Mercedes C

Mercedes C

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Mercedes C Coupe
© Mercedes
Mercedes C CoupeMercedes C CoupeMercedes C CoupeMercedes C CoupeMercedes C CoupeMercedes C CoupeMercedes C CoupeMercedes C CoupeMercedes C Coupe
Mercedes klasy C, reprezentant Stuttgarckiej marki w klasie średniej D, obecny jest na rynku od 1993 roku, kiedy to zastąpił model 190. Jednak, odmiennie niż w przypadku głównego konkurenta, czyli BMW  serii 3, coupe klasy C nie było dotychczas wyróżnione spośród gamy modelu. Rolę auta sportowego, noszącego oznaczenie „C” pełnił model C-Sportcoupe (obecnie CLC), a więc odpowiednik „Trójki” kompakt w koncernie BMW. „Prawdziwe” coupe, zbudowane na płycie klasy C, nosiło nazwę CLK, zaś z wyglądu przypominało większą i bardziej prestiżową klasę E i z nią też miało być identyfikowane, powiedzieć można zatem, iż model ten cierpiał na swoiste rozdwojenie jaźni. Jednak obecnie sytuacja średniej wielkości coupe zdaje się normować, bowiem CLK zastąpione zostało przez dwa, odrębne modele- C Coupe oraz E Coupe. Mimo, iż produkowane na tej samej płycie podłogowej, oba auta są nie do pomylenia. Jest to zasługą głównie reflektorów, zarówno bowiem C, jak i E coupe przejęły zarówno przednie, jak i tylne lampy od swoich czterodrzwiowych „krewnych”.

Mercedes klasy C Coupe mierzy 4590mm długości, 1406mm wysokości oraz 1770mm szerokości (bez lusterek). Sylwetka auta, jak przystało na Mercedesa nie szokuje ekstrawaganckimi kształtami, jednak nie można powiedzieć aby była mało dynamiczna. Znajdziemy w niej klasyczną linię Coupe, a zatem dach w kształcie wydłużającego się ku tyłowi łuku, przechodzący płynnie w bryłę części bagażowej oraz wznoszącą się ku tyłowi linię okien. Z przodu, C Coupe to klasyka marki- potężny „grill” z chromowanymi poprzeczkami i wkomponowaną weń gwiazdą- logo marki. Reflektory przednie, jak i lampy z tyłu to elementy dobrze znane z limuzyny. Z boku auta w oczy rzucają się liczne przetłoczenia oraz biegnące od lewego, przedniego nadkola aż do tylnych lamp „wcięcie”. W środku C-Coupe również reprezentuje cechy charakterystyczne współczesnych Mercedesów. Zaadaptowana z limuzyny C deska rozdzielcza współgra ze stylistyką nadwozia, łączy w  sobie bowiem konserwatywne linie, jak i elementy sportowe, takie jak okrągłe, umieszczone w tubach zegary. Najsłabszym silnikiem, jaki napędza auto jest benzyniak o pojemności 1.8l i mocy 156KM. Już ta jednostka zapewnia osiągi, których nie należy się wstydzić- 9 sekund do 100km/h oraz 225km/h prędkości maksymalnej. Najmocniejsza benzyna, to sygnowany logo AMG silnik o pojemności 6.2l, dysponujący imponującymi 457-końmi mechanicznymi. Ta jednostka robi z Coupe prawdziwego potwora, potrzebującego na przyspieszenie do 100km/h zaledwie 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna tej bestii ograniczona została elektronicznie do 250km/h. Dwa oferowane w C-Coupe silniki diesla również nie zmuszają do powolnej jazdy. Oba o pojemności 2.2l dysponują odpowiednio 170 oraz 204KM. Słabszy rozpędza auto do pierwszej setki w 8,4 zaś mocniejszy w 7,1 s. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 232 oraz 240km/h. Klienci mogą wybierać również z dwóch typów skrzyni biegów- manualnej sześciu-, lub automatycznej siedmiobiegowej.

C Coupe, oprócz sportowych osiągów zapewnia również wysoki poziom bezpieczeństwa, w wyposażeniu seryjnym znalazły się: poduszki powietrzne wyzwalane dwustopniowo i poduszki boczne (z przodu), poduszki chroniące miednicę i poduszki nadokienne, poduszka chroniąca kolana kierowcy, aktywna maska silnika, pomagająca, w razie potrącenia pieszego, zmniejszać jego ewentualne obrażenia, system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, adaptacyjne światło hamowania, wskaźnik temperatury zewnętrznej, asystent układu hamulcowego BAS, wskaźnik zużycia okładzin hamulcowych, układ hamulcowy ADAPTIVE BRAKE z asystentem ruszania na wzniesieniu, elektroniczny system stabilizujący jazdę ESP, automatyczny układ włączania świateł mijania w zależności od jasności otoczenia, napinacze pasów z ogranicznikami naprężenia przy fotelach przednich i zewnętrznych fotelach tylnych, światła tylne LED, reflektory przeciwmgielne pokryte szkłem przeźroczystym, opony umożliwiające jazdę awaryjną w przypadku przebicia, sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach, czujnik deszczu, reflektory projekcyjne pokryte szkłem przeźroczystym, system aktywnego serwisowania ASSYST, światła do jazdy dziennej i reflektory przeciwmgielne.

Do konkurentów Mercedesa C-Coupe zaliczają się takie auta jak BMW serii 3 Coupe, Volvo C70, Infiniti G Coupe, czy Audi A5.

 

C najczęściej porównywany z

Aston Martin DB9
Aston Martin DB9
BMW 3
BMW 3
BMW 4
BMW 4
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Mercedes C
Mercedes C
Mercedes E
Mercedes E
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Reklama