/  /  / MX-5
Mazda MX-5

Mazda MX-5

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
mazda_mx-5_2005_302_print.jpg
© Mazda
mazda_mx-5_2005_302_print.jpgMazda_MX5_action1_print.jpgMazda_MX5_action2_print.jpgMazda_MX5_action3_print.jpgMazda_MX5_action4_print.jpgmazda_mx-5_301_print.jpgmazda_mx-5_302_print.jpgmazda_mx-5_303_print.jpgmazda_mx-5_304_print.jpgmazda_mx-5_305_print.jpgmazda_mx-5_307_print.jpgmazda_mx-5_308_print.jpgmazda_mx-5_309_print.jpgmazda_mx-5_310_print.jpgmazda_mx-5_311_print.jpgmazda_mx-5_313_print.jpgmazda_mx-5_314_print.jpgmazda_mx-5_315_print.jpgmazda_mx-5_316_print.jpgmazda_mx-5_319_print.jpgmazda_mx-5_320_print.jpgmazda_mx-5_2005_001_print.jpgmazda_mx-5_2005_002_print.jpgmazda_mx-5_2005_003_print.jpgmazda_mx-5_2005_004_print.jpgmazda_mx-5_2005_019_print.jpgmazda_mx-5_2005_020_print.jpgmazda_mx-5_2005_021_print.jpgmazda_mx-5_2005_022_print.jpgmazda_mx-5_2005_023_print.jpgmazda_mx-5_2005_024_print.jpgmazda_mx-5_2005_025_print.jpgmazda_mx-5_2005_026_print.jpgmazda_mx-5_2005_027_print.jpgmazda_mx-5_2005_028_print.jpgmazda_mx-5_2005_029_print.jpgmazda_mx-5_2005_038_print.jpgmazda_mx-5_2005_040_print.jpgmazda_mx-5_2005_042_print.jpgmazda_mx-5_2005_051_print.jpgmazda_mx-5_2005_052_print.jpgmazda_mx-5_2005_057_print.jpgmazda_mx-5_2005_058_print.jpgmazda_mx-5_2005_154_print.jpgmazda_mx-5_2005_155_print.jpgmazda_mx-5_2005_156_print.jpgmazda_mx-5_2005_158_print.jpgmazda_mx-5_2005_159_print.jpgmazda_mx-5_2005_160_print.jpgmazda_mx-5_2005_161_print.jpgmazda_mx-5_2005_162_print.jpgmazda_mx-5_2005_163_print.jpgmazda_mx-5_2005_164_print.jpgmazda_mx-5_2005_165_print.jpgmazda_mx-5_2005_166_print.jpgmazda_mx-5_2005_167_print.jpgmazda_mx-5_2005_168_print.jpgmazda_mx-5_2005_169_print.jpgmazda_mx-5_2005_181_print.jpgmazda_mx-5_2005_182_print.jpgmazda_mx-5_2005_183_print.jpgmazda_mx-5_2005_184_print.jpgmazda_mx-5_2005_191_print.jpgmazda_mx-5_2005_209_print.jpgmazda_mx-5_2005_213_print.jpgmazda_mx-5_2005_214_print.jpgmazda_mx-5_2005_215_print.jpgmazda_mx-5_2005_216_print.jpgmazda_mx-5_2005_244_print.jpgmazda_mx-5_2005_245_print.jpgmazda_mx-5_2005_246_print.jpgmazda_mx-5_2005_247_print.jpgmazda_mx-5_2005_248_print.jpgmazda_mx-5_2005_253_print.jpgmazda_mx-5_2005_254_print.jpgmazda_mx-5_2005_255_print.jpgmazda_mx-5_2005_256_print.jpgmazda_mx-5_2005_257_print.jpgmazda_mx-5_2005_259_print.jpgmazda_mx-5_2005_260_print.jpgmazda_mx-5_2005_261_print.jpgmazda_mx-5_2005_262_print.jpgmazda_mx-5_2005_263_print.jpgmazda_mx-5_2005_264_print.jpgmazda_mx-5_2005_294_print.jpgmazda_mx-5_2005_295_print.jpgmazda_mx-5_2005_296_print.jpgmazda_mx-5_2005_297_print.jpgmazda_mx-5_2005_298_print.jpgmazda_mx-5_2005_299_print.jpgmazda_mx-5_2005_300_print.jpgmazda_mx-5_2005_301_print.jpgdeska bok.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska rozdzielcza.JPGdrzwi.JPGelektryczne szyby.JPGfotel kierowcy.JPGklamka.JPGklimatyzacja.JPGkoło.JPGlampa t.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko boczne.JPGpas przód.JPGpodłokietnik.JPGprawy tył.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprzód.JPGradio.JPGreflektor.JPGskrzynia biegó.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGzegary.JPG
Mazda MX5 to nieduży roadster zaliczany do klasy niższej średniej wśród aut sportowo-rekreacyjnych, w Stanach Zjednoczonych jest ona znana jako Mazda Miata. Debiutując w 1989 roku podczas salonu samochodowego w Chicago chyba nawet sam producent nie spodziewał się sukcesu jaki osiągnął ten pojazd. Wystarczy powiedzieć, że od początku produkcji nabywców znalazło ponad 855 tysięcy egzemplarzy, co jak na roadstera jest wynikiem bardzo dobrym. Obecnie dostępna na rynku jest już trzecia generacja tego auta, która zadebiutowała podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie w 2005 roku, zaś ostatnie w niej zmiany nastąpiły w modelu rocznikowym 2009. W porównaniu do poprzednika MX5 zostało wydłużone o 7 cm, poszerzone o 4 cm oraz nieznacznie podwyższone. Ten dwuosobowy roadster został wyposażony w składany dach wykonany z włókien szklanych pokrytych laminatem. Pozwoliło to na zachowanie małego ciężaru dachu, który jest tylko o 37 kg cięższy od dachu modelu Soft Top, a to z kolei spowodowało, że do całego procesu potrzeba tylko 4 silniczków elektrycznych. Cała operacja przeistaczania w coupe zajmuje zaledwie 12 sekund i może odbywać się tylko w trakcie postoju. Mazda MX 5 na swoim koncie posiada prawie 180 przeróżnych nagród, z tego 58 zdobyła trzecia generacja. Jedną z nich jest tytuł „Roadster roku 2005” przyznany w corocznym konkursie magazynu BBC „Top Gear”. Produkcja tego modelu odbywa się w fabryce Mazdy w Hiroszimie w Japonii.

Zmiany jakie zostały wprowadzone w 2009 roku w tym 2-drzwiowym roadsterze miały za zadanie uczynić auto nieco bardziej dynamiczne i agresywne, choć zachowane zostały typowe elementy dla japońskiej marki oraz kształty. Wszystko więc miało nastąpić zgodnie z nową filozofią Mazdy „Zoom-Zoom”, łączącą dynamizm i sportowy charakter z przyjemnością z jazdy. Mazda MX5 została więc upodobniona do pozostałych modeli japońskiego producenta, czyli w szczególności przód pojazdu. Nowy skośny kształt otrzymały przednie reflektory oraz wloty powietrza w zderzaku. Ingerencja objęła również benzynowy silnik. Dzięki zastosowaniu nowej metody obróbki wału korbowego i sprężyn zaworu umożliwiło zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej o 500 obrotów na minutę. Zastosowano również indukcyjny korektor dźwięku, który sprawia, że podczas przyspieszania silnik brzmi bardziej agresywnie. Na brak rasowego brzmienia silnika kliencie narzekali w poprzednich generacjach.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa może nie jest tak bogate jak w przypadku limuzyn, lecz dla małego roadstera, który ma dawać przyjemność z jazdy i pełną kontrolę ze strony kierowcy, jest wystarczające. W standardzie w MX5 znajdują się poduszki powietrzne boczne, system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS, system stabilizujący tor jazdy DSC (istnieje możliwość jego wyłączenia) oraz system kontroli trakcji TCS. Najnowsza generacja Mazdy MX5 nie została dotychczas poddana testom zderzeniowym niezależnej organizacji EuroNCAP.

Konkurencją dla modelu MX5 jest dużo droższy BMW Z4.
 

MX-5 najczęściej porównywana z

BMW Z4
BMW Z4
BMW 6
BMW 6
Nissan 370Z
Nissan 370Z
Opel Cascada
Opel Cascada
Renault Megane
Renault Megane
Subaru BRZ
Subaru BRZ
Toyota GT 86
Toyota GT 86
Reklama