/  /  /  /  / Oto nowe oblicze Klasy E. Zobacz co się zmieniło
Mercedes CL

Mercedes CL

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Oto nowe oblicze Klasy E. Zobacz co się zmieniło

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Kompleksowo zmodernizowany Mercedes Klasy E z wydajnymi silnikami, innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa oraz nowym językiem projektowania zaznacza swoją wiodącą pozycję w klasie wyższej.

W limuzynie i kombi po raz pierwszy znajdzie zastosowanie aż 11 nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S. Łączą one szereg funkcji z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, przez Mercedes-Benz określanych jako Intelligent Drive.

Nowe systemy potrafią zapobiec wypadkom z udziałem pojazdów poruszających się torem poprzecznym do toru jazdy auta, a także z udziałem pieszych. Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, a Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Zmodernizowana Klasa E to także znaczący krok naprzód w dziedzinie ekologii, a to za sprawą nowych, 4-cylindrowych silników benzynowych BlueDirect z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa.

Nimiecki koncern zmodernizował wszystkie wersje Klasy E bardziej kompleksowo niż kiedykolwiek tak, aby najnowsze osiągnięcia technologiczne uczynić dostępnymi jak najszybciej. Właśnie dlatego nowy model korzysta z rozwiązań, które znajdą zastosowanie w kolejnej generacji Klasy S. Dodatkowo, Klasa E zwraca uwagę wyrazistą stylistyką łączącą dynamiczne linie z elegancją oraz jeszcze wyższym komfortem podróżowania, wysokiej jakości wykończeniem, wydajnością oraz przyjemnością z jazdy.

Klasa E występuje teraz w dwóch wersjach stylistycznych, a jej nadwozie zyskało świeże proporcje. Projektanci sięgnęli po najnowszy idiom projektowania Mercedes-Benz i na nowo zinterpretowali klasyczne wartości towarzyszące limuzynom ze Stuttgartu.

Przedni pas został całkowicie przeprojektowany. Zintegrowane lampy spajają teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem, ale ich świetlny autograf nadal oddaje typowy dla Klasy E, "czterooki" wygląd. Spojrzenie nowego modelu mierzy wyjątkowo wysoko: światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po raz pierwszy dostępne jest w opcji.

I również po raz pierwszy Klasa E oferowana jest z dwiema wersjami przedniego pasa: odmiana standardowa i linia Elegance otrzymują klasyczny wlot powietrza z trzema poprzeczkami i gwiazdą na masce, a linia Avantgarde wyróżnia się sportową osłoną chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą.

Maskę i przednie błotniki także uformowano od początku, podobnie jak nowy przedni zderzak, wolny od funkcji oświetleniowych. Dodatkowy spojler subtelnie uwydatnia sportowe cechy Mercedesa.

Trójwymiarowa rzeźba profilu nadaje limuzynie i kombi nowe proporcje. Wypukłości biegnące przez drzwi aż do tylnych świateł wydłużają optycznie sylwetkę Klasy E, a efekt ten potęguje niżej poprowadzona wiodąca linia boczna.

Także tylne lampy i zderzak zyskały nowy wyraz. Horyzontalnie ułożone diody LED podkreślają szerokość nadwozia, a ich widok nocą powinien się podobać.

Wysokiej próby wykończenie kabiny
Efekty gruntownej modyfikacji są natychmiast zauważalne również po otwarciu drzwi. Wysokiej jakości materiały, precyzyjny montaż i przemyślany rozkład kokpitu współgrają z designem nowej Klasy E.

Nowością jest dwuczęściowe wykończenie biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz.

Harmonię nadaje kabinie przeprojektowana konsola środkowa pozbawiona dźwigni zmiany biegów oraz nowa, multifunkcyjna kierownica z selektorem Direct Select i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).

Niepowtarzalne możliwości indywidualnej konfiguracji
Nowa Klasa E oferuje wiele unikalnych w klasie możliwości indywidualizacji. Wszystkie elementy opcjonalne dostępne są niezależnie od linii wyposażenia. Dla przykładu, zupełnie klasyczne na zewnątrz nadwozie może skrywać wnętrze o bardzo nowoczesnym charakterze.

Poza linią standardowego wyposażenia dostępne będą także linie Elegance oraz Avantgarde; ta ostatnia w wyjątkowy sposób podkreśla sportowe atrybuty limuzyny oraz kombi.

Nowe systemy wspomagania kierowcy
Wprowadzenie przez Mercedesa systemów Pre-Safe oraz Distronic Plus połączyło komfort i bezpieczeństwo w jedno. Projektanci ze Stuttgartu określają to mianem Intelligent Drive. W nowej Klasie E swoją premierę świętuje cała gama nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S.

Bazę dla innowacyjnej technologii stanowi nowy układ czujników wykorzystujących odpowiednie algorytmy. Wraz z wprowadzeniem kamery stereoskopowej SMPC (Stereo Multi-Purpose Camera) Mercedes-Benz osiągnął niedostępny wcześniej poziom zaawansowania. Podobnie jak stosowana wcześniej kamera monoskopowa MMPC (Mono Multi-Purpose Camera) nowe urządzenie zamontowane jest za przednią szybą, w pobliżu lusterka wstecznego.

Dwa obiektywy o 45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. W ten sposób kamera stereoskopowa dostarcza dane, z których korzystają liczne systemy wspomagania.

Inteligentne algorytmy przeprowadzają ocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia identyfikacji napotykanych obiektów zarówno pod kątem pojazdów poprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak i nadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnego rodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia.

Mercedes wprowadza jednocześnie ulepszoną wersję wielostopniowego układu czujników radarowych. W standardzie obie wersje nadwoziowe nowej Klasy E uzbrojone są w system Collision Prevention Assist, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu.

Elementem wyposażenia standardowego jest również system Attention Assist, który teraz potrafi ostrzec o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a także poinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy, który upłynął od ostatniego postoju. Dodatkowo oferuje on regulowany poziom czułości.

Opcjonalnie dostępne są również całkiem nowe lub znacząco rozbudowane systemy wspomagające:
• Distronic Plus wraz z układem Steering Assist może wspomóc kierowcę w podążaniu zadanym pasem ruchu i półautomatycznie śledzić tor jazdy poprzedzającego auta.
• Po raz pierwszy system BAS Plus wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
• Pre-Safe Brake może wykryć przechodniów i zainicjować autonomiczne hamowanie, aby uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h.
• Pre-Safe Plus potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu. Kierowca tego drugiego zostanie przedtem ostrzeżony poprzez aktywację tylnych świateł awaryjnych ze zwiększoną częstotliwością migania (nie dotyczy USA i Kanady).

System Pre-Safe wdraża następnie środki ochrony pasażerów w celu ograniczenia sił, na które mogliby być oni narażeni podczas wypadku. Może on również uruchomić hamulce unieruchomionego auta w celu uniknięcia kolizji wtórnej (najechania na tył poprzedzającego samochodu).
• Wraz z Pre-Safe Impulse kierowca i pasażer przedniego fotela są we wczesnej fazie wypadku odciągani przez pasy bezpieczeństwa w kierunku przeciwnym do kierunku zderzenia. Pozwala to znacznie ograniczyć ryzyko i zakres obrażeń odniesionych w trakcie zderzeń czołowych.
• Active Lane Keeping Assist umie teraz rozpoznać, czy sąsiadujący pas jest zajęty, w tym wykryć pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. W razie ryzyka kolizji, potrafi on również zapobiec nieumyślnej zmianie pasa (jeśli wytyczone są linie rozdzielające pasy) poprzez uruchomienie hamulców po jednej stronie samochodu. To idealne uzupełnienie systemu Active Blind Spot Assist.
• Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu (są oni maskowani w stożku światła).
• Active Parking Assist umożliwia automatyczne parkowanie zarówno równoległe, jak i prostopadłe we współpracy z aktywną kontrolą układu kierowniczego i hamulcowego.
• Poza ograniczeniami prędkości system Traffic Sign Assist informuje teraz o zakazach wyprzedzania oraz znakach je odwołujących. O zakazach wjazdu może on również ostrzegać kierowcę za pomocą komend akustycznych.
• 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a dynamiczne linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mercedes CL