/  /  /  /  / Mazda2 Facelift
Mazda Mazda2

Mazda Mazda2

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Mazda2 Facelift

Producent|
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Przy okazji faceliftingu Mazda2 otrzymuje nowy przód, nawiązujący do obecnej “twarzy” całej rodziny Mazdy, nowe koła oraz 11 kolorów nadwozia do wyboru (w tym dwa nowe).

W skrócie
Wraz z charakterystyczną “twarzą” Mazdy pojawiają się w tym samochodzie nowe barwy nadwozia i wzory felg, dodające jej sportowego charakteru. Nowe materiały i kolory wnętrza, oraz obicia foteli wzmacniają poczucie wysokiej jakości. Zmiany karoserii i zawieszenia podnoszą komfort podróżowania. Dopełnieniem faceliftingu jest zestaw unowocześnionych silników, które spełniają normę Euro V, w tym nowy silnik wysokoprężny, zużywający jedynie 4,2 litra na 100 km i emitujący zaledwie 110 g CO2/km (średnio). Komfort jazdy dodatkowo zwiększy dostępna teraz wersja z automatyczną skrzynią biegów.

Czas na szczegóły
Gdy pod koniec roku 2007 pojawiła się na rynku obecna Mazda2, była rewolucją w branży. Nie tylko robiła ogromne wrażenie swoją stylizacją, ale była również o 100 kg lżejsza od swojej poprzedniczki – i wykorzystywała wszystkie zalety tej kuracji odchudzającej. To auto dynamiczne, zwrotne, oszczędne – i bardzo bezpieczne. Historia tego sukcesu będzie pisana dalej, a jej kolejny rozdział otwiera się na tegorocznej paryskiej wystawie, wraz z europejską premierą Mazdy2 po faceliftingu. Nowe cechy umocnią pozycję tego modelu w bardzo konkurencyjnym w Europie segmencie małych samochodów.

Przy okazji faceliftingu Mazda2 otrzymuje nowy przód, nawiązujący do obecnej “twarzy” całej rodziny Mazdy, nowe koła i 11 kolorów nadwozia do wyboru (w tym dwa nowe). Wyjątkowe wnętrze robi teraz jeszcze lepsze wrażenie. Wskaźniki mają czarne tło, białe cyfry i srebrne obwódki, nawiązujące do nowych przełączników na kole kierownicy. Panel systemu dźwiękowego wykończono lakierem fortepianowym i chromowanymi listewkami. Dookoła nawiewów pojawiły się czarne wykończenia, w których umieszczono przycisk świateł awaryjnych. Uzupełnieniem faceliftingu są podwyższonej jakości obicia siedzeń z wzorami opartymi na czerni oraz wytrzymalsze materiały elementów najczęściej dotykanych.

Poprawiona karoseria i zawieszenie zapewniają bardziej komfortową jazdę. Wszystkie jednostki napędowe są teraz zgodne z wymaganiami normy Euro V. Paleta silników składa się z trzech jednostek benzynowych – w tym dwóch o pojemności 1,3 litra w wersjach 75 i 84-konnych, oraz silnika 1,5 l o mocy 102 KM – i mocnego, ekonomicznego silnika wysokoprężnego o pojemności 1,6 l, osiągającego 95 KM (+5 KM) i 205 Nm. Średnio zużywa on jedynie 4,2 litra na 100 kilometrów i generuje 110 gramów CO2 na 1 km.

Mazda2 Facelift 2010 – Wygląd zewnętrzny
• Nowy, wspólny z innymi modelami wygląd przodu (“twarz“ rodziny samochodów Mazda) nadaje bardziej sportowy i dynamiczny wygląd
• Dwa rodzaje nadwozia – pięciodrzwiowy i sportowy, trzydrzwiowy hatchback
• Dwa nowe kolory nadwozia: Aquatic Blue Mica i Burgundy Red Mica (w sumie: 11 dostępnych kolorów nadwozia)
• Nowe obręcze kół o średnicy 16 cali z lekkich stopów i nowe kształty kołpaków na 15-calowych felgach stalowych
• Wersja Sport z bocznymi spojlerami i lotką dachową

Wnętrze
• Nowe wskaźniki z czarnym tłem, białymi cyframi i srebrnymi obwódkami
• Nowe panele konsoli środkowej i deski rozdzielczej z lakierem fortepianowym pogłębiają poczucie wysokiej jakości
• Nowe, bardziej wytrzymałe materiały powierzchni często dotykanych
• Nowe, wysokiej jakości obicia siedzeń i nowe kolory tapicerek
• Nowy, zamykany schowek na rękawiczki

Karoseria i zawieszenie
• Karoseria i zawieszenie poprawione pod kątem komfortu jazdy
• Nowe, bardziej miękkie elementy mocujące wahacze wleczone tylnego zawieszenia
• Zmienione nastawy amortyzatorów
• Nowy kształt wzmocnień tylnych nadkoli wraz z dodatkowymi spawami

