/  /  / Citan
Mercedes Citan

Mercedes Citan

Zmień
SegmentKombi Van
Cena76 260 zł - 95 817 zł (aktualizacja: 2015-01-01)
Emisja CO2119 g/km
Żużycie paliwa4,6 L/100km
 
Mercedes Citan Furgon
© Mercedes
Mercedes Citan FurgonMercedes Citan Kombi
Premiera Mercedesa Citana odbyła się w 2012 w Hanowerze. Citan dostępny jest jako blaszany furgon, wersja osobowa i odmiana Mixto. Dopasowana do szerokiego zakresu zastosowań gama furgonów obejmuje aż trzy warianty długości nadwozia: 3,94 m, 4,32 m oraz 4,71 m.  Jako przedstawiciel najniższej kategorii wagowej, samochód dołączy do Vario (dopuszczalna masa całkowita od 6 do 8,2 t), Sprintera (od 3 do 5 t) oraz Vito (od 2,77 do 3,2 t).

Pięciomiejscowego Citana Mixto wyposażono w składaną tylną ławkę, siatkę oddzielającą przedział bagażowy od pasażerskiego oraz dwie pary przesuwnych, bocznych drzwi. Model bazuje na najdłuższej wersji nadwoziowej (4,71 m). Odmiana osobowa również mieści w kabinie pięć osób i na życzenie może zostać wyposażona w przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia. W przeciwieństwie do wersji Mixto, występuje ona jednak z nadwoziem o długości 4,32 m.

Wygląd Citana nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z kolejnym modelem spod znaku gwiazdy. Szeroka osłona chłodnicy z trzema perforowanymi żaluzjami, chromowane logo oraz dynamicznie nakreślony kształt lamp, maski i zderzaka:  Z przodu jego oblicze poszerzają optycznie trapezoidalne wloty powietrza w zderzaku, z tyłu zaś wzrok przyciągają pionowe tylne lampy.

Klienci mają do dyspozycji cztery wersje silnikowe: trzy na olej napędowy oraz jedną benzynową. Gama silnikow zawiera: trzy turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM) oraz zwinny, doładowany silnik benzynowy o mocy 84 KW (114 KM). Wszystkie jednostki wysokoprężne seryjnie uzbrojono w filtr cząstek stałych. Zależnie od wersji, siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej przekładni mechanicznej.

Wnętrze Citana urządzono z właściwą dla aut osobowych starannością. Wyprofilowanie przednich foteli zapewnia właściwie podparcie dla ud i pleców, a przyjazna dla ciała tapicerka jest łatwa w pielęgnacji i wytrzymała. Kierowcy innych Mercedesów natychmiast poczują się tu jak w domu, i to nie tylko ze względu na znane logo na kierownicy. Sterowanie poszczególnymi funkcjami zorganizowano wedle sprawdzonych standardów. Zorientowany wokół kierowcy kokpit ma ergonomiczną architekturę i przyjemne w dotyku, skóropodobne wykończenie. Seryjne wyposażenie obejmuje przydatne elementy funkcjonalne, takie jak regulacja wysokości kolumny kierowniczej, zdalnie sterowany centralny zamek oraz regulowane z wnętrza lusterka boczne.

Kolejna wizytówka nowego modelu to niewielkie zapotrzebowanie na paliwo i długie interwały serwisowe, sięgające nawet 40 000 km lub dwóch lat. Na zużycie paliwa pozytywny wpływ ma montowane seryjnie, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego oraz ikona podpowiadająca optymalny moment zmiany biegu.

W serii testów zderzeniowych przeprowadzanych zgodnie z wytycznymi organizacji Euro NCAP model Mercedes-Benz Citan uzyskał notę 3-gwiazdkową. Miejski van standardowo dysponuje systemem stabilizacji toru jazdy Adaptive ESP rozpoznającym zmiany obciążenia pojazdu, a także układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układem kontroli pod- i nadsterowności VDC, układem kontroli trakcji TCS oraz systemem zapobiegania poślizgowi podczas przyspieszania ASR.

Konkurencja: Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Nissan Evalia, Peugeot Partner, Volkswagen Caddy i Fiat Scudo
 

Citan najczęściej porównywany z

Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
Fiat Qubo
Fiat Qubo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Nissan NV200
Nissan NV200
Peugeot Partner Tepee
Peugeot Partner
Renault Kangoo
Renault Kangoo
SEAT Ibiza IV FL
SEAT Ibiza
Reklama