Mercedes B

Mercedes B

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Cena105 000 zł - 168 000 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO2104 g/km - 154 g/km
Żużycie paliwa4,0 L/100km - 6,6 L/100km
 
Mercedes B-Klasse 2012
© IBRM Samar
Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012Mercedes B-Klasse 2012
Mercedes klasy B wraz ze swoim wejściem na rynek wypełnił lukę w gamie pojazdów niemieckiego producenta pomiędzy wydłużoną klasą A, czyli samochodem miejskim, a klasą C, czyli w pełni kompaktową limuzyną. Pierwsza generacja tego modelu pojawiła się w 2005 roku i miał być panaceum na niezbyt udany model Vaneo, a przy okazji próbą zdobycia kawałka rynku, na który Mercedes dotychczas patrzył z góry. Klasa B jest sklasyfikowana w klasie niższej średniej niższej (segment C), w grupie vanów.

Mercedes klasy B pierwszej generacji zbudowany został w oparciu o płytę podłogową z modelu klasy A. Jego długość wynosiła 4,27 metra, będąc tym samym dłuższym o 43 cm (z czego aż 20 cm przypada na zwiększony rozstaw osi), zaś szerokość i wysokość to odpowiednio 1,78 i 1,60 metra.

Sama pojemność bagażnika wynosiła 525 litrów, zaś po złożeniu foteli możliwe było zmieszczenie bagażu o pojemności do 1530 litrów, co było wynikiem zapewnianym przez niektóre samochody dostawcze. Mercedes klasy B produkowany był w zakładach Mercedesa w Rastatt w Niemczech, a także w Juarez w Meksyku.

Dostępny 5-drzwiowy MPV Mercedes klasy B nie tylko korzystał z rozwiązań technicznych z modelu klasy A, ale również w dużej części zawdzięczał mu swój wygląd. W szczególności widoczne było to w przedniej części auta, a to za sprawą kształtu grilla oraz zderzaków. Sylwetce auta nadano tylko bardziej sportowy kształt, podkreślonego przez linie biegnące od wydłużonej, układającej się w kształt klina pokrywy silnika, poprzez słupek dachowy, aż po muskularny tył. Podobne zadanie miała wznosząca się, a zarazem zwężająca linia bocznych okien. Po przeprowadzonym w 2009 roku faceliftingu w Mercedesie klasy B pojawiły się przemodelowane przednie i tylne zderzaki, większy grill z charakterystycznymi poziomymi żebrami oraz z dużym logo w kształcie gwiazdy, całość zaś upodobniła się do klasy R.

Druga generacja zadebiutowała na polskim rynku w 2012. Płyta podłogowa, tak jak w poprzedniku została zapożyczona z klasy A. Nowa Klasa B jest 86 mm dłuższa (4.359 mm), 9 mm szersza (1786 mm) i 43 mm niższa (1557 mm) od swojego protoplasty. Samochód odznacza się bardzo dobrym współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym jedynie cx 0.26.

Do napędu nowej klasy B może posłużyć jednostka benzynowa o pojemności 1.6 występująca w dwóch wariantach mocy: 122KM lub 156KM. Dla zwolenników silników diesla Mercedes oferuje jednostkę 1.8l o mocach 109KM lub 136KM. Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegową skrzynią manualną, bądź opcjonalnie dostępną, dwusprzęgłową, 7 biegową automatyczną przekładnią.

Jak przystało na Mercedesa wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego jest więcej niż poprawne. W standardzie znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. Ponadto w każdym modelu montowany jest system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania nagłego hamowania BAS, układ stabilizacji toru jazdy ESP oraz system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR. Jako dodatkowa opcja dostępne są również boczne poduszki powietrzne w tylnych fotelach. W testach zderzeniowych EuroNCAP Mercedes klasy B otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek. Wskazano jedynie na pewne zagrożenie ud i kolan ze strony niektórych elementów deski rozdzielczej.

W 2014r. B klasa przeszła Face Lifting. Na pierwszy rzut oka odnowiona Klasa B wyróżnia się m.in. bardziej dynamiczną stylizacją zderzaków, osłoną chłodnicy z chromowanymi aplikacjami oraz przednimi lampami ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej. Zarówno przednie jak i tylne reflektory są dużo większe. Aby podkreślić sportowy design odnowiona B klasa dostała mały spoiler przedłużający linie dachu.  W kabinie uwagę zwraca między innymi nowa, trójramienna kierownica wielofunkcyjna oraz większy wyświetlacz systemu multimedialnego (o przekątnej 7 lub 8 cali). Inny kształt ma także tylny zderzak, zaopatrzony teraz w chromowane dodatki. Nowa B klasa dostała także nowe wyposażenie w którego skład wchodzą m.in. w pełni LED-owe reflektory, nastrojowe oświetlenie kabiny w 12 kolorach, funkcję dostępu bez kluczykowego Keyless-Go. Trochę nowości pojawiło się również w zakresie bezpieczeństwa, dotyczą one m.in. układu ostrzegania przed kolizją z funkcją autonomicznego hamowania (Collsion Prevention Assist Plus), a także monitorowania stopnia koncentracji kierowcy (Attention Assist).

Konkurenci: BMW 2 Active Tourer, Ford C-Max, Peugeot 5008.
 

B najczęściej porównywany z

BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer
Ford C-Max
Ford C-Max
Mercedes A
Mercedes A
Mercedes GLA
Mercedes GLA
Peugeot Partner Tepee
Peugeot Partner
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Volvo V40
Volvo V40
Reklama