/  /  /  / Nowa Mazda MX-5 trafi do Europy jesienią
Mazda

Mazda

Zmień
Mazda to producent samochodów osobowych z siedzibą w Hiroszimie, który zasłynął jako jedyna japońska marka, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Ciekawostką jest również fakt, iż przez długi czas w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa firmy, a samochody trafiały do naszego kraju w sposób mniej oficjalny.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowa Mazda MX-5 trafi do Europy jesienią

Mazda|
null
© Mazda
nullnull

Pierwsze egzemplarze zmodernizowanej Mazdy MX-5 opuszczają linię produkcyjną fabryki w Hiroszimie i już jesienią można je będzie kupić w Europie. MX-5 jest teraz bezpieczniejsza i dostarczy jeszcze więcej przyjemności z jazdy.

Zmodernizowaną Mazdę MX-5 będzie można kupić w Europie już jesienią tego roku. Do polskiej gamy MX-5 ta wersja dołączy w roku 2013.

MX5 ze zmodernizowanym nadwoziem i wnętrzem będzie oferowany w dwóch wersjach: jako coupe z twardym składanym dachem oraz jako klasyczny roadster z dachem brezentowym.

Nowy przedni zderzak MX-5 ma optymalne parametry aerodynamiczne, a jednocześnie sprawia, że roadster Mazdy prezentuje się bardziej agresywnie. Europejczycy otrzymają także nowy popielaty kolor nadwozia: dotychczasowy Metropolitan Grey zostanie zastąpiony odcieniem Dolphin Grey. Zmienione detale zestawu wskaźników i dopasowane do nich ramiona kierownicy podkreślają elegancję wnętrza.

Więcej frajdy na zakrętach
MX-5 zawsze słynęła z wrażeń, jakich dostarcza jej prowadzenie, a zmodernizowany model jeszcze dynamiczniej reaguje na polecenia kierowcy. W egzemplarzach z przekładnią manualną ruch przepustnicy i głębokość wciskania pedału przyspieszenia są sterowane i kontrolowane osobno, co wzmaga poczucie przyspieszenia liniowego i zapewnia jeszcze lepsze panowanie nad pojazdem w czasie przyspieszania z niskiej prędkości (na przykład na krętych drogach poza miastem).

Dzięki modyfikacji podciśnieniowego siłownika wspomagania pompy układu hamulcowego zoptymalizowano sterowanie powrotem pedału hamulca, co jest szczególnie odczuwalne przy hamowaniu przed wejściem w zakręt. Kiedy kierowca zdejmuje stopę z pedału hamulca i ponownie wciska pedał gazu, nowy moduł sterowania przyspieszeniem reaguje bardziej zdecydowanie.

W wyniku wprowadzonych zmian samochód łagodniej hamuje i płynniej przyspiesza, a kierowcy łatwiej jest wrócić do pierwotnej prędkości.

Miękkie lądowanie na masce
MX-5 po ostatnich zmianach nie tylko prezentuje się bardziej agresywnie, ma lepsze właściwości aerodynamiczne i stabilniej prowadzi się w zakrętach, ale także jest dużo bezpieczniejsza dla pieszych.

Mazda wprowadziła nowy, chroniący pieszego system „aktywnej maski”. W przypadku wykrycia kolizji z pieszym maska zostaje automatycznie uniesiona, a powstała pod nią pusta przestrzeń pochłania część energii uderzenia i amortyzuje upadek.

Lepiej chronione są także nogi pieszego dzięki nowej konstrukcji przedniego zderzaka.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama