/  /  / Mazda5
Mazda Mazda5

Mazda Mazda5

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Mazda 5
© Mazda
Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5
Mazda 5 to auto należące do klasy niższej  średniej ( segment C). Pierwsza generacja tego modelu zadebiutowała w roku 2004 na salonie samochodowy w Paryżu, jako następczyni modelu Primacy.

Bazując na tej samej platformie co Mazda 3, Volvo S40, Ford Focus, miała być odpowiedzią na francuskie produkty, w szybko rozwijającym się segmencie rynku. Mazda 5 produkowana w fabryce  w Hiroszimie doczekała się w roku 2008 faceliftingu, oraz odświeżenia gamy jednostek napędowych. Najnowsze wcielenie Mazdy 5  zaprezentowane podczas genewskich targów motoryzacyjny ma rozstaw osi 2750 mm, całkowitą szerokości 1750, wysokość 1615 mm i długość liczącą 4585 mm, co jest wartością o 80 mm większą, w porównaniu do starszego modelu. Wszystkie te wymiary powodują, że nowa Mazda 5 pomieści nawet 7 osób, a siedzenia można łatwo składać tworząc różne konfiguracje: od dwóch miejsc z przestrzenią do przewożenia większych przedmiotów, przez 4 z bagażnikiem, po 7 foteli. Istnieje również możliwość zamontowania 3 fotelików w 2 rzędzie siedzeń, dzięki  trzypunktowym pasom środkowego miejsca. Siedzenia 3. rzędu są dzielone 50:50 i mogą być niezależnie składane w podłogę lub ponownie rozkładane przez pociągnięcie taśmy zamocowanej do oparcia.  

Obecna generacja Mazdy 5 zrywa ze stonowaną stylistyką poprzedniej ewolucji. Nowa bryła nadwozia została zaprojektowana zgodnie z motywem Nagare-‘przepływ’. Nowe nawiązania stylistyczne spowodowały, że minivan Mazdy zyskał na agresywności, a cała bryła stała się smuklejsza. Wnętrza samochodu zostało utrzymane w ciemnej tonacji. Nowa tablica przyrządów ma obecnie białe podświetlenie, a u góry centralnej konsoli umieszczono duży wyświetlacz informacyjny. Mazda 5 jest dostępna w 8 wariantach  kolorystycznych.

We wnętrzu, pasażerowie są chronieni przez zestaw składający się z 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe) i energochłonną kolumnę kierownicy przemieszczającą się w poziomie. O sprawne hamowanie mają zadbać duże, 300 mm wentylowane tarcze hamulcowe z przodu (278 mm przy obręczach 15-calowych) i 278 mm lite tarcze z tyłu. Ponadto, nowa Mazda 5 jest pierwszym modelem wyposażanym na wszystkich rynkach w układ Brake Override System, który odcina sygnał pochodzący z pedału przyśpieszenia, jeśli zostanie naciśnięty równocześnie z pedałem hamulca.

Podstawową konkurencją dla Mazdy 5 drugiej generacji jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Seat Altea, Renault Scenic
 

Mazda5 najczęściej porównywana z

Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Ford C-Max
Ford C-Max
Kia Carens
Kia Carens
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Peugeot 5008
Peugeot 5008
SEAT Alhambra
SEAT Alhambra
Toyota Verso
Toyota Verso
Reklama