/  /  /  / Rośnie lista nagród w kolekcji Mazdy CX-5
Mazda

Mazda

Zmień
Mazda to producent samochodów osobowych z siedzibą w Hiroszimie, który zasłynął jako jedyna japońska marka, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Ciekawostką jest również fakt, iż przez długi czas w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa firmy, a samochody trafiały do naszego kraju w sposób mniej oficjalny.
Dowiedz się więcej o marce
 

Rośnie lista nagród w kolekcji Mazdy CX-5

Mazda|
null
© Mazda
null

W Polsce od kwietnia do końca ubiegłego roku nabywców znalazły łącznie 773 egzemplarze modelu Mazda CX-5. Jak podkreśla importer, zainteresowanie CX-5 w salonach sprzedaży jest wciąż bardzo duże.

Od czasu wejścia na rynek na początku 2012 roku Mazda CX-5 na stałe zagościła na uroczystościach wręczania nagród motoryzacyjnych w Europie i na świecie. Model został uhonorowany wyróżnieniami m.in. za swoje osiągi, innowacyjne technologie, stylizację, bezpieczeństwo oraz niskie zużycie paliwa.

Najnowszą nagrodą zdobytą przez CX-5 jest przyznane mu w Paryżu (grudzień 2012) przez francuski tygodnik branżowy l'Argus de l'Automobile "trofeum SUV", które CX-5 zdobył wyprzedzając Opla Mokkę i Range Rovera. Niewiele wcześniej CX-5 ogłoszono japońskim samochodem roku 2012–2013. Publikując nadspodziewanie zgodny werdykt jury, składające się z 60 ekspertów motoryzacyjnych, doceniło produkt Mazdy przede wszystkim za technologię Skyactiv, w tym za ekonomiczny, czysty silnik Diesla Skyactiv-D oraz za wyjątkowe właściwości jezdne.

Model CX-5 zajął też pierwsze miejsce w rankingu Auto+Verkehr niemieckiej stacji telewizyjnej SWR obejmującym 23 nowe modele, wyprzedzając Volvo V40 i Hyundaia i30, które uplasowały się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji. Z kolei w Austrii CX-5 zdeklasował samochody takie jak Audi A3, BMW Serii 3 i Mercedes Klasy A, zdobywając nagrodę tamtejszego automobilklubu ARBO w kategorii obejmującej samochody osobowe w cenie od 20 000 do 40 000 EUR.

Mazda CX-5 oferta modelowa w Polsce

Pozostałe wyróżnienia dla CX-5 to m.in. „Najlepszy crossover w Wielkiej Brytanii” (Auto Express), „Najlepszy SUV” na rozdaniu nagród Green Awards 2012 (WhatCar?) przed Nissanem Qashqai i BMW X3 oraz „SUV roku 2012” (hiszpański magazyn Motor Mundial).

Poza Europą, gdzie CX-5 zdobył jeszcze nagrodę 2012 European Design Award magazynu Auto Bild w kategorii SUV, Van i AWD, model ten został ogłoszony najlepszym samochodem typu SUV przez kilka wydawnictw i organizacji w Ameryce Północnej i Azji.

Europejscy konsumenci są podobnego zdania, ponieważ do końca listopada zamówili łącznie ponad 40 000 egzemplarzy CX-5. Model ten jest szczególnie popularny na rynkach północnoeuropejskich, np. w Holandii, gdzie od początku roku zdobył 11,6% udziału w rynku kompaktowych SUV-ów, w Danii (7,6%) i Norwegii (6,7%), mimo iż do sprzedaży trafił dopiero w lutym ubiegłego roku.

Mazda musiała już dwukrotnie zwiększyć prognozowaną roczną wielkość produkcji dla CX-5: początkowo ze 160 000 egzemplarzy do 200 000, a następnie do 240 000 sztuk.

"CX-5 ma kluczowe znaczenie dla wyników sprzedaży Mazdy i dla pozycji naszej marki w Europie - podkreśla Ichiro Hirose, szef europejskiego działu ds. badań i rozwoju Mazdy. "Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z rozgłosu, jakim cieszy się ten model, jednocześnie wierząc, że zasługuje on na taką uwagę".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Mazda

Reklama