/  /  /  / Róbmy swoje
Mazda

Mazda

Zmień
Mazda to producent samochodów osobowych z siedzibą w Hiroszimie, który zasłynął jako jedyna japońska marka, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Ciekawostką jest również fakt, iż przez długi czas w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa firmy, a samochody trafiały do naszego kraju w sposób mniej oficjalny.
Dowiedz się więcej o marce
 

Róbmy swoje

null
null

Wojciech Halarewicz, wiceprezes Mazda Motor Europe: Jeśli chodzi o cały europejski rynek, to w 2014 roku nie ma co się spodziewać większego ożywienia. Nie stanowi to dla nas jakiegoś wielkiego problemu. My musimy patrzeć na naszą pozycję i niezależnie od rozwoju rynku realizować wyznaczone cele – dotyczące wielkości sprzedaży i generowanych zysków. Na dziś ta strategia jest bardzo skuteczna….

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Na początku tego roku media spekulowały o możliwości zaangażowania się firmy w polski przemysł motoryzacyjny… Czy Mazda ma dziś jeszcze jakieś plany inwestycyjne związane z krajowym i europejskim rynkiem?

Wojciech Halarewicz, wiceprezes Mazda Motor Europe: Jeśli chodzi o plany  budowy fabryki samochodów, to nie… Dotyczy to zarówno Polski, jak i Europy. Inwestujemy natomiast w rozwój sieci dostawców komponentów dla naszych fabryk w Japonii i poza nią.

Czy firma jest zadowolona z tegorocznej sprzedaży w Europie? Jeśli tak, to z czego najbardziej? Jeśli nie, to co Was rozczarowało?

Mazda jest bardzo zadowolona ze sprzedaży w Europie. Wyniki rok do roku mówią same za siebie. W pierwszych pięciu miesiącach 2013 r. zarejestrowano na Starym Kontynencie 61 160 nowych Mazd, co oznacza wzrost o 6,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2012. Tymczasem łączna liczba sprzedanych samochodów w Europie w tym okresie spadła o 6,8 proc. W pierwszych miesiącach 2013 r. udział Mazdy w europejskim rynku zwiększył się do 1,2 proc.

Ile samochodów Mazda chce sprzedać w Europie w 2013 roku? Czy będzie to wynik lepszy w porównaniu z ubiegłym rokiem?

Jesteśmy przekonani, iż pozytywny trend utrzyma się, a nawet wzmocni do końca roku fiskalnego. Mamy świetne nowe modele, które zdobyły uznanie klientów i dziennikarzy.

Czy 2014 rok będzie dla Mazdy i całego europejskiego rynku rokiem odbicia, czy też na ożywienie przyjdzie poczekać dłużej?

Dla Mazdy przyszły rok będzie bezsprzecznie rokiem sukcesu. A to głównie dzięki konsolidacji sprzedaży już wprowadzonych na rynek modeli CX-5 oraz Mazdy 6. Pod koniec 2013 roku czeka nas ponadto premiera kompaktowej Mazdy 3. Jeśli chodzi o cały rynek, to w przyszłym roku nie ma co się spodziewać większego ożywienia. Nie stanowi to dla nas jakiegoś wielkiego problemu. Musimy patrzeć na naszą pozycję i niezależnie od rozwoju rynku realizować wyznaczone cele – dotyczące wielkości sprzedaży i generowanych zysków. Na dziś ta strategia jest bardzo skuteczna….

Wróćmy do Mazdy 6. Model ten miał zapewnić marce wzrost sprzedaży. Czy auto spełniło pokładane w nim nadzieje?

Oczywiście! Mazda 6 na niektórych rynkach jest liderem pod względem udziału w sprzedaży wśród  klientów prywatnych w swoim segmencie. W Niemczech model ten jest numerem 2 w segmencie wśród samochodów importowanych. W Polsce sprzedaż Mazdy 6 jest bardzo satysfakcjonująca, a nasz kraj jest pod względem sprzedaży bardzo ważnym rynkiem. Do tej pory nabywców znalazło tu już 1 230 sztuk! Potencjał wzrostu Mazdy 6 upatrujemy w sprzedaży flotowej, jednak proces ten z oczywistych względów musi potrwać trochę dłużej. Sukces zapewni modelowi jego wartość rezydualna oraz niskie koszty eksploatacji. A to jest powiązane z bardzo wysoką jakością oraz najlepszym w klasie zużyciem paliwa.

Jakie premiery czekają nas w tym roku, na przykład na targach we Frankfurcie? Wspomniał Pan o nowej Maździe 3.

Właśnie na tych targach pokażemy nową Mazdę 3. Do Frankfurtu przyjedzie na kołach z fabryki w Hiroszimie, pokonując 15 tysięcy kilometrów przez Rosję, Białoruś, Polskę… W naszym kraju będziemy mogli podziwiać jadący konwój już 5 września.

Czy Mazda nadal chce być „japońskim BMW”? Czy zauważalne są już zmiany w postrzeganiu marki?

Japońskie BMW jest tylko skrótem myślowym, mówiącym o tym, że Mazda rozwija się w kierunku marki “premium”. Auta mają jednak cechy charakterystyczne tylko dla Mazdy, a nie dla BMW. Naszymi unikalnymi atrybutami są: technologia Skyactiv, Kodo design, MZD Connect. Tych atrybutów BMW nie ma, są one unikalne dla Mazdy.






Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Mazda

Reklama