/  /  / Mazda3
Mazda Mazda3

Mazda Mazda3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena68 900 zł - 103 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO299 g/km - 135 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 5,8 L/100km
 
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullMazda III (2013- )Mazda III (2013- )Mazda III (2013- )Mazda III (2013- )
Mazda 3 to następca najbardziej popularnego modelu japońskiego producenta,  produkowanej od 1977 do 2003 roku Mazdy 323. Premiera Mazdy 3 miała miejsce w Genewie, w 2003 roku. Druga generacja auta została zaprezentowana w wersji sedan podczas salonu samochodowego w Los Angeles, zaś w wersji hatchback w Bolonii w 2008 roku, a do sprzedaży trafiła w 2009 roku. Auto powstało na zmodyfikowanej płycie podłogowej C1, z której korzystała pierwsza generacja.

Podobnie jak i poprzednik dostępna była w dwóch wersjach nadwozia - jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy hatchback. Nad projektem designerskim pracował Lars van den Acker, który stworzył auto zgodnie z filozofią projektowania japońskiego producenta  nazwaną „Zoom-Zoom”. Polegała ona na stworzeniu wrażenia, iż użytkownik Mazdy obcuje z pojazdem sportowym. W 2011 roku Mazda 3 została poddana drobnemu faceliftingowi. Przód samochodu otrzymał nowy przedni zderzak, w którym znalazły się okrągłe światła przeciwmgielne. Zmianie uległy również wzory felg. Trzecia generacja pojazdu na polskim rynku pojawiła się w drugiej połowie 2013 roku.

Filozofia projektowania zwana „KODO- Dusza ruchu” jako pierwsza zagościła w modelu CX-5. Po ciepłym przyjęciu SUV-a, na drogi wyjechały reprezentujące ten sam styl wersja kombi i sedan Mazdy 6.  Kompaktowy przedstawiciel japońskiej marki jest trzecim modelem, przy projektowaniu którego inspiracją dla designerów Mazdy miały być siła i zwinność Geparda, leżące u podstaw filozofii KODO. Pierwszą  rzucającą się w oczy cechą Mazdy3 jest jej podobieństwo do większych „szóstki” oraz „CX-piątki”. Gdy już zorientujemy się, iż mamy do czynienia z mniejszym modelem i przyjrzymy detalom, dostrzeżemy liczne łuki i przetłoczenia, które wraz z zadartą ku tyłowi linią okien potęgują wrażenie obcowania z pojazdem o zacięciu sportowym. Charakterystyczne są także, mocno odcinające się od słupków C, wyraźnie zarysowane tylne nadkola. Bardzo dynamiczna  w wersji hatchback sylwetka nie traci nic ze swojego sportowego ducha w wersji sedan. Krótka i zgrabna trzecia bryła stanowi niejako przedłużenie hatchbacka, podobnie zresztą jak miało to miejsce w drugiej generacji modelu.

Długość, szerokość (z lusterkami) i wysokość wynoszące w wersji hatchback odpowiednio 4465, 2053 oraz 1450mm plasują Mazdę3 dokładnie w środku wyrównanej stawki konkurentów segmentu C.

Wersje wyposażenia nazwane od technologii SKYACTIVE, której koncepcje stosowane są przy projektowaniu i produkcji najnowszych modeli Mazdy, zawierają w swej nazwie przedrostek Sky. Już najniższy poziom, zwany SkyGO zawiera takie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, jak: Układ antypoślizgowy ABS z układem elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD oraz układem awaryjnego hamowania EBA, układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy DSC z elektronicznym układem kontroli trakcji TCS, przednie i boczne poduszki powietrzne,  kurtyny powietrzne oraz układ TPMS monitorujący ciśnienie w oponach.

Konkurentami Mazdy 3 są takie uznane pojazdy z Europy jak Ford Focus, VW Golf, Opel Astra, Skoda Octavia, z Japonii: Honda Civic, Toyota Corolla, Mitsubishi Lancer, czy z Korei: Kia Ceed, Chevrolet Cruze oraz Hyundai i30.

 

Mazda3 najczęściej porównywana z

BMW 1
BMW 1
Ford Focus
Ford Focus
Honda Civic
Honda Civic
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Volvo V40
Volvo V40
Reklama