/  /  /  / KE rozwiąże konflikt Francji z Mercedesem
Mercedes

Mercedes

Zmień
Mercedes to jedna z najbardziej znanych niemieckich firm motoryzacyjnych. Należąca do koncernu Daimler marka, z siedzibą w Stuttgardzie, słynie przede wszystkim z wytwarzania samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium, choć w swojej ofercie ma również samochody dostawcze, ciężarowe oraz autobusy.
Dowiedz się więcej o marce
 

KE rozwiąże konflikt Francji z Mercedesem

PAP|

Zapewne we wrześniu Komisja Europejska oceni, czy zakaz rejestracji we Francji pewnych modeli Mercedesa jest zgodny z prawem unijnym.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Francja od początku lipca blokuje decyzję o dopuszczeniu do ruchu modeli Mercedesa klasy A i B oraz modeli CLA i SL, które od Niemieckiego Związku Pojazdów Mechanicznych (KBA) otrzymały certyfikat na używanie środka chłodzącego do klimatyzacji o nazwie R134a. Tego, który ze względów ekologicznych, UE chce całkowicie wycofać z użycia.

Paryż powołuje się na artykuł 29 dyrektywy o homologacji pojazdów, który mówi o tym, że w razie zagrożenia dla zdrowia, bezpieczeństwa drogowego albo środowiska, kraj może przyjąć środki przeciwdziałające temu zagrożeniu. Francja uważa, że ze względu na użycie nieekologicznego środka chłodzącego niektóre modele Mercedesa nie spełniają wymogów przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

W piątek rzecznik KE ds. przemysłu Carlo Corazza potwierdził, że Francja przesłała do KE informację o wstrzymaniu sprzedaży modeli z kontrowersyjnym czynnikiem chłodzącym. "Komisja musi ocenić, czy ten tymczasowy środek jest zgodny z prawem czy nie" – powiedział. Corazza poinformował także, że decyzji KE w tej sprawie można spodziewać się we wrześniu.

Niemcy mają czas na ustosunkowanie się do zarzutów do 19 sierpnia. Mercedes zwraca uwagę, że czeka na wyniki badań nad tym czynnikiem, które prowadzi właśnie niemiecki federalny urząd ds. ruchu drogowego.

Ze wstępnych badań wynika, że samochody, których to dotyczy, nie mogłyby być w Unii "ani sprzedawane, ani rejestrowane" - oświadczył unijny komisarz ds. przemysłu Antonio Tajani.
Atmosferę podgrzewa fakt, że Niemcy podważają porozumienie ambasadorów UE w sprawie norm emisji dwutlenku węgla. Francja jest gorącym zwolennikiem tego kompromisu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama