/  /  / Citan
Mercedes Citan

Mercedes Citan

Zmień
SegmentKombi Van
Cena76 260 zł - 95 817 zł (aktualizacja: 2015-01-01)
Emisja CO2119 g/km
Żużycie paliwa4,6 L/100km
 
Mercedes Citan Furgon
© Mercedes
Mercedes Citan FurgonMercedes Citan Kombi
Premiera Mercedesa Citana odbyła się w 2012 w Hanowerze. Citan dostępny jest jako blaszany furgon, wersja osobowa i odmiana Mixto. Dopasowana do szerokiego zakresu zastosowań gama furgonów obejmuje aż trzy warianty długości nadwozia: 3,94 m, 4,32 m oraz 4,71 m.  Jako przedstawiciel najniższej kategorii wagowej, samochód dołączy do Vario (dopuszczalna masa całkowita od 6 do 8,2 t), Sprintera (od 3 do 5 t) oraz Vito (od 2,77 do 3,2 t).

Pięciomiejscowego Citana Mixto wyposażono w składaną tylną ławkę, siatkę oddzielającą przedział bagażowy od pasażerskiego oraz dwie pary przesuwnych, bocznych drzwi. Model bazuje na najdłuższej wersji nadwoziowej (4,71 m). Odmiana osobowa również mieści w kabinie pięć osób i na życzenie może zostać wyposażona w przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia. W przeciwieństwie do wersji Mixto, występuje ona jednak z nadwoziem o długości 4,32 m.

Wygląd Citana nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z kolejnym modelem spod znaku gwiazdy. Szeroka osłona chłodnicy z trzema perforowanymi żaluzjami, chromowane logo oraz dynamicznie nakreślony kształt lamp, maski i zderzaka:  Z przodu jego oblicze poszerzają optycznie trapezoidalne wloty powietrza w zderzaku, z tyłu zaś wzrok przyciągają pionowe tylne lampy.

Klienci mają do dyspozycji cztery wersje silnikowe: trzy na olej napędowy oraz jedną benzynową. Gama silnikow zawiera: trzy turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM) oraz zwinny, doładowany silnik benzynowy o mocy 84 KW (114 KM). Wszystkie jednostki wysokoprężne seryjnie uzbrojono w filtr cząstek stałych. Zależnie od wersji, siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej przekładni mechanicznej.

Wnętrze Citana urządzono z właściwą dla aut osobowych starannością. Wyprofilowanie przednich foteli zapewnia właściwie podparcie dla ud i pleców, a przyjazna dla ciała tapicerka jest łatwa w pielęgnacji i wytrzymała. Kierowcy innych Mercedesów natychmiast poczują się tu jak w domu, i to nie tylko ze względu na znane logo na kierownicy. Sterowanie poszczególnymi funkcjami zorganizowano wedle sprawdzonych standardów. Zorientowany wokół kierowcy kokpit ma ergonomiczną architekturę i przyjemne w dotyku, skóropodobne wykończenie. Seryjne wyposażenie obejmuje przydatne elementy funkcjonalne, takie jak regulacja wysokości kolumny kierowniczej, zdalnie sterowany centralny zamek oraz regulowane z wnętrza lusterka boczne.

Kolejna wizytówka nowego modelu to niewielkie zapotrzebowanie na paliwo i długie interwały serwisowe, sięgające nawet 40 000 km lub dwóch lat. Na zużycie paliwa pozytywny wpływ ma montowane seryjnie, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego oraz ikona podpowiadająca optymalny moment zmiany biegu.

W serii testów zderzeniowych przeprowadzanych zgodnie z wytycznymi organizacji Euro NCAP model Mercedes-Benz Citan uzyskał notę 3-gwiazdkową. Miejski van standardowo dysponuje systemem stabilizacji toru jazdy Adaptive ESP rozpoznającym zmiany obciążenia pojazdu, a także układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układem kontroli pod- i nadsterowności VDC, układem kontroli trakcji TCS oraz systemem zapobiegania poślizgowi podczas przyspieszania ASR.

Konkurencja: Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Nissan Evalia, Peugeot Partner, Volkswagen Caddy i Fiat Scudo
 

Citan najczęściej porównywany z

Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
Fiat Qubo
Fiat Qubo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Nissan NV200
Nissan NV200
Peugeot Partner Tepee
Peugeot Partner
Renault Kangoo
Renault Kangoo
SEAT Ibiza V
SEAT Ibiza
Reklama