/  /  /  /  / Premiery Mazdy na IAA Frankfurt 2011
Mazda Mazda3

Mazda Mazda3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Premiery Mazdy na IAA Frankfurt 2011

Mazda|
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Na tegorocznym salonie we Frankfurcie debiutuje zupełnie nowa Mazda CX-5. Pierwszy samochód nowej generacji marki, w którym zastosowano przełomowe technologie Skyactiv i przyciągający wzrok nowy kierunek stylizacyjny „Kodo – Dusza ruchu”.

Do nowego kompaktowego SUV-a Mazdy wprowadzono szereg innowacyjnych technologii takich jak silniki, skrzynie biegów oraz nowe nadwozie i podwozie, które sprawiają wiele przyjemności z jazdy, a jednocześnie cechują się wyjątkowym bezpieczeństwem i dbałością o środowisko naturalne.

Na scenie znajdzie się także odnowiona Mazda3. Facelifting polega nie tylko na wizualnych zmianach jak nowy przód, lepszej jakości materiały wykończeniowe wnętrza, polepszenie ergonomii czy wyciszenia. Znacznie poprawiono również komfort i dynamikę jazdy. Pojawiła się także nowa wersja z silnikiem benzynowym MZR 1.6 i automatyczną skrzynią biegów oraz nowe opcje wyposażenia.

Mazda CX-5
Wraz ze światową premierą CX-5 we Frankfurcie dla Mazdy zaczyna się nowa era. Ten kompaktowy SUV jest pierwszym modelem marki, w którym zastosowano cały zakres technologii skyactiv i pełną pasji stylizację „Kodo – Dusza ruchu”. Będzie on dostępny z trzema nowoczesnymi silnikami o rekordowym stopniu sprężania 14:1 – dieslem Skyactiv-D 2.2 z dwustopniowym doładowaniem w dwóch wariantach mocy oraz benzynowym Skyactiv-G 2.0 z wtryskiem bezpośrednim, połączonymi z nową, 6-biegową automatyczną skrzynią Skyactiv-Drive lub 6-biegową ręcznie sterowaną Skyactiv-MT.

Technologie te są częścią nowych konstrukcji obejmujących lekkie, ale sztywne nadwozia i podwozia o właściwościach aerodynamicznych, zapewniających precyzyjne prowadzenie i komfortową, przyjemną jazdę. Wszystko połączone ze znakomitymi właściwościami środowiskowymi i bezpieczeństwem. Klienci mogą wybrać pomiędzy napędem na 2 lub 4 koła. Konstruktorzy uzyskali doskonałe parametry emisyjne, osiągając bardzo dobrą w klasie kompaktowych SUV-ów emisję CO2 poniżej 120 g/km w wersji Skyactiv-D 2.2 diesel o standardowej mocy, przy napędzie na przednią oś i ręcznie sterowanej skrzyni biegów.

Mazda CX-5 ma bardzo duży bagażnik i jedną z największych w klasie przestrzeń na nogi pasażerów na tylnych siedzeniach. Wyróżnia się wyjątkową funkcjonalnością i niskim poziomem hałasu, zapewniając pełną przyjemność z jazdy. Najwyższe bezpieczeństwo uzyskano wprowadzając układ monitorowania tyłu pojazdu - Rear Vehicle Monitoring (RVM) i nowe wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo czynne, jak układy Smart City Brake Support (SCBS) - system automatycznego hamowania, High-Beam Control (HBC) - automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania podczas jazdy nocnej i Lane Departure Warning - system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

W połączeniu z atrakcyjnym designem Mazda CX-5 zapowiada się jako nowy wzorzec w klasie kompaktowych SUV-ów od momentu wejścia na rynki europejskie na początku przyszłego roku.

Mazda3 facelift
Odnowiona wersja bestsellera Mazdy ma bardziej muskularny wygląd dzięki nowemu przodowi, nowemu tylnemu zderzakowi i nowym kołom o wygiętych ramionach. Wnętrze Mazdy3 stało się jeszcze przyjemniejszym miejscem do podróżowania, dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawie ergonomii, nowemu wyposażeniu i lepszemu wyciszeniu kabiny.

Wybór siedmiu oszczędnych silników o wysokich osiągach (4 benzynowych, w tym 2 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oraz 3 turbodiesli) współpracujących ze skrzyniami 6- lub 5-biegowymi albo z 5-stopniową skrzynią automatyczną został zachowany w modelu po faceliftingu. Nowością jest automatyczna wersja Activematic, dostępna po raz pierwszy w Europie wraz z silnikami benzynowymi o małej mocy.

Znacznie poprawiono także właściwości jezdne. Odnowiona Mazda3 prowadzi się płynniej i bardziej precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicy. Składają się na to nowe usztywnienia nadwozia, amortyzatory w zawieszeniu i poprawione elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (EHPAS), a także sztywniejsze koła. Nowością jest wskaźnik zmiany biegu i układ nawigacyjny Mazdy bazujący na technologii TomTom.

Mazda3 facelift zachowuje doskonałe bezpieczeństwo bierne i czynne znane z poprzedniego modelu. Układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM) dostępny w Maździe3 otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama