/  /  /  / Mazda MX-5 lepiej chroni pieszych
Mazda

Mazda

Zmień
Mazda to producent samochodów osobowych z siedzibą w Hiroszimie, który zasłynął jako jedyna japońska marka, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Ciekawostką jest również fakt, iż przez długi czas w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa firmy, a samochody trafiały do naszego kraju w sposób mniej oficjalny.
Dowiedz się więcej o marce
 

Mazda MX-5 lepiej chroni pieszych

Mazda|
null
© Mazda
nullnullnullnull

Na jesiennej wystawie w Paryżu zaprezentowano odświeżoną i udoskonaloną wersja Mazdy MX-5, która reaguje teraz jeszcze precyzyjniej na polecenia kierowcy. Co ciekawe, auto dysponuje także układem aktywnej maski, która w razie zderzenia z pieszym pomaga lepiej chronić człowieka.

Nowa MX-5 jest pierwszą Mazdą wyposażoną w nowy układ aktywnej maski. Czujnik w zderzaku uruchamia mechanizm unoszący maskę w przypadku kontaktu z pieszym. Dzięki temu zwiększa się strefa między maską a silnikiem, co przekłada się na zmniejszenie urazów pieszego (w szczególności głowy) i może uratować mu życie.

Poprawiono także kształt przedniego zderzaka z dodatkowym wzmocnieniem wewnętrznym, zabezpieczającym dodatkowo nogi pieszego.

W nowej odsłonie MX-5 zastosowano agresywną osłonę chłodnicy i nowy kształt przedniego zderzaka, głębszy i szerszy, który przy okazji polepsza właściwości aerodynamiczne samochodu, redukując opory powstające w okolicach przednich świateł przeciwmgłowych i opon. Kolor Dolphin Grey pojawi się zamiast Metropolitan Grey jako jedna z ośmiu barw lakieru do wyboru w wersjach z miękkim i twardym dachem.

We wnętrzu pojawiły się eleganckie, ale sportowe z charakteru ciemnoszare barwy na panelach dekoracyjnych i na ramionach kierownicy. Standardowo montowany jest teraz komputer pokładowy, dodano również lusterko wsteczne redukujące możliwość oślepienia (w zależności od rynku i poziomu wyposażenia.

Klienci mogą wybierać między dwoma oszczędnymi, ale pełnymi wigoru silnikami benzynowymi: 126-konnym MZR 1.8 i 160-konnym MZR 2.0. Silnik 1.8 połączony jest z pięciobiegową skrzynią manualną, podczas gdy wersja 2.0 dostępna jest ze skrzyniami sześciobiegowymi (manualną lub automatyczną). Oczywiście wszystkie kombinacje napędzają tylną oś.

Układ kierowniczy i zawieszenie zapewniają precyzyjne prowadzenie dzięki idealnemu rozkładowi masy 50:50 i lekkiemu nadwoziu. “Strategia jednego grama”, która bezwzględnie eliminuje wszelki nadmiar masy samochodu pozwoliła na niemal perfekcyjne utrzymanie masy takiej jak poprzednika i to mimo wszelkich nowości i udoskonaleń.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Mazda

Reklama