/  /  /  / Mazda3 Facelift 2011 w zbliżeniu
Mazda

Mazda

Zmień
Mazda to producent samochodów osobowych z siedzibą w Hiroszimie, który zasłynął jako jedyna japońska marka, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Ciekawostką jest również fakt, iż przez długi czas w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa firmy, a samochody trafiały do naszego kraju w sposób mniej oficjalny.
Dowiedz się więcej o marce
 

Mazda3 Facelift 2011 w zbliżeniu

Mazda|
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Z okazji wystawy we Frankfurcie przygotowano premierę odnowionego modelu Mazda3. Facelifting polega nie tylko na wizualnych zmianach jak nowy przód, lepszej jakości materiały wykończeniowe wnętrza, polepszenie ergonomii czy wyciszenia. Znacznie poprawiono również komfort i dynamikę jazdy. Pojawiła się także nowa wersja z silnikiem benzynowym MZR 1.6 i automatyczną skrzynią biegów oraz nowe opcje wyposażenia.

Obecna Mazda3 odniosła wielki sukces, dzięki wyrazistej stylizacji, osiągom dającym radość z jazdy oraz zaawansowanym rozwiązaniom zwiększającym bezpieczeństwo i ograniczającym oddziaływanie na środowisko. Od wprowadzenia na rynek w 2008 r. do końca czerwca 2011 r. sprzedano około 731 000 sztuk na świecie i 123 000 w Europie.

Zalety, dzięki którym obecna Mazda3 jest najpopularniejszym modelem marki, zostały zachowane i jeszcze bardziej zaakcentowane w wersji po faceliftingu. Nowa wersja Mazdy3 została zaprojektowana tak, by wzbudzać jeszcze więcej emocji. Ma nowy, bardziej sportowy (i opływowy) przód, węższy tylny zderzak i koła o wygiętych ramionach. We wnętrzu, Mazda3 facelift daje jeszcze większe odczucie jakości niż wcześniej dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawionej ergonomii miejsca kierowcy i tablicy przyrządów. Dopracowano także tłumienie drgań i hałasu dzięki poprawionej izolacji akustycznej spodu i ramie usztywniającej przednią część nadwozia, która jest masywniejsza i ma więcej punktów zgrzewczych.

Konstruktorzy udoskonalili właściwości dynamiczne Mazdy3. Skoncentrowali się na zapewnieniu prowadzenia, przy którym samochód lepiej i płynniej reaguje na polecenia kierowcy. By to uzyskać, specjalne wzmocnienie przedniej poprzeczki nadwozia, stosowane wcześniej w Maździe3 MPS, jest obecnie standardem we wszystkich modelach (poza wersją z silnikiem wysokoprężnym MZR-CD 2.2). Konstrukcję dodatkowo uzupełniono o nową nakładkę usztywniającą w przedniej części spodu nadwozi wszystkich wersji. Wprowadzono nowe amortyzatory poprawiając komfort jazdy a układ kierowniczy EHPAS Mazdy3 facelift został zmodernizowany przez zastosowanie sztywniejszych kół. Liczne ulepszenia aerodynamiki nadwozia, w tym nowy przedni zderzak, sprzyjają poprawie stabilności.

Mazda3 facelift ma osiem wersji układu napędowego, w tym nową z silnikiem benzynowym i skrzynią automatyczną po raz pierwszy wprowadzoną na rynek europejski. Silniki benzynowe to wysokich osiągów turbodoładowany MZR 2.3 DISI (w Maździe3 MPS), mocny, ale oszczędny MZR 2.0 DISI z układem i-stop, MZR 2.0 z 5-biegową skrzynią automatyczną oraz wyróżniający się małym zużyciem paliwa MZR 1.6 ze skrzynią 5-biegową. Ofertę wersji benzynowych zamyka MZR 1,6 współpracujący z nową, 4-stopniową skrzynią automatyczną Activematic. Jeśli chodzi o diesle, klienci mogą wybrać dwie wersje mocnego i oszczędnego turbodiesla MZR-CD 2.2 lub lekkiego, zużywającego mało paliwa turbodiesla MZ-CD 1.6, wszystkie z ręcznie sterowaną 6-biegową skrzynią.

Lista wyposażenia Mazdy3 Facelift jest obecnie dłuższa i obejmuje również wskaźnik zmiany biegu oraz nowy, przystępny układ nawigacyjny bazujący na technologii TomTom. Rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo bierne i czynne zostały przeniesione z dotychczasowego modelu.

Układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM) dostępny w Maździe3 otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced.

Zmiany stylizacyjne
Zewnętrzne
• Nowy kształt przedniego zderzaka zapewnia lepszą aerodynamikę, a światła przeciwmgłowe są teraz okrągłe.
• Nowy, węższy zderzak tylny (tylko w hatchbacku) ułatwiający przeładunek bagażnika i zmniejszający wymiary auta (nie dotyczy wersji MPS).
• Tylne lampy są mocno przesunięte na boczne ściany, nadając mocny, atletyczny wygląd (tylko w wersji hatchback).
• Nowe koła 16- i 17-calowe z zakrzywionymi ramionami w celu zwiększenia dynamiki sylwetki
• 8 kolorów nadwozia, w tym nowy mikowy Autumn Bronze
• Dwa rodzaje nadwozia: sportowy 5-drzwiowy hatchback z tylnym spojlerem dachowym i elegancki 4-drzwiowy sedan
• „Flagowy” model o wysokich osiągach - Mazda3 MPS
Wnętrze
• Nowy czarny kolor dolnej części konsoli centralnej i jaśniejsze chromowane obramowania przyrządów w celu łatwiejszego skoncentrowania wzroku w czasie jazdy
• Nowa, kontrastowa biała grafika na wyświetlaczu wielofunkcyjnym MID
• Białe podświetlenie tarcz zegarów w celu łatwiejszego odczytu wskazań w świetle dziennym

Dynamika jazdy
• Rozwiązanie Toitsukan czyli: płynne przejścia od przyspieszenia, przez siły boczne do opóźnienia, tak by przy każdym rodzaju jazdy – na wprost, przy manewrach i hamowaniu zapewnić bezpośrednią, liniową reakcję samochodu.
• Sztywniejsze koła w celu zapewnienia lepszej stabilności przy jeździe na wprost
• Strukturę spodu usztywnia wzmocnienie przedniej poprzeczki wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości przy większej liczbie zgrzein oraz nowa pojedyncza nakładka zwiększająca sztywność na zginanie.
• Sztywność owiewek przednich kół jest zwiększona o 50% w celu poprawy stabilności
• Zwiększono poczucie stabilności jazdy optymalizując parametry amortyzatorów.
• Nowa charakterystyka pompy układu wspomagania kierownicy EHPAS zapewnia szybką reakcję i wyczucie drogi przy średnich i dużych prędkościach.
• Współczynnik oporu powietrza Cx zmniejszono do jedynie 0,27 w sedanie (poprzednio 0,28) i 0,29 w hatchbacku (poprzednio 0,30) dzięki:
- nowemu kształtowi przedniego zderzaka, który jest bardziej opływowy i lepiej kieruje przepływem powietrza
- sztywniejszym owiewkom przednich kół, nie ulegającym odkształceniom
- nowej osłonie spodu, większej o 10% dla poprawy przepływu powietrza
• Zmniejszono hałas i drgania, poprawiając płynność jazdy, dzięki grubszej ramie usztywniającej spodnią część nadwozia mocowanej większą liczba zgrzein oraz grubszej izolacji spodu ograniczającej przenikanie hałasu od nawierzchni drogi do kabiny.
• Przednie zawieszenie na kolumnach MacPherson, tylne wielowahaczowe (jak w dotychczasowym modelu)
• Przednie hamulce tarczowe wentylowane, tylne tarczowe o średnicy tarcz 278/265 mm (wersje z silnikami 1,6), 300/280 mm (wszystkie wersje 2,0-litrowe) i 320/280 mm (MPS); jak w dotychczasowym modelu.

Układ napędowy
• Nowy zderzak przedni zmniejsza opór powietrza, oba zderzaki są lżejsze, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji wersji po faceliftingu
• Gama wersji napędu zwiększona do 8 po wprowadzeniu 4-stopniowej skrzyni Activematic współpracującej z silnikiem benzynowym MZR 1.6
Silniki Diesla
• O wysokich osiągach, ale oszczędny turbodiesel MZR-CD 2.2 w dwóch wersjach, z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną:
• High Power: 136 kW (185 KM) przy 3500 obr./min i 400 Nm maksymalnego momentu przy prędkości 1800-3000 obr./min w połączeniu ze średnim zużyciem paliwa 5,4 l/100 km (3,6% mniej niż w modelu, który zastępuje) i emisją CO2 144 g/km (mniej o 3,4%).
• Standard Power: 110 kW (150 KM) przy 3500 obr./min i 360 Nm momentu maksymalnego przy 1800-2600 obr./min i średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km (mniej o 3,7%) z emisją CO2 jedynie 139 g/km (mniej o 3,5%).
• Turbodiesel MZ-CD 1.6 rozwija moc 85 kW (115 KM) i moment 270 Nm w zakresie 1750-2500 obr.min; ze skrzynią 6-biegową hatchback zużywa średnio jedynie 4,3 litra paliwa na 100 km (2,3% mniej niż poprzednio) i emituje tylko 115 g CO2/km (mniej o 1,7%).
Silniki benzynowe
• MZR 2.3 DISI turbodoładowany silnik benzynowy o wysokich osiągach z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną (tylko Mazda3 MPS) ma moc 191 kW (260 KM) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 380 Nm przy 3000 obr./min, a zużywa 9,6 litrów paliwa na 100 km i emituje 224 g CO2/km. Ten model ma prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s (identycznie jak poprzednik)
• Silnik benzynowy MZR 2.0 DISI i-stop z przekładnią 6-biegową rozwija moc 110 kW (150 KM) przy 6200 obr./min i moment 191 Nm przy 4500 obr./min, potrzebuje 6,7 litra paliwa na 100 km (poprzednio 6,8 l/100 km) i emituje 157 g CO2/km (poprzednio 159 g)
• Wolnossący silnik benzynowy MZR 2.0 z 5-biegową skrzynią automatyczną rozwija moc 110 kW (150 KM) przy 6500 obr./min i moment 187 Nm przy 4000 obr./min, zużywając średnio 7,6 litra paliwa na 100 km i emitując 175 g CO2/km (jak w dotychczasowym modelu)
• Wolnossący silnik benzynowy MZR 1.6 z 5-biegową skrzynią ręcznie sterowaną rozwija moc 77 kW (105 KM) przy 6000 obr./min i 145 Nm momentu przy 4000 obr./min, zużywając średnio 6,4 litra paliwa na 100 km i emitując 147 g CO2/km (poprzednio 149 g)
• Nowy silnik benzynowy MZR 1.6 z 4-biegową skrzynią Activematic potrzebuje tylko 7,4 litra paliwa na 100 km i emituje 171 g CO2/km (sedan). W hatchbacku średnie zużycie paliwa wynosi 7,6 l/100 km, a emisja 176 g CO2/km. Activematic pracuje w trybie całkowicie automatycznym lub przy ręcznym sterowaniu sekwencyjnym, uwzględniając pochyłości drogi oraz przy zoptymalizowanej redukcji biegu z 4. na 2. w odpowiedzi na pełne wciśnięcie pedału gazu („kick down”).

Wyposażenie i bezpieczeństwo
• Nowy, przystępny cenowo zintegrowany układ nawigacyjny Mazdy bazujący na technologii TomTom * z pamięcią 4 GB i 18 językami, dużym 5,8-calowym ekranem dotykowym, telefonem głośnomówiącym Bluetooth i podłączeniem audio z zewnętrznym mikrofonem
• Nowy wskaźnik zmiany biegu w celu optymalnego połączenia przyjemności z jazdy i oszczędności paliwa (przy ręcznie sterowanej skrzyni biegów i silnikach benzynowych MZR 1,6 i MZR 2,0 DISI oraz wszystkich dieslach)
• Dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą standardem we wszystkich modelach
• Nowa obszyta skórą dźwignia zmiany biegów (wyższe poziomy wyposażenia i MPS)
• Fotele ze skórzaną tapicerką z 3 ustawieniami w pamięci i 2 kolejnymi zapisanymi w nadajniku układu bezkluczykowego wejścia i rozruchu*
• 10-głośnikowy wysokiej jakości system nagłośnienia Bose z układem kompensacji zakłóceń AudioPilot2 i układem surround Centerpoint * (przeniesione z poprzedniego modelu)
• Zestaw głośnomówiący współpracujący z wszystkimi telefonami komórkowymi z Bluetooth oraz przenośnymi odtwarzaczami (przeniesione z poprzedniego modelu)
• Zaawansowany układ rozprowadzania i pochłaniania energii kolizji IDAS zapewnia sztywne i bezpieczne nadwozie (przeniesione z poprzedniego modelu)

Bezpieczeństwo bierne (przeniesione z poprzedniego modelu)
• Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne standardowe na wszystkich rynkach
• Aktywne przednie zagłówki chroniące kręgi szyjne przed urazami przy najechaniu od tyłu
• Pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ograniczeniem siły napięcia
• Rozłączający się pedał hamulca, podkładki absorpcyjne pod stopami, kolumna kierownicy pochłaniająca energię
• Miękkie, absorbujące energię nakładki w każdym narożniku kabiny
• Pokrywa komory silnika, mocowanie błotników i belka zderzaka zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa pieszego

Bezpieczeństwo czynne (przeniesione z poprzedniego modelu)
• ABS, EBD, DSC, asystent hamowania i układ kontroli trakcji (TCS) w standardzie
• Układ monitorowania tyłu pojazdu (nagrodA Euro NCAP Advanced na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie)
• Czujniki parkowania
• Reflektory biksenonowe z ruchomymi światłami adaptacyjnymi
• Układ Emergency Stop Signal (ESS) ostrzegający pojazdy z tyłu o nagłym hamowaniu przez automatyczne włączenie świateł awaryjnych, w standardowym wyposażeniu.

*zależnie od poziomu wyposażenia i rynku
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Mazda

Reklama