/  /  /  /  / PREZENTACJA | Mercedes A250 Sport (211 KM)
Mercedes A

Mercedes A

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena88 900 zł - 188 200 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO292 g/km - 161 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 6,9 L/100km
 

PREZENTACJA | Mercedes A250 Sport (211 KM)

IBRM Samar|
Mercedes A - Klasa 2013
© IBRM Samar
Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013Mercedes A - Klasa 2013

Nowa A klasa wreszcie wygląda i jeździ jak prawdziwy Mercedes. Po dwóch, typowo rodzinnych generacjach nowe wcielenie auta otrzymało dynamiczne nadwozie, wydajne jednostki i sporo techniki służącej poprawie bezpieczeństwa.

Pierwszą generację A klasy (oznaczenie fabryczne W168) poznaliśmy w roku 1997. Auto zasłynęło z kilku powodów. Nie przeszło tzw. „testu łosia” wykonanego przez szwedzkich dziennikarzy, miało także innowacyjną konstrukcję karoserii z systemem absorbcji siły zderzenia czołowego typu „sandwich”. Pierwsza i druga generacja auta znane były z komfortu i przestronnego wnętrza w relacji do zewnętrznych wymiarów. Drugie wcielenie auta (typoszereg W169) produkowano w latach 2004-2012.
W zeszłym roku w Genewie przedstawiono trzecią generację (typoszereg W176) najmniejszego modelu Mercedesa. Zamiast zastosowania tak jak dotychczas jednobryłowego nadwozia, na salonie można było podziwiać A klasę o klasycznych proporcjach, niższą aż o 18 cm od poprzednika. Pojazd oparto na płycie podłogowej wykorzystywanej również w modelach B klasa i CLA. A klasa, w przeciwieństwie do Mercedesów z wyższych segmentów, posiada standardowo przedni napęd.
Nowy Mercedes zbudowany jest według zupełnie innej filozofii niż poprzednicy, teraz najmniejszy w ofercie model ma kojarzyć się głównie z dynamiką. Obecnie rolę obszernego i wygodnego auta dla rodziny, za niewygórowane pieniądze pełnić ma B klasa, natomiast mniejsza A klasa jest pomyślana bardziej o kierowcach lubiących dynamiczną jazdę i sportowy styl. Trzecia generacja A klasy trafiła do salonów jesienią 2012 Roku (debiut w Niemczech – 15 września 2012).
Za atrakcyjny design auta odpowiedzialny jest Mark Fethersten.

Gdzie jest produkowany?
Mercedes A klasy produkowany jest w Niemczech, na Węgrzech i w Finlandii, skąd trafia na większość rynków. Samochody pomyślane głównie o USA i Kanadzie pochodzą z zakładów w Meksyku.

Segment i konkurenci
Mercedes A klasy reprezentuje segment C. Auto rywalizuje z kompaktami marek premium: Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT oraz Volvo V40.

Kto kupuje prezentowany model?
W zeszłym roku Mercedes sprzedał firmom 451 sztuk modelu A klasy, do nabywców indywidualnych trafiło 335 aut. W bieżącym roku (do końca czerwca) A klasa sprzedała się w liczbie 397   sztuk, z czego 174 osoby prywatne zdecydowały się na zakup najmniejszego Mercedesa.

Podstawowe informacje
Mercedes A klasy to 5-drzwiowy hatchback. Jest to najmniejszy i najtańszy model w ofercie niemieckiej marki premium. Fachowcy z branży wysoko oceniają potencjał tego modelu w przyciąganiu do marki nowych klientów. Mercedes w produkcję kompaktów zainwestuje łącznie 1,2 mld euro. Ten bardzo ważny dla producenta samochód ma pozwolić firmie sprzedawać do 2020 roku więcej aut niż główni rywale czyli Audi i BMW. Obecnie Mercedes zajmuje trzecie miejsce wśród luksusowych marek wielkoseryjnych pod względem sprzedaży. Nowa A klasa jest uważana przez ekspertów za jedną z najważniejszych nowości Mercedesa w ciągu ostatniej dekady. To ten model ma niedługo stanowić 15% wszystkich sprzedawanych aut przez Mercedesa.
Chociaż sprzedaż samochodów w Europie spada, udział Daimlera w rynku rośnie. Największe nadzieje Niemcy wiążą z autami kompaktowymi, które cieszą się rosnącym zainteresowaniem na Starym Kontynencie. Niedługo do salonów trafi kolejny Mercedes tej wielkości, tym razem będzie to sportowo-rekreacyjny model GLA (konkurent Audi Q3 i BMW X1).
Design A klasy wreszcie cieszy oko i to do tego stopnia, że można pokusić się o stwierdzenie, że nowy „Merc” wygląda lepiej niż jego wszyscy konkurenci. Stylizacja podstawowych wersji jest elegancka, ale dopiero droższe wersje z pakietami i dodatkami przy których pracowali spece z działu AMG, pokazują „pazura”.
Ale sama stylizacja to za mało by odnieść sukces rynkowy. Inżynierowie Mercedesa zadbali o nowoczesną technikę, głównie służącą poprawie bezpieczeństwa oraz kilka wydajnych i oszczędnych silników (wiele z nich posiada bezpośredni wtrysk i turbosprężarki). Autu zaaplikowano podwozie zestrojone tak, by samochód nie tylko wyglądał dynamicznie, ale też prowadził się sportowo. Dla A klasy przewidziano różne warianty układu jezdnego, klient może wybierać (w zależności od wersji silnikowej) jeden z kilku typów zawieszenia, od komfortowego po sportowy AMG Performance. Dla auta przewidziano - w zależności od wersji silnikowej - 15-, 16-, 17- lub 18-calowe obręcze kół. Według branżowych testów nowa A klasa w praktyce nie przypomina auta przednionapędowego. Prowadzi się precyzyjnie, a problemy z podsterownością są jej niemal zupełnie obce. W samochodzie sporo uwagi poświęcono też wyciszeniu wnętrza i obniżeniu oporów aerodynamicznych, uzyskując rekordowo niski jak na ten segment współczynnik Cw równy 0,27.
Dla kierowców ze „sportową żyłką” Mercedes przygotował wersję A250 Sport opartą na linii stylizacyjnej AMG Line. W stosunku do „zwykłej” odmiany A 250 producent dołożył tu specjalną oś przednią oraz obniżone i usztywnione zawieszenie "engineered by AMG". Mercedes A 250 Sport jest atrakcyjnym hothatchem, który jeszcze lepiej jeździ niż standardowe wersje, a do tego dobrze brzmi dzięki zmodyfikowanemu wydechowi. Samochód toczy się na większych kołach (235/40 R18) z obręczami z linii AMG. Zaciski hamulców otrzymały czerwony kolor. Wsiadając do kabiny w oczy rzucają się mocno wyprofilowane fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Na tapicerce siedzeń i pasach bezpieczeństwa użyto czerwonej nici. Takich i innych sportowych akcentów w A klasie jest więcej, a co trafi do kabiny zależy od nabywcy. Pakietów i dodatków stylizacyjnych przewidzianych dla tego modelu jest wiele.
Mercedes A klasy sprzedawany jest w dziesięciu wariantach napędu (nie licząc specjalnej odmiany sygnowanej przez AMG). Do wyboru jest pięć silników (dwa benzynowe i trzy wysokoprężne). Spektrum mocy jednostek napędowych waha się od 109 do 211 KM. Dla koneserów i nabywców z „grubszym portfelem” oferowana jest 360-konna, sportowa odmiana A 45 AMG 4MATIC.
Samochód oferowany jest w jednej wersji wyposażeniowej (jak większość aut segmentu premium), ale dostępnych jest wiele opcjonalnych pakietów i dodatków, które mogą nadać mu bardziej niepowtarzalny wygląd. Niemcy w tym modelu postawili na szerokie możliwości indywidualizacji auta oferując m.in. trzy opcjonalne linie designerskie: Style, Urban i AMG Line.

Wymiary, masy i objętości
Mercedes A klasy mierzy na długość 4.292 mm, jest więc dłuższy  od Audi A3 (4.237 mm), ale krótszy od BMW serii 1 (4.324 mm), Lexusa CT (4.320 mm) i Volvo V40 (4.369 mm).
Rozstaw osi A klasy (2.699 mm) – decydujący o ilości miejsca na nogi pasażerów - jest większy niż u konkurentów. Poza BMW „jedynką”, której rozstaw osi jest tylko nieznacznie mniejszy, reszta konkurentów ma rozstawione osie o kilka cm bliżej.
Samochód w prezentowanej, bazowej wersji waży 1.390 kg. Maksymalna ładowność jest wysoka (580 kg).
Bagażnik oferuje pojemność równą 341 litrów, a więc mniejszą niż u rywali (Audi A3 – 365; BMW serii 1 – 360; Lexus CT -  375; Volvo V40 – 335 litrów)

