/  /  /  / Nowy SUV wchodzi na rynek
Mazda

Mazda

Zmień
Mazda to producent samochodów osobowych z siedzibą w Hiroszimie, który zasłynął jako jedyna japońska marka, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Ciekawostką jest również fakt, iż przez długi czas w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa firmy, a samochody trafiały do naszego kraju w sposób mniej oficjalny.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowy SUV wchodzi na rynek

Producent|
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnull

Podczas wrześniowych targów we Frankfurcie Mazda przedstawi obiecujący model CX-5, który należy do segmentu kompaktowych SUV i oferuje m.in. przełomową technologię Skyactiv. Dodatkowo, japoński koncern szykuje też wersję Mazdy3 po face-liftingu.

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, który odbędzie się w dniach 13-25 września, Mazda Motor Corporation po raz pierwszy zaprezentuje model CX-5. To pierwszy przedstawiciel gamy nowej generacji Mazdy, w której na szeroką skalę stosowane będą rozwiązania bazujące na przełomowej technologii Skyactiv, a także motyw projektowy „Kodo – dusza ruchu”.

Model CX-5, zapewniający charakterystyczną dla marki radość z jazdy, będzie stopniowo wprowadzany na światowe rynki od początku przyszłego roku. CX-5, korzystający z rozwiązań technologicznych Skyactiv, w skład których wchodzą najnowsze silniki benzynowe i Diesla oraz ręczne i automatyczne skrzynie biegów, karoseria i podwozie, gwarantuje precyzyjne reakcje i komfort prowadzenia, a także dbałość o środowisko i wysoki poziom bezpieczeństwa.

Wśród silników, w które wyposażona zostanie Mazda CX-5 przeznaczona na rynki europejskie, znajdzie się benzynowy Skyactiv-G 2.0 oraz wysokoprężny Skyactiv-D 2.2 dostępny w wersjach Standard Power oraz High Power.

Każdy z silników charakteryzuje się rekordowym stopniem sprężania wynoszącym 14:1, który zapewnia niezrównaną wydajność. Koncern dołożył również starań, aby kompaktowy SUV miał doskonałe parametry ekologiczne: docelowa emisja CO2 dla modelu z silnikiem Skyactiv-D 2.2 wynosi poniżej 120 g/km.

Jest to także pierwszy model produkcyjny, w którym zastosowano nowy motyw projektowy Mazdy: „Kodo - dusza ruchu”, którego zapowiedzią były modele koncepcyjne Shinari oraz Minagi. Do wyjątkowych elementów designu Kodo należy nowy, wyrazisty rys przedniej części samochodu, a także dynamiczna stylizacja przywodząca na myśl witalność i zręczność.

Podczas salonu we Frankfurcie na stoisku firmy zostanie zaprezentowana też Mazda3 w wersji po faceliftingu. Model ten charakteryzuje się niższą emisją CO2, bardziej sportową dynamiką jazdy, zmianami w wykończeniu wnętrza i stylizacji zewnętrznej samochodu oraz jeszcze wyższą jakością wykonania.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Mazda

Reklama