/  /  /  /  / Mazda3 na CNG lub jako hybryda? Nie ma sprawy!
Mazda Mazda3

Mazda Mazda3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena68 900 zł - 103 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO299 g/km - 135 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 5,8 L/100km
 

Mazda3 na CNG lub jako hybryda? Nie ma sprawy!

Mazda|
null
© Mazda
nullnull

Na targach motoryzacyjnych w Tokio Mazda zaprezentuje niedawno wprowadzony na rynek model Mazda3 z różnymi typami silników. W odpowiedzi na coraz większe zróżnicowanie rodzajów paliwa, najnowszy model jest obecnie oferowany w kilku wersjach.

Poza najnowszymi, tj. benzynowymi, hybrydowymi (w Japonii) i wysokoprężnymi modelami silników Skyactiv, japoński producent samochodów po raz pierwszy zaprezentuje samochód koncepcyjny Mazda3 Skyactiv-CNG (zasilanie gazem CNG).

Oprócz modeli nowej generacji na stoisku marki będzie można podziwiać najnowsze rozwiązania technologiczne oraz dowiedzieć się więcej na temat kierunku rozwoju koncernu.

Mazda3 to najpopularniejszy model w gamie, zapewniający ponad 30% globalnych sprzedaży Mazdy. To także trzeci z pojazdów nowej generacji, który został całkowicie przeprojektowany.

Mazda oferuje nowy model jako "uniwersalne rozwiązanie": każda Mazda3 może wykorzystywać różne źródła energii, a jednocześnie zapewnia radość z jazdy, będącą znakiem firmowym marki. Ponadto, niezależnie od typu paliwa wszystkie modele w rodzinie Mazdy3 są wyposażone w silniki Skyactiv, co dowodzi wszechstronności omawianej technologii.

Ze względu na rosnący popyt na pojazdy napędzane gazem CNG w samochodzie koncepcyjnym Skyactiv-CNG zastosowano podwójny układ paliwa umożliwiający korzystanie zarówno z benzyny, jak i gazu CNG. Ponieważ silniki napędzane gazem CNG spalają paliwo pod wyższym ciśnieniem, a jednostka benzynowa Skyactiv-G już uzyskuje wysoki wskaźnik kompresji, można ją łatwo zmodyfikować na potrzeby gazu CNG, co wymaga tylko drobnych zmian.

Pojazdy napędzane CNG cechują się poziomem emisji niższym o około 20% w porównaniu z silnikami benzynowymi o tym samym skoku tłoka.

W modelu Skyactiv-Hybrid, oferowanym wyłącznie w Japonii, połączono silnik elektryczny ze specjalnie zaprojektowanym dwulitrowym silnikiem benzynowym Skyactiv-G. Dzięki temu pojazd wyróżnia się zarówno osiągami, jak i dużą oszczędnością paliwa.

Na targach w Tokio zaprezentowana zostanie także Mazda Atena (Mazda6) ASV-5, wyposażona w innowacyjne systemy bezpieczeństwa. Jeden z nich po raz pierwszy na świecie umożliwia samochodom z wewnętrznym autonomicznym czujnikiem komunikowanie się z innymi pojazdami na drodze, co pomaga uniknąć kolizji i zapewnia płynny i bezpieczny ruch.

43. Targi Motoryzacyjne w Tokio zostaną otwarte dla szerokiej publiczności 23 listopada.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mazda Mazda3