Bezpieczeństwo
W dziedzinie bezpieczeństwa kompaktowy „Merc” ma się czym pochwalić. W standardzie oprócz powszechnie stosowanych systemów elektronicznych (ABS, ASR, BAS, ESP, itp.), zastosowano Attention assist (przy prędkościach od 80 do 180 km/h układ ostrzega kierowcę w przypadku rozpoznania jego zmęczenia) oraz Collision Prevention Assist (po przekroczeniu prędkości 7 km/h system ten potrafi rozpoznawać zbyt małe odstępy pomiędzy samochodem a obiektami poprzedzającymi bądź nieruchomymi przeszkodami. Jeśli zarejestruje niebezpieczeństwo kolizji, ostrzega o nim wizualnie i dźwiękowo). Bez dopłaty klient otrzyma też Adaptive Brake z funkcją osuszania tarcz hamulcowych i funkcją wstępnego napełniania hamulców (przysuwa okładziny hamulcowe do tarcz, gdy tylko kierowca szybkim ruchem zdejmie nogę z przyspiesznika) oraz funkcją HOLD (ułatwia podjazd pod wzniesienia).
W aucie zastosowano bezpieczną maskę, która ma zmniejszyć obrażenia przechodniów lub rowerzystów, gdy dojdzie do wypadku. Pasażerów auta chroni standardowo siedem poduszek powietrznych.  Wyzwalane są dwustopniowo w zależności od prognozowanej siły i charakteru wypadku.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy system wzywania pomocy Mercedes-Benz (element zestawu COMAND Online), asystent utrzymania pasa ruchu, układ wykrywania martwego pola, kamery cofania, adaptacyjny tempomat Distronic oraz układ rozpoznający znaki drogowe.
Opcjonalny system ILS (Intelligent Light System) ma sześć funkcji: oświetlenie szosowe, autostradowe, zaawansowane oświetlenie przeciwmgielne, funkcje doświetlania zakrętów i oświetlania kierunku skrętu oraz adaptacyjnego asystenta świateł drogowych.
Zupełną nowością w A klasie jest stosowany wcześniej w większych modelach firmy prewencyjny system ochrony pasażerów Pre-Safe. Potrafi wcześniej rozpoznać krytyczne sytuacje na drodze i w razie potrzeby zapobiegawczo uruchomić systemy bezpieczeństwa, które pomogą zmniejszyć obrażenia doznane przez pasażerów.
Euro NCAP przyznał A klasie pięć gwiazdek oraz w punktacji procentowej 93% (ochrona dorosłych pasażerów) i 86% (w kategorii „safety assist”).

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
Większość innowacji w A klasie służy poprawie bezpieczeństwa. Z ciekawszych rozwiązań nie należących do kategorii „bezpieczeństwo” warto wymienić: systemy rozrywkowo-informacyjne (nawigacje, różne interfejsy oraz systemy audio, od prostszych po wysokiej klasy system nagłaśniający surround Harman Kardon Logic 7 z Dolby Digital 5.1 o mocy 450 watów z dwunastoma głośnikami wraz z subwooferem i 9-kanałowym wzmacniaczem DSP), kilka konfiguracji układu jezdnego (różne typy zawieszenia, hamulców, etc.) oraz pakiety designerskie nadające autu indywidualnego stylu.

