoną gwiazdą Mercedesa oraz duże rozciągnięte wszerz wloty powietrza z czarnymi kratkami, dodatkowo podkreślają sportowe aspiracje tego modelu. Zwieńczeniem tylnej części auta są końcówki rur wydechowych w kształcie trapezu. Jako, że CLS powstał na bazie Mercedesa E klasy, to wymiary obu tych aut są podobne. Długość CLS-a wynosi 4920mm, szerokość 1881mm, wysokość 1,405mm, przy rozstawi osi wynoszącym 2874mm. Mercedes ma w swojej ofercie 5 kolorów wykończenia wnętrza i 3 różne rodzaje skóry. Obicia deski rozdzielczej są ręcznie zszywane, a potem nakładane na deskę i formowane w wysokiej temperaturze. Opcjonalnie istnieje możliwość pokrycia deski rozdzielczej elementami z włókna węglowego. Gama jednostek napędowych opiera się na 2 silnikach diesla( o mocy od 204KM do 265 KM) oraz 3 silnikach benzynowych. Dla osób ceniących sobie sportowe osiągi, Mercedes przygotował wersję AMG. Mercedes CLS w tej specyfikacji napędzany jest przez 8-cylindrowy silnik bi-turbo, o mocy 525 KM i momencie obrotowym wynoszącym 700NM. Gdyby te wartości okazały się niewystarczające, to Mercedes przygotował pakiet AMG Performance, który podnosi moc do 557 KM, a moment obrotowy do 800 NM. Podniesienie mocy było możliwe dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania z 1 do 1,3 bara. Mercedes CLS AMG jest w stanie osiągnąć pierwsze 100km/h w czasie 4.4 s. i osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h( wszystkie samochody marki Mercedes, posiadają elektroniczny ogranicznik prędkości maksymalnej do 250km/h).Moc na tylne koła przenoszona jest za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów AMG speedshift MCT. Może ona pracować w kilku trybach: S+(Sport plus), M (Manual), S (Sport) i C (Controlled Efficiency). Każdy tryb pracy powoduje zmianę przełożenia w skrzyni biegów, oraz wysokość obrotów przy który następuje odcięcie paliwa. Mercedesa CLS AMG można opcjonalnie wyposażyć w aktywne zawieszenie AMG Ride Control, które może pracować w trzech trybach : Comfort, Sport i Sport plus. Za sprawne hamowanie odpowiada układ hamulcowy składający się z tarcz hamulcowych o średnicy 360mm Opcjonalnie można zamówić ceramiczne tarcze hamulcowe.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest bardzo bogate i obejmuje: 8 poduszek powietrznych, system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP, czujnik zderzenia i dachowania oraz układ zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania ASR. Model ten nie został jak do tej pory poddany testom zderzeniowym EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Mercedesa CLS są : Aston Martin Rapide, Audi A7, Maserati Quattroporte, Porsche Panamera
 

CLS najczęściej porównywany z

Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin Rapide
Aston Martin Rapide
Audi A7
Audi A7
BMW 5
BMW 5
BMW 6
BMW 6
Citroen C5
Citroen C5
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Reklama