/  /  /  /  / Nowy Mercedes Klasy C 63 AMG coupe
Mercedes C

Mercedes C

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Mercedes Klasy C 63 AMG coupe

Mercedes|
null
© Mercedes
nullnullnullnull

Mercedes Klasy C 63 AMG Coupe trafi do sprzedaży w lipcu 2011 roku. Z okazji premiery modelu w salonach pojawi się również specjalna seria Edition 1 z ekskluzywnym wyposażeniem i indywidualnie skomponowaną stylizacją.

Mercedesa Klasy C 63 AMG Coupé wprawia w ruch benzynowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, generujący moc 457 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu jedynie 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Tym samym wynikiem może pochwalić się Mercedes Klasy C 63 AMG Coupé uzbrojony w pakiet AMG Performance. Dostępny w opcji, pakiet ten pozwala skrócić czas potrzebny na osiągnięcie prędkości 100 km/h do zaledwie 4,4 s. Rozwiązania zaczerpnięte wprost z modelu SLS AMG - kute tłoki i korbowody oraz lżejszy wał korbowy - pozwoliły wygenerować dodatkowe 30 KM i odchudzić widlaste serce o 3 kilogramy. Cechy charakterystyczne Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance to wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi z kompozytów i polakierowanymi na czerwono zaciskami, wykonany z włókna węglowego spojler tylnej klapy oraz poręczna kierownica, obszyta skórą nappa i alcantarą.

Zamiast tradycyjnego konwertera, 7-stopniowa przekładnia AMG Speedshift MCT używa mokrego sprzęgła. Zależnie od preferencji, kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy przekładni. Ich obsłudze służy nowe pokrętło, zaczerpnięte ze "skrzydlatego" brata - modelu SLS AMG.

W trybie C (Controlled Efficiency) kolejne biegi załączane są przy niższych prędkościach obrotowych, a reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest najbardziej łagodna. Tryby S, S+ i M wyzwalają z Klasy C 63 AMG Coupé kolejne stopnie agresji. Przekładnia zmienia wtedy przełożenia szybciej i przy wyższych prędkościach obrotowych (w trybach S+ i M zmiana biegu trwa tylko 100 ms). Dodatkowo kierowca dysponuje funkcją race start pozwalającą na ruszenie z miejsca z wykorzystaniem wszystkich rezerw mocy.

W parze z możliwościami układ napędowego Klasy C 63 AMG Coupé idzie sportowo zestrojony układ jezdny, układ kierowniczy i wzmocnione hamulce. Sztywniejsze resorowanie, stabilizatory o zwiększonej średnicy i poszerzony w porównaniu z „cywilną” odmianą rozstaw kół sprzyjają dynamicznej jeździe, podobnie jak układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (13,5:1). Do agresywnego charakteru Klasy C 63 AMG Coupé dostosowany został system stabilizacji toru jazdy ESP, który może działać w jednym z trzech trybów: ESP ON, ESP SPORT i ESP OFF.

Deska rozdzielcza Klasy C 63 AMG Coupé ze zintegrowanym, umieszczonym centralnie ekranem nawiązuje do Mercedesa CLS 63 AMG. Z tego modelu pochodzi sportowa, obszyta skórą kierownica, za którą kryją się wykonane z aluminium manetki do ręcznej zmiany przełożeń. Oczy kierowcy trafiają na trzy odseparowane, zatopione w tubach zegary. Centralnie umieszczony prędkościomierz dysponuje dodatkowo wyświetlaczem, który przekazuje najważniejsze informacje o pojeździe. Po uruchomieniu zapłonu pojawia się na nim komunikat powitalny z logiem AMG.

Nowe, sportowe fotele AMG mogą być na życzenie obszyte skórzaną tapicerką designo, dostępną w czterech jednolitych kolorach lub trzech dwutonowych kombinacjach.

Mercedes Klasy C 63 AMG Coupé seryjnie wyposażony został w siedem poduszek powietrznych oraz napinacze i ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa. Kompleksowy poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów zapewniają innowacyjne systemy bezpieczeństwa aktywnego, takie jak układ Attention assist, czuwający nad zmęczeniem kierowcy, układ monitorowania martwego pola i kontroli pasa ruchu czy aktywny tempomat.

Śladem modelu CLS 63 AMG, Klasa C 63 AMG Coupé debiutuje w wyjątkowej wersji Edition 1. Jej indywidualny charakter podkreśla ekskluzywne wyposażenie: dwutonowa, skórzana tapicerka designo, obszyta skórą i alcantarą kierownica AMG oraz wykończona fortepianową czernią konsola środkowa. Z zewnątrz Mercedes C 63 AMG Coupé Edition 1 wyróżnia się : pięcioramiennymi alufelgami AMG w kolorze matowej czerni i opcjonalnym, matowy lakierem - do wyboru smolista czerń Designo Magno Night Black lub biel Diamond White Metallic Bright.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama