/  /  / CLA
Mercedes CLA

Mercedes CLA

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena121 800 zł - 228 500 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO298 g/km - 161 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 6,9 L/100km
 
null
© Mercedes-Benz
nullnullnullnullnullnull
Samochód został pokazany podczas Detroit Motor Show w 2013 roku. Jest niczym innym jak wersją sedan dla nowej A-Klasy lecz jego charakter jest o wiele bardziej prestiżowy co producent podkreśla inną nazwą – CLA, który powstał na tej samej koncepcji co model CLS.

Design CLA niemal w całości pochodzi od prototypowego Concept Style Coupé. Nadwozie modelu mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1432 mm wysokości.
Dynamiczne linie nadają CLA charakteru - model oferowany jest z gamą turbodoładowanych silników o mocy do 257 kW (350 KM), sportowym zawieszeniem i napędem na obie osie 4MATIC.
Paleta silników benzynowych obejmuje wersje o pojemności 1,6 i 2 litrów o mocy od 90 kW (122 KM) pod maską CLA 180 przez 115 kW (156 KM) w CLA 200 oraz 155 kW (211 KM) w CLA 250, aż po 257 kW (350 KM) w CLA 45 AMG. Uzupełnieniem oferty są dwie jednostki wysokoprężne: CLA 200 CDI osiąga moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm oraz 2,2-litrowy turbodiesel, napędzający model CLA 220 CDI, generuje moc 125 kW (170 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu.
Wszystkie odmiany silnikowe są standardowo uzbrojone w funkcję ECO start/stop i współpracują z 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 7G-DCT.
Wszystkie silniki benzynowe i najmocniejsza jednostka wysokoprężna stosowane w modelu CLA spełniają normy emisji spalin Euro 6.

Zawieszenie CLA wykorzystuje kolumny McPherson z przodu. Z tyłu natomiast znajduje się niezależna konstrukcja wielowahaczowa z trzema wahaczami poprzecznymi i jednym wzdłużnym na koło. W ofercie znajdują się dwa warianty zawieszenia: komfortowe lub sportowym. Ten drugi wyróżnia się zmniejszonym prześwitem o 20 mm (z przodu) oraz o 10 mm (z tyłu).

Lista wyposażenia obejmuje m.in. nowoczesne systemy wspomagania, takie jak zaawansowany Collision Prevention Assist. Ten radarowy układ ostrzega kierowcę przed zidentyfikowanymi przeszkodami za pomocą sygnałów akustycznych i wizualnych, przygotowując jednocześnie Brake Assist do precyzyjnego hamowania. W przypadku ryzyka kolizji Collision Prevention Assist zapewnia ochronę przed typowymi uderzeniami w tył poprzedzającego samochodu w ruchu ulicznym przy prędkości od 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

Konkurencję dla Mercedesa CLA stanowi jedynie Audi A3 sedan.
 

CLA najczęściej porównywany z

Audi A1
Audi A1
BMW 3
BMW 3
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Lexus IS
Lexus IS
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Mercedes A
Mercedes A
Opel Astra IV
Opel Astra
Reklama