Napęd
Auto sprzedawane jest w dziesięciu wersjach napędu, nie licząc specjalnej, sportowej odmiany A 45 AMG 4MATIC.
Dwa silniki benzynowe 1.6 i 2.0 oferowane są w łącznie pięciu  wariantach. Z kolei trzy silniki wysokoprężne 1.5, 1.8 i 2.1 tworzą gamę pięciu wersji. Wszystkie jednostki mają po cztery cylindry w rzędzie. Silniki sprzęgnięto z manualnymi 6-biegowymi przekładniami, a z wybranymi silnikami można zamówić nowoczesną przekładnię automatyczną 7G-DCT (skrzynia dwusprzęgłowa, preselekcyjna).
Standardowo napęd przenoszony jest na przednią oś, dla wersji A 250 przewidziano opcjonalny napęd na cztery koła 4MATIC. Napęd 4x4 wykorzystuje sprzęgło wielotarczowe i w zależności od trakcji kół może w „mgnieniu oka” zastąpić standardowe rozłożenie napędu między osie (przód/tył) w stosunku 100:0 na symetryczne (50:50). System 4MATIC jest też oferowany w topowej wersji opracowanej przez sportową dywizję producenta Mercedes-AMG GmbH zajmującą się fabrycznym tuningiem Mercedesów. Ale wariant A 45 AMG 4MATIC to już w zasadzie odrębny model, dlatego nie wymieniamy go w zestawieniu danych technicznych. Poniżej znajdują się dane dla wersji z podstawowymi dla danego silnika skrzyniami biegów oraz z napędem na przednią oś.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.6 o mocy 90 kW/ 122 KM i momencie równym 200 Nm. Z podstawowym silnikiem benzynowym Mercedes A 180 zużywa w cyklu mieszanym 5,5 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 128 g/km). Osiągi podstawowej wersji są niezłe, maksymalnie może jechać z prędkością 202 km/h, a setkę uzyskuje w 9,2 s.
1.6 o mocy 90 kW/ 122 KM i momencie równym 200 Nm. Z ekologicznym wariantem jednostki 1.6 wersja A 180 BlueEfficiency Edition zużywa średnio 5,2 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 120 g/km). Przyspieszenie wypada nieco gorzej, setkę auto osiąga w 10,3 s, a prędkość maksymalna równa jest 190 km/h.
1.6 o mocy 115 kW/ 156 KM i momencie równym 250 Nm. Mercedes A 200 oferuje dobre osiągi i jest oszczędny. Auto zużywa średnio 5,5 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 129 g/km). Setkę pojazd uzyskuje w 8,4 s, a prędkość maksymalna równa jest 224 km/h.
2.0 o mocy 155 kW/ 211 KM i momencie równym 350 Nm. Wersja A 250 setkę osiąga w 6,6 s, co jest dobrym wynikiem. Prędkość maksymalna równa jest 240 km/h. Niemiecki kompakt z seryjną dla tego wariantu przekładnią 7G-DCT zużywa w cyklu mieszanym 6,1 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 143 g/km). W wersji z przydomkiem „Sport” ta odmiana zużywa średnio o 0,3 litra więcej oraz emituje o 5 g/km więcej CO2; pozostałe dane są zbliżone.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Mercedesa A prezentowane są w Katalogu Modeli.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
1.5 o mocy 80 kW/ 109 KM i momencie równym 260 Nm. Mercedes A 180 CDI zapewnia przyzwoite osiągi i jak na diesla przystało jest oszczędny. Hatchback zużywa w cyklu mieszanym tylko 3,8 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 98 g/km). Kompakt osiąga maksymalnie 190 km/h, a setka na prędkościomierzu pojawia się po czasie 11,3 s.
1.8 o mocy 80 kW/ 109 KM i momencie równym 250 Nm. Mercedes A 180 CDI ze skrzynią 7G-DCT zużywa średnio 4,1 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi zaledwie 109 g/km). Pojazd osiąga maksymalnie 190 km/h, a setkę uzyskuje w 10,6 s.
1.5 o mocy 80 kW/ 109 KM i momencie równym 260 Nm. Mercedes A 180 CDI BlueEfficiency Edition jest nieco bardziej oszczędny od wersji bez „eko” pakietu. A klasa zużywa w cyklu mieszanym tylko 3,6 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 92 g/km). Pozostałe dane są identyczne, maksymalnie auto osiąga 190 km/h, a setka na prędkościomierzu pojawia się po czasie 11,3 s.
1.8 o mocy 100 kW/ 136 KM i momencie równym 300 Nm. Mercedes A 200 CDI zużywa średnio 4,3 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 109 g/km). A klasa uzyskuje maksymalną prędkość równą  210 km/h, a setkę robi w 9,3 s.
2.1 o mocy 125 kW/ 170 KM i momencie równym 350 Nm. Mercedes A 220 CDI ze skrzynią 7G-DCT zużywa średnio 4,2 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 109 g/km). Niemiecki kompakt osiąga maksymalnie 220 km/h, a setkę uzyskuje w 8,2 s.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych wysokoprężnych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Mercedesa A prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Prezentowana usportowiona wersja A 250 Sport zużywa w cyklu mieszanym 6,4 litra benzyny na 100 km. W mieście „konsumuje” 8,4 litra, na trasie 5,1. Emisja CO2 równa 148 g/km stawia auto w klasie emisyjnej D.

Koszty
Nowa A klasa ma wszelkie predyspozycje, by w najbliższym czasie królować w grupie kompaktów marek premium. Świetnie wygląda, jest oszczędna, dobrze wykonana i naszpikowana elektroniką służącą poprawie bezpieczeństwa. Ceny wersji bazowych są nieco wyższe niż u rywali (poza Lexusem CT, którego cenę „wywindował” napęd hybrydowy), ale gdy porówna się podstawowe odmiany, to A klasa wypada na tle konkurencji korzystnie.
Ceny Mercedesa A klasy zaczynają się od 91.200 zł, tyle kosztuje bazowy wariant A 180. Prezentowana wersja A 250 Sport to wydatek 142.300 zł. Za topową odmianę z silnikiem wysokoprężnym A 220 CDI zapłacimy 148.300 zł. W cenniku znajdziemy jeszcze specjalną wersję A 45 AMG 4MATIC, którą wyceniono na 184.200 zł.  


Robert Steinbarth

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama