/  /  /  /  / Asystent parkowania Boscha w mercedesach serii A i B
Mercedes B

Mercedes B

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Asystent parkowania Boscha w mercedesach serii A i B

Bosch|(2008-09-25 11:48)
null
© Bosch
null

Liczba jeżdżących po drogach pojazdów wciąż się zwiększa, co powoduje, że znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego jest coraz trudniejsze. Asystent parkowania Boscha ogranicza codzienny stres, jaki jest udziałem wielu kierowców.

Przy pomocy czujników ultradźwiękowych system dokonuje pomiaru wielkości przestrzeni do parkowania, a następnie wprowadza pojazd na miejsce automatycznie, bez konieczności wykonywania manewrów kierownicą. Innowacyjne rozwiązanie stosowane jest w modelach Mercedesa Serii A i B.

Koniecznym warunkiem technicznym do zastosowania systemu automatycznego parkowania w pojeździe jest elektryczne wspomaganie kierownicy, funkcja wspomagania parkowania oraz dwa dodatkowe czujniki ultradźwiękowe, po jednym z każdej strony pojazdu. Czujniki te służą do pomiaru wielkości miejsca parkingowego w momencie, gdy samochód przejeżdża obok z prędkością maksymalną 35 km/h. Boczna odległość od miejsca parkingowego oraz parkujących pojazdów powinna wynosić od 30 do 180 cm. W obecnej konfiguracji systemu wystarczy, aby miejsce parkingowe było o 80 cm dłuższe od długości samego pojazdu.

Jeżeli miejsce jest wystarczające do zaparkowania pojazdu, system przekazuje kierowcy odpowiednią informację. W zależności od producenta i typu pojazdu może to być sygnał optyczny, dźwiękowy lub zapowiedź głosowa. Po uaktywnieniu asystenta parkowania przez kierowcę, system oblicza liczbę i rodzaj najbardziej optymalnych manewrów wprowadzających samochód na miejsce. Kierowca musi jedynie operować gazem i hamulcem. Kierownica będzie skręcać automatycznie, gdy prowadzący zdejmie z niej ręce. Wspomaganiem kierownicy oraz wykonaniem odpowiednich do zaparkowania pojazdu skrętów steruje układ elektroniczny. Wszystko odbywa się automatycznie, nawet jeśli zaparkowanie pojazdu wymaga wykonania wielu kolejnych manewrów. Asystent parkowania jest w stanie rozpoznać ewentualne przeszkody oraz krawędź krawężnika, działa także w przypadku braku krawężnika jako elementu orientacyjnego oraz w nocy.

System Boscha znacznie zwiększa komfort jazdy. Dzięki niemu można zapomnieć o nieudanych i nerwowych próbach zaparkowania pojazdu. Automatyczny proces parkowania jest całkowicie bezpieczny, a kierowca ma w każdej chwili możliwość ingerencji w pracę systemu.

Po raz pierwszy system do pomiaru miejsc parkingowych Boscha został zastosowany w roku 2006 (Citroen C4 Picasso). Jeszcze w tym roku Bosch opracuje rozwiązanie przeznaczone do samochodów osobowych ze wspomaganiem hydraulicznym. W tej wersji systemu kierowca będzie sterował autem własnoręcznie, z pomocą prostych wskazówek dotyczących odpowiedniego skrętu kierownicy i punktów zatrzymania lub zmiany kierunku jazdy.

Trwają już także prace nad rozwiązaniami technologicznymi, które umożliwią parkowanie bez jakiejkolwiek ingerencji kierowcy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama