Mercedes C

Mercedes C

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© SAMAR
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg30.jpg31.jpg32.jpg33.jpg34.jpg35.jpg36.jpg37.jpg38.jpg39.jpg40.jpg41.jpg42.jpg43.jpg44.jpg45.jpg60.jpg61.jpg62.jpg63.jpg64.jpg65.jpg66.jpg67.jpg68.jpg69.jpg70.jpg71.jpg72.jpg73.jpg74.jpg75.jpg
Mercedes klasy C to jeden z najpopularniejszych modeli niemieckiej marki. Swój debiut zaliczył w 1993 roku, a został stworzony z zamiarem zastąpienia najmniejszego, w tym czasie, modelu 190. Co ciekawe pomimo sukcesu auta oraz samego prestiżu marki, klasa C nie jest synonimem bezawaryjności, w samochodzie zdarzały się poważniejsze problemy, jak chociażby z rdzą. Nie wpłynęło to jednak na dane sprzedażowe i dlatego też obecnie w salonach dostępna jest już 3 generacja tego auta. Jego premiera odbyła się podczas salonu samochodowego w Genewie w 2007 roku (wersja kombi pojawiła się we wrześniu tego samego roku we Frankfurcie). Auto w porównaniu do poprzednika urosło niemal pod każdym względem Długość zwiększyła się o 5,5 cm, szerokość o 5 cm, zaś wysokość o 2 cm. Zwiększono również o 4,5 cm rozstaw osi, aby zapewnić podróżującym jeszcze większy komfort. W nowym Mercedesie klasy C zastosowano także system, który dotychczas spotykany był tylko w najdroższych modelach marki. Nosi on nazwę „Agility Control” i jego działanie dotyczy amortyzatorów. Reguluje on ich siłę tłumienia w zależności od rodzaju nawierzchni i warunków panujących na drodze, co ułatwia nie tylko panowanie nad samochodem, ale także poprawia komfort podróżowania. O sukcesie nowej generacji świadczy fakt, że w ciągu 20 miesięcy od rozpoczęcia produkcji sprzedano 500 tysięcy egzemplarzy, a także tytuły „Samochód roku 2007” w Australii oraz ten sam tytuł przyznany przez magazyn Top Gear. Model ten produkowany jest w zakładach w niemieckiej Bremie i Sindelfingen, a także w Kairze w Egipcie, Pekinie w Chinach, Monterrey w Meksyku, East Londyn w RPA oraz Pune w Indiach.

Mercedes klasy C oferowany jest dwóch wersjach nadwozia, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Bryła karoserii nie straciła nic ze swojej elegancji. Cały czas brakuje ostrych przetłoczeń czy też coraz bardziej popularnych kantów. Samochód pełnie przede wszystkim funkcje reprezentatywne więc nie może być za bardzo ekstrawaganckie. Najbardziej zauważalna jest zmiana kształtu reflektorów przednich, które dotychczas były okrągłe i podwójne, a dzięki którym przyjęła się potoczna nazwa „okularnik”. Nowe ułożone zostały w poziomie i wyglądają jakby posiadały tzw „brewki” stosowane dotychczas w pojazdach tuningowanych domowymi sposobami. Możliwe jest również dokupienie specjalnego pakietu stylizacyjnego AMG, który nadaje bardziej sportowego charakteru.

Jak przystało na prestiż marki Mercedes klasy C jest wyposażony już w standardzie w praktycznie wszystkie podstawowe i opcjonalne elementy bezpieczeństwa. Znajdują się w nim więc poduszki czołowe, poduszki boczne z przodu oraz kurtyny powietrzne. Dodatkowo seryjnie montowany jest „adaptive brake”, czyli hamulec adaptacyjny z systemem antypoślizgowym ABS, kontrolą trakcji ASR oraz funkcją osuszania tarcz hamulcowych i asystentem ruszania na wzniesieniu. W C klasie znajduje się również układ wspomagania hamowania BAS oraz system stabilizacji toru jazdy ESP. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

Konkurencja Mercedesa klasy C to Alfa Romeo 159, Audi A4, BMW serii 3, Saan 9-3 oraz Volvo S40 i Infinity G.
 

C najczęściej porównywany z

Aston Martin V12 Vantage
Aston Martin V12 Vantage
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
BMW 3
BMW 3
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Mercedes CLA
Mercedes CLA
Volvo S60
Volvo S60
Volvo V60
Volvo V60
Reklama