/  /  /  / Reorganizują strategię przyszłej produkcji Sprintera
Mercedes

Mercedes

Zmień
Mercedes to jedna z najbardziej znanych niemieckich firm motoryzacyjnych. Należąca do koncernu Daimler marka, z siedzibą w Stuttgardzie, słynie przede wszystkim z wytwarzania samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium, choć w swojej ofercie ma również samochody dostawcze, ciężarowe oraz autobusy.
Dowiedz się więcej o marce
 

Reorganizują strategię przyszłej produkcji Sprintera

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnull

Mercedes-Benz Vans pracuje już nad rozwiązaniami, które pozwolą sprostać wyzwaniom związanym z wprowadzeniem za kilka lat nowej generacji Sprintera. Oddział reorganizuje strategię produkcji modelu w długofalowej perspektywie.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Aby sprostać przyszłym wzrostom zapotrzebowania, zakończone zostanie porozumienie z Volkswagen AG co do kontraktowej produkcji dużych aut dostawczych po jego wygaśnięciu z końcem 2016 roku.

Sprinter to najpopularniejszy model Mercedes-Benz Vans. Obecnie powstaje w liczbie około 150 000 egzemplarzy rocznie.

"Obie strony skorzystały na długofalowej współpracy. W przypadku nowej generacji Sprintera, nad którą właśnie pracujemy, będziemy potrzebować mocy produkcyjnych udostępnianych obecnie Volkswagenowi. Dlatego w przyszłości nasi pracownicy będą wytwarzać wyłącznie produkty naszych marek - tłumaczy Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

Aktualnie najważniejszym rynkiem zbyt dla Mercedes-Benz Vans jest Europa, gdzie sprzedaje się około 60% łącznej produkcji. W ramach strategii Vans Goes Global prowadzone są działania sprzedażowe i produkcyjne na rynkach wschodzących w Ameryce Południowej oraz w Azji, jak również na rynku rosyjskim.

Dla przykładu, Sprinter od 2007 roku jest wytwarzany w Argentynie, a od 2011 roku w Chinach. Od 2010 roku model jest także montowany w USA (system CKD), a od lipca 2013 roku w Rosji, we współpracy z firmą GAZ.

W rezultacie globalna sieć produkcyjna Sprintera została już przygotowana do przyszłych wzrostów sprzedaży i produkcji nowej generacji pojazdów.

Mercedes-Benz rozpoczął produkcję aut dostawczych dla koncernu z Wolfsburga w 2005 roku przy okazji wprowadzania kolejnej generacji Sprintera. Do końca 2012 roku w zakładach Mercedes-Benz w Dusseldorfie i Ludwigsfelde wyprodukowano około 280 000 sztuk pojazdów Volkswagena.

Umowa o współpracy między producentami wygasa z końcem 2016 roku.

Dzięki Sprinterowi Mercedes-Benz jest rynkowym liderem w klasie średnich i dużych aut dostawczych w Europie (EU 24), z udziałem rynkowym na poziomie 18,1% (dane za 2012 rok).

W Ameryce Północnej sprzedaż Mercedes-Benz Vans rośnie dwa razy szybciej niż cały rynek. Ten sukces jest częściowo zasługą strategii opartej na dwóch markach: Sprinter jest sprzedawany za oceanem zarówno jako pojazd Mercedes-Benz, jak i Freightliner. W 2012 roku znalazł on tam 21 500 nabywców, czyli o 19% więcej rok wcześniej.

Pod koniec kwietnia 2013 roku oddział Mercedes-Benz Vans zaprezentował nowego Sprintera. Model jest teraz produkowany w Dusseldorfie i Ludwigsfelde. Podobnie jak poprzednicy, wyznacza klasowe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa oraz wydajności.

Wszystkie jednostki napędowe spełniają standardowo normę emisji spalin Euro VI, a pięć nowych systemów aktywnego bezpieczeństwa (w tym zupełne nowości w segmencie aut dostawczych) pozwalają w dalszej mierze ograniczać liczbę wypadków. Swoją światową premierę świętują: standardowy system Crosswind Assist oraz opcjonalne Collision Prevention Assist i Blind Spot Assist.

W pierwszej połowie 2013 Mercedes-Benz Vans sprzedał na całym świecie 122 059 pojazdów: to nieco więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (120 547 sztuk). Do tego wzrostu przyczyniły się wyniki uzyskane w Europie Wschodniej, Ameryce Łacińskiej i Chinach; zaważyły na nim jednak problemy gospodarcze na rynkach Europy Zachodniej.

W całym roku bieżącym Mercedes-Benz Vans wciąż spodziewa się jednak wzrostu sprzedaży oraz zysku EBIT względem roku 2012.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama