/  /  /  / Sukces nowej strategii marketingowej Mercedes-Benz
Mercedes

Mercedes

Zmień
Mercedes to jedna z najbardziej znanych niemieckich firm motoryzacyjnych. Należąca do koncernu Daimler marka, z siedzibą w Stuttgardzie, słynie przede wszystkim z wytwarzania samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium, choć w swojej ofercie ma również samochody dostawcze, ciężarowe oraz autobusy.
Dowiedz się więcej o marce
 

Sukces nowej strategii marketingowej Mercedes-Benz

MBPL|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnull

Od 20 lipca przez trzy miesiące Mercedes-Benz prezentuje się w Stacji Mercedes, letnim salonie na warszawskim Powiślu. Marka z pełną świadomością wybrała tę właśnie lokalizację: zielone tereny Powiśla leżą blisko centrum miasta i szczególnie w lecie należą do ulubionych miejsc spotkań mieszkańców stolicy.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Nasza koncepcja polega na zbliżeniu się do klientów. Stacja Mercedes działa dopiero od dziesięciu dni, a odwiedziło nas już ponad 3 000 gości - podkreśla Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz Polska. W tym czasie odbyło się ponad 80 jazd testowych różnymi modelami Mercedesa.

Na powierzchni ponad 200 m2 Stacja Mercedes prezentuje m.in. kompaktowe modele Klasy A i CLA. Kawiarnia z tarasem o powierzchni 150 m2, kącik dla dzieci i przestrzeń wystawowa przeznaczona na wykłady, wernisaże i koncerty są otwarte dla szerokiej publiczności i pozwalają na swobodny kontakt z marką w zielonym otoczeniu Powiśla.

Część ekspozycji poświęcono mobilności na dwóch kółkach: w czasie, gdy nasz własny rower przejdzie bezpłatny serwis, można poćwiczyć jazdę na symulatorze i przetestować elektryczny rower smart e-bike.

Stacja tętni życiem przez cały tydzień: na każdy dzień tygodnia zarezerwowano inny program wydarzeń. Spotykają się tutaj fani Klasy G, miłośnicy zabytkowej motoryzacji, jest kino samochodowe, odbywają się warsztaty z zakresu designu i architektury.

Połączenie nowoczesnej, drewnianej konstrukcji z eventowym charakterem Stacji pozwala na interaktywne doświadczenie marki i jej produktów.

W Stacji Mercedes po raz pierwszy można spotkać mobilnych doradców, którzy służą informacją i pomagają potencjalnym klientom konfigurować pojazdy oraz umawiać jazdy testowe.

Inwestorami Stacji Mercedes są Mercedes-Benz Polska i salon firmowy Mercedes-Benz Warszawa.

Mobilni sprzedawcy i tymczasowe pawilony (Pop-up Stores) w centrum miast, takie jak Stacja Mercedes w Warszawie, mają pomóc w jeszcze skuteczniejszym dotarciu do potencjalnych klientów. Działania te należą do zaprezentowanej niedawno strategii marketingu i sprzedaży Mercedes-Benz 2020/Best Customer Experience: łączy ona innowacyjne podejście do marketingu, sprzedaży i serwisu celem pozyskania nowej grupy docelowej przy jednoczesnym podniesieniu lojalności aktualnych klientów.

"Stacja Mercedes w Warszawie należy obok Hamburga do pilotażowych projektów Mercedesa. Wybór Warszawy świadczy o tym, że koncern Daimler AG dostrzega dynamiczny rozwój Polski i jej stolicy - zapewnia Niels Kowollik.  

Mercedes-Benz jako jeden z pierwszych producentów samochodów otworzył salony w ściśle śródmiejskich lokalizacjach (np. w 1995 roku na paryskich Polach Elizejskich). Obecnie istnieje 20 obiektów reprezentujących markę w centrach miast takich jak Berlin, Paryż, Mediolan, Nowy Jork, Pekin czy Tokio. Do 2020 roku liczba ta wzrośnie dwukrotnie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama