/  /  / Mazda6
Mazda Mazda6

Mazda Mazda6

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena89 900 zł - 167 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO2108 g/km - 150 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 6,4 L/100km
 
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnull
Mazda 6 to auto klasy średniej (segment D), które pojawiło się na rynku w 2002 roku i w rodzimej Japonii nosi nazwę Mazda Atenza. Zadanie dla konstruktorów było niezwykle trudne, gdyż model ten zastąpić miał bardzo udaną i popularną Mazdę 626, która produkowana była od 1978 roku.

Mazda 6 pierwszej generacji zadebiutowała na europejskim rynku w 2002 roku jako następca Mazdy 626. Samochód bazował na płycie podłogowej Forda Mondeo. W roku 2003 roku mazda 6  zajęła drugie miejsce w konkursie na europejski samochód roku, by dwa lata później przejść face lifting.

Druga generacja Mazdy 6 została zaprezentowana podczas salonu samochodowego we Frankfurcie we wrześniu 2007 roku. W porównaniu do swojego poprzednika model ten był dłuższy o 6,5 cm i szerszy o 1,5 cm w przypadku hatchbacki i sedana oraz o 7,5 cm dłuższy i 1,5 cm szerszy w przypadku kombi. Mazda 6 drugiej generacji posiadała w pełni niezależne zawieszenie, tylne typu "multi-link", co zapewnia podwyższony komfort jazdy i istotną redukcję hałasu w kabinie. Przednia część ramy była przymocowana do nadwozia w sześciu miejscach, zamiast w czterech, jak w poprzedniej wersji, co zapobiega niepożądanym wygięciom. W roku 2010 auto przeszło drobny facelifting. Samochód otrzymał nowy zderzak przedni, grill. Zmieniono również przednie lampy, które zostały wyposażone w reflektory adaptacyjne z ruchomymi światłami skrętnymi. Zmianie uległo również obramowanie świateł przeciwmgłowych. Oprócz poprawek stylistycznych, inżynierowie Mazdy przeprojektowali geometrię zawieszenia, tak by Mazda 6 prowadziła się pewniej. Gama jednostek napędowych wzbogaciła się o nowy 2 litrowy silnik benzynowy o mocy 155 KM. Ponadto samochód został wyposażony w system wspomagania ruszania na wzniesieniu oraz sygnalizację nagłego hamowania.

Nowa, trzecia generacja Mazdy 6 na polskim rynku zadebiutowała pod koniec 2012 roku i dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Projektantom samochodu udało się osiągnąć imponujący współczynnik oporu powietrza dla sedana wynoszący Cx=0,26. Całość otrzymała wygląd zgodny z filozofią Mazdy „Zoom-Zoom”, który polega na połączeniu przyjemności z jazdy ze sportowym charakterem i dynamizmem auta. Charakterystyczne stały się skośnookie reflektory, szerokie przednie nadkola i zwężająca się ku tyłowi linia bocznych szyb. Nowy model zyskał na wymiarach we wszystkich kierunkach. Nadwozie mierzy 486,5 cm, co jest wynikiem większym o 11 cm w porównaniu do poprzedniej generacji, szerokość zwiększyła się o 4,5 cm, wysokość 1 cm, a rozstaw osi aż o 10,5 cm. Mazda 6 produkowana jest w fabryce Hofu w Hiroszimie w Japonii.

Bezpieczeństwo czynne zapewniają poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. W podstawowej wersji seryjnie montowany jest także system zapobiegania poślizgowi kół podczas hamowania ABS, system stabilizacji toru jazdy DSC oraz system kontroli trakcji TC. W testach zderzeniowych EuroNCAP Mazda 6 nie brała jeszcze udziału.

Nowa Mazda 6 konkuruje z Fordem Mondeo, Citroenem C5, Volkswagenem Passatem, Toyotą Avensis, Oplem Insignią, Peugeotem 508 oraz Skodą Superb.
 

Mazda6 najczęściej porównywana z

Ford Mondeo
Ford Mondeo
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda3
Mazda Mazda3
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Reklama