Mercedes A

Mercedes A

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena88 900 zł - 188 200 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO292 g/km - 161 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 6,9 L/100km
 
Mercedes A - Klasa 2012
© IBRM Samar
Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012Mercedes A - Klasa 2012
Kiedy w roku 1997 Mercedes A wyjechał na drogi było to wydarzenie graniczące z trzęsieniem ziemi w motoryzacyjnym świecie. Mercedes mający przedni napęd i wielkość poniżej 4 metrów wydawał się nieporozumieniem. Tymczasem trafił w gust klientów, którzy szukali prestiżu godnego „gwiazdy ze Stuttgartu”, ale w samochodzie na tyle małym, aby można nim bezstresowo poruszać się w mieście. Widząc w tym segmencie potencjał i wymagania klientów przygotowano nową klasę A (rok 2004) i nieco większą klasę B (rok 2005).

Ostatnim krokiem jest zmiana karoserii wersji Mercedesa Klasy A, którą zaprezentowano w Genewie w 2012 roku.
Założenie producenta było bardzo proste: duża przestrzeń, warunkująca rodzinne podróże, będzie w typoszeregu B, a Klasa A sięgnie po innego klienta. Oferta nie jest skierowana bowiem do dotychczasowych użytkowników, ceniących wielkość przestrzeni we wnętrzu i komfortowe wyższe miejsca siedzące. Okazało się bowiem, ze dotychczasowa Klasa A nie trafiała do klientów oczekujących „sportowego, zadziornego stylu”, ale do osób o większym spokoju i stonowanych emocjach. Obecna Klasa A ma to zmienić. Wizualnie stylistom zabieg ten udał się znakomicie.

Klasa A intryguje od pierwszego spojrzenia. Jej nadwozie jest niższe od poprzedniczki (długość/szerokość/wysokość: 4292/1780/1433 mm), a dodatkowo sportowe aspiracje podkreślają:  pocięty wlotami powietrza przedni pas w kształcie litery V, dominująca nad nim trójramienna gwiazda Mercedesa i design przednich lamp z światłami LED do jazdy dziennej. Zresztą nie tylko przód sugeruje sportowe DNA. Wyraźnie zaakcentowane krawędzie podkreślają wzajemną grę wklęsłych i wypukłych powierzchni.  

Także otwierając drzwi i zaglądając do wnętrza, nikt nie poczuje się rozczarowany. Kokpit jest połączeniem sportowego stylu karoserii i elegancji oferowanej przez produkty firmy. Deska rozdzielcza ma wyraźny profil skrzydła z wyodrębnionymi dwoma częściami: dolną - z zestawem instrumentów sterowania wykonanej z tworzywa  dającego efekt trójwymiarowej struktury i górną  – idealnie gładką , bez żadnych dodatków i przeprofilowań. Wzrok siedzących przykuwają zwłaszcza galwanizowane otwory wentylacyjne, kształtem przypominające turbiny lotnicze, lśniąca, czarna oprawa wyświetlacza systemu telematycznego oraz poręczna, trójramienna kierownica.

Ta dbałość o szczegóły, to efekt projektowa przez specjalistów AMG. Oczywiście nie ograniczyli się oni do wprowadzenia jedynie sportowych dodatków do stylistyki. Całego swego kunsztu użyli zaś w modelu „A 250 Sport oraz A 220 CDI Sport”. Pojazd może być bowiem wyposażony alternatywnie w trzy silniki benzynowe 1,6 (115 KM -A180), i 2,0 (156KM-A200 i 211KM-A250) i trzy wysokoprężne:  A180 CDI (90 KM), A200 CDI (136 KM) i A250CDI (170KM).  

Płyta podłogowa (ta sama co w prezentowanej rok temu Klasie B) została zaprojektowana, aby spełnić wymogi z zakresu wytrzymałości i skręcania, jak w samochodach sportowych. W efekcie podczas szybkiej jazdy nagle uderzenie kołem w dziurę w jezdni nie przeniesie się na płytę podłogową, a jedynie na element nieresorowany (koło). Tym samym zapewniono komfort jazdy, gdyż do wnętrza nie docierają drgania przy przejeździe przez dziurawe ulice (niestety w przypadku sztywnego sportowego zawieszenia jest gorzej), a przy tym zapewniona jest stateczność kierunkowa i nawet na śliskiej nawierzchni uderzenie w dziurę nie spowoduje niekontrolowanego poślizgu. Dodatkowo niżej niż w poprzedniku,  mieszczony środek ciężkości i 4- wahaczowa oś tylna sprawiają, że pojazd porusza się jak po szynach i naprawdę trudno go wytrącić z równowagi (opcjonalnie dostępny jest Direct Steer, który na trasie sprawia, iż model zachowuje się jak wersja wyścigowa).

Mercedes słynie z dbania o bezpieczeństwo podróżujących i nie inaczej jest w przypadku nowej A-klasy. W standardzie znajdują się poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Ponadto każdy egzemplarz posiada system antypoślizgowy ABS, system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP oraz asystent układu hamulcowego BAS ze wspomaganiem siły hamowania w razie rozpoznania nagłego hamowania.
W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał ocenę 5 gwiazdek.

Konkurencję dla Mercedesa klasy A stanowią: Audi A3, BMW serii 1 oraz Volvo V40.

 

A najczęściej porównywany z

Audi A3
Audi A3
Audi Q5
Audi Q5
BMW 1
BMW 1
Lexus CT
Lexus CT
Mercedes CLA
Mercedes CLA
Volvo V40
Volvo V40
Volvo V40 Cross Country
Volvo V40 Cross Country
Reklama