/  /  /  /  / Mazda5 z nowym dieslem
Mazda Mazda5

Mazda Mazda5

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Mazda5 z nowym dieslem

Mazda|
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mazda uzupełnia swoją ofertę w segmencie minivanów dzięki wersji z nowym silnikiem Diesla 1.6 Common-Rail. Mazda5 z takim silnikiem pod maską dynamicznie przyspiesza, jest niedroga w eksploatacji i daje dużo radości z jazdy.

Mazda5 nowej generacji dopiero trafiła na rynek, a już jest hitem sprzedaży w Europie. Szczególnie przypadła do gustu tym klientom, którzy prowadzą aktywny tryb życia i dużo jeżdżą. Dziś Mazda uzupełnia swoją ofertę w segmencie minivanów dzięki wersji z nowym silnikiem Diesla 1,6 l Common-Rail. Mazda5 z takim silnikiem pod maską dynamicznie przyspiesza, jest niedroga w eksploatacji i daje dużo radości z jazdy.

Tworząc nową wersję z silnikiem wysokoprężnym, inżynierowie Mazdy zachowali swoje priorytety, nie tracąc z oczu dwóch kluczowych założeń dla nowego modelu: najniższej w klasie emisji CO2 połączonej z niewielkim zużyciem paliwa oraz sportowych wrażeń z jazdy.

„Tworząc paletę silników dla nowej Mazdy5, położyliśmy szczególny nacisk na ich wpływ na środowisko i zużycie paliwa. To właśnie spowodowało, że skorzystaliśmy z dwulitrowego silnika benzynowego Mazdy z bezpośrednim wtryskiem i systemem i-stop, a dwulitrowego diesla zastąpiliśmy zupełnie nowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który jest liderem w klasie, gdy chodzi o poziom emisji CO2 - mówi Hideki Matsuoka, szef projektu Mazda5.

Silnik 1,6 l jest mniejszy, ma blok wykonany ze stopu aluminium i rozrząd z ośmioma zaworami i pojedynczym wałkiem (SOHC). Połączony jest z niewielką, lekką skrzynią biegów. Ten układ napędowy Mazdy5 1.6 diesel jest o 120 kg lżejszy niż w poprzednim modelu. Przyczynia się to do znaczącego obniżenia zużycia paliwa. Silnik jest również bardzo wydajny. Inżynierowie dopracowali części mechaniczne rozrządu, obniżając tarcie między nimi i zastosowali wysoce wydajne wtryskiwacze, co zapewnia wyjątkową efektywność spalania. W rezultacie Mazda5 1,6 l diesel rozwija moc o 5 KM większą niż poprzednia wersja 2,0 Diesel Standard Power, którą zastępuje, równocześnie zużywając o 14,8 procent mniej paliwa i generując o 13,2 % mniej CO2.

Spodoba się to szczególnie klientom, którzy aktywnie spędzają czas i poszukują elastycznego, wielozadaniowego vana o niewielkich kosztach użytkowania i znakomitych parametrach emisji substancji szkodliwych.

Nowy diesel o pojemności 1,6 litra w skrócie
- nowy silnik wysokoprężny MZ-CD 1,6 l z układem common-rail i sześciobiegową skrzynią manualną
- turbosprężarka o zmiennym położeniu łopatek kierownicy
- nowa Mazda5 1,6 l diesel z nową skrzynią biegów waży nawet do 120 kg mniej niż model, który zastępuje
- układ wtryskowy Common-Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
- rozwija 85 kW/115 KM (+ 5 KM względem poprzedniej generacji silnika wysokoprężnego Standard Power o pojemności 2,0 l) i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie 1750-2500 obr/min
- obniżono zużycie paliwa o 14,8 procent, do 5,2 l/100 km (średnio)
- zredukowano emisję CO2 o 13,2 procent, do 138 g/km (średnio) - zgodność z normą Euro V
- układ filtra cząstek stałych (DPF) jest bezobsługowy
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mazda Mazda5

Mazda atakuje
2014-12-30 10:20
Mazda i promocje
2014-11-18 13:22
Mazda5 z możliwą usterką
2013-04-15 12:03
Udoskonalona Mazda5
2013-02-15 12:45
Trwa wyprzedaż modelu Mazda6
2012-11-27 15:17
Wersje Navi Plus dla trzech modeli Mazdy
2012-03-23 12:07