/  /  /  /  / Sportowe nowości w gamie Mercedesa CLA
Mercedes CLA

Mercedes CLA

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena121 800 zł - 228 500 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO298 g/km - 161 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 6,9 L/100km
 

Sportowe nowości w gamie Mercedesa CLA

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnullnullnullnullnull

Podczas salonu we Frankfurcie debiutuje prototypowy model CLA 45 AMG Racing Series, zapowiadający kolejny samochód wyścigowy Mercedes-AMG dla prywatnych zespołów. Emblematem "opracowany przez AMG" może być też opatrzona następna, tym razem seryjna nowość w gamie czterodrzwiowego coupe, czyli CLA 250 Sport.

"Wraz z CLA 45 AMG Racing Series chcemy dalej zwiększać nasze zaangażowanie w projekty adresowane do prywatnych zespołów sportowych i zaoferować im konkurencyjny, niewiele różniący się od standardowego samochód wyścigowy, zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa w popularnej klasie aut z 4-cylindrowymi jednostkami - mówi Ola Kallenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

"Utwierdza nas w tym ogromny sukces modelu SLS AMG GT3, za kierownicą którego ścigają się teraz zespoły na pięciu kontynentach. Dotychczas znalazł on 67 nabywców".

Poza serią indywidualnych zwycięstw SLS AMG GT3 zdobył już liczne tytuły mistrzowskie, w tym Europejskie Mistrzostwo FIA GT3 (2012), Światowe Mistrzostwo FIA GT1 (2012) oraz tytuł ADAC GT Masters (2012), a w tym roku wywalczył w wyścigach GT3 cztery zwycięstwa z rzędu.

Przeznaczeniem CLA 45 AMG Racing Series jest udział w przyciągających tłumy widzów zmaganiach aut z turbodoładowanymi silnikami o pojemności 2 litrów.

Specyfikacja modelu może być dostosowana do różnych serii i ich regulaminów, podobnie jak moc silnika oraz rodzaj napędu (4x4 lub standardowy, przedni).

Czystej krwi samochód wyścigowy
Za sprawą wykonanego z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) ospojlerowania design CLA 45 AMG Racing Series jest jeszcze bardziej spektakularny niż w przypadku "cywilnego" modelu. Wyścigowa odmiana otrzymała nowe zderzaki, szersze nadkola i osłony progowe z wlotami doprowadzającymi chłodne powietrze do tylnych hamulców, a także zatrzaski maski silnika oraz tylnej klapy.

Regulowane tylne skrzydło wraz z przednią lotką i tylnym dyfuzorem zapewnia dodatkową siłę docisku. Podobne zadanie mają otwory w nadkolach.

Kute obręcze AMG, zastosowane w celu obniżenia masy nieresorowanej, zaopatrzono w wyczynowe ogumienie Dunlop. Zintegrowany z podwoziem podnośnik pneumatyczny pozwala na szybką zmianę kół w trakcie pit stopu.

W kabinie dominuje torowa atmosfera: zainstalowano tu stalową klatkę, kubełkowy fotel Recaro z elementami z włókna węglowego, przygotowany do systemu HANS (Head and Neck Support), zintegrowany system przeciwpożarowy oraz sportową kierownicę z manetkami do zmiany biegów.

Wyczynowe zawieszenie CLA 45 AMG Racing Series wyróżnia się szerszym rozstawem kół z przodu i z tyłu. Jego  ustawienia mogą zostać dostosowane do wymogów konkretnego wyścigu.

Regulować można prześwit, ugięcie sprężyn oraz charakterystykę tłumienia, a także rozstaw i kąt pochylenia kół obu osi.

Wysokowydajny układ hamulcowy AMG z czterema wentylowanymi tarczami wyposażony jest w system ABS.

Podobnie jak model SLS AMG GT3, nowy CLA 45 AMG Racing Series został opracowany przez Mercedes-AMG we współpracy z HWA AG. HWA odpowiada za rozwój i udział w wyścigach samochodów Mercedes-AMG zmagających się w mistrzostwach DTM z ramienia Mercedes-Benz Motorsports.

Zespół HWA należy do najlepszych na międzynarodowej arenie sportów samochodowych, czego dowód stanowi dziesięć tytułów mistrzowskich dla kierowców w DTM i ITC, a także dwa tytuły mistrzowskie zdobyte podczas mistrzostw FIA GT.

Samochody żadnej innej marki nie zwyciężały tyle razy i nie zdobyły tylu tytułów w DTM, co Mercedes-AMG.

CLA 250 Sport, czyli dynamizm wrodzony
Emblematem "opracowany przez AMG" może być też opatrzona następna, tym razem seryjna, nowość w gamie czterodrzwiowego coupe: CLA 250 Sport. Jego 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów generuje moc 211 KM i dostarcza 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1200-4000 obr./min.

Seryjnie model wyposażony jest w dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną 7G-DCT oraz pakiet AMG. Zdradzają go czerwone akcenty na zderzakach, emblemat "Sport" na przednich błotnikach oraz 18-calowe, czarne obręcze AMG o pięciu ramionach, zaopatrzone w ogumienie 235/40 R 18. Za nimi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa designo.

CLA 250 Sport otrzymał również zestrojone przez inżynierów AMG zawieszenie oraz układ kierowniczy. Jego dynamiczną naturę podkreśla sportowy układ wydechowy i nowa konfiguracja systemu ESP.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mercedes CLA