/  /  /  /  / Mercedes Antos coraz bliżej premiery
Mercedes CL

Mercedes CL

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Mercedes Antos coraz bliżej premiery

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
null

Wielkimi krokami zbliża się oficjalna premiera nowego modelu Mercedes-Benz Antos, pierwszej serii samochodów ciężarowych wyspecjalizowanych w ciężkim transporcie dystrybucyjnym. Czy to żywność, olej opałowy, materiały budowlane, czy też transport komunalny: Antos z dopuszczalną masą własną 18-26 ton sprawdza się w transporcie regionalnym.

Oferta dostępnych modeli, jak i obszar ich zastosowania są bardzo różnorodne, wliczając wysoce wyspecjalizowane pojazdy Loader i Volumer. Zalety Antosa to ponadto szeroki wybór silników zgodnych z normą emisji spalin Euro VI, w pełni zautomatyzowana przekładnia i przyjazna w obsłudze kabina kierowcy.

Oficjalna premiera modelu Mercedes Antos odbędzie się na wrześniowych targach pojazdów użytkowych IAA Nutzfahrzeuge w Hanowerze.

Wizualnie Antos niewątpliwie nawiązuje do nowego Actrosa, przeznaczonego do transportów dalekobieżnych, niemniej wyróżnia się pewnymi niepowtarzalnymi akcentami. Stylistyka Antosa jest wprawdzie wzorowana na innych ciężarówkach z tej samej rodziny, niemniej zawiera również oryginalne elementy, podkreślające jego odmienny charakter. Model łączy w sobie wyraźne i proste rysy z kontrastującymi wklęsłymi i wypukłymi liniami, dzięki którym ten potężny pojazd zyskuje wiele sprężystości.

W porównaniu z innymi samochodami do transportu dystrybucyjnego Antos wyróżnia się względnie płaską budową, a jednocześnie zachowuje mocną i wytrzymałą sylwetkę. Wrażenie to pogłębia szeroka kabina kierowcy (2,30 m). W połączeniu z szerokim podwoziem samochód prezentuje się dynamicznie i atletycznie.

Kabina kierowcy harmonijnie łączy się z nadkolami, a prowadzą do niej trzystopniowe, wygodne schodki.

Centralnym punktem przedniej części pojazdu jest krata wlotu powietrza do chłodnicy z okazałą gwiazdą Mercedesa. Dzięki płaskiej kabinie, Antosowi z reguły wystarczają trzy lamele osłony chłodnicy, które podobnie jak w Actrosie są sportowo perforowane.

Podzielony na trzy części zderzak z wytrzymałymi stalowymi krawędziami doskonale sprawdza się nawet przy cięższych zderzeniach, które w transporcie dystrybucyjnym zdarzają się dość często.

Trzy warianty kabiny kierowcy, wszystkie z kokpitem w wersji Premium
Kabina kierowcy nowego Antosa jest dostępna jako ClassicSpace w wersji krótkiej (S) i średniej (M). Wariant średni jest dostępny również jako superpłaski CompactSpace (na przykład w ciężarówkach z agregatem chłodzącym w zabudowie). Tunel silnika ma zależnie od modelu wysokość 320 mm lub 170 mm.

Wyposażenie opcjonalne obejmuje składane łóżko o wymiarach 2000x600 mm i zasłonę, co jest idealnym rozwiązaniem podczas dłuższych przerw lub okazjonalnego noclegu.

Kierowca nowego Antosa zajmuje miejsce w kokpicie typu Premium. Uwagę zwraca wielofunkcyjna kierownica, a także przestronne ustawienie fotela. Wnętrze kabiny ma sklepioną i przygotowaną z myślą o kierowcy formę podstawową. Również ergonomiczna obsługa i wysoka przejrzystość instrumentu są wzorcowe.

Odpowiednio do obszaru zastosowania modelu Antos używane są bardziej funkcjonalne materiały. Kabina po stronie kierowcy utrzymana jest w czarnej kolorystyce, zaś od strony pasażera w szarej. Na górze natomiast połączono szarość z beżem (tzw. Greige), co optycznie powiększyło powierzchnię.

W opcjonalnej wersji kabiny kierowcy z dodatkowym siedzeniem zamiast środkowej części deski rozdzielczej wygospodarowano przestrzeń na nogi pasażera. Dźwignia hamulca postojowego i dysze powietrzne są odpowiednio pozycjonowane.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mercedes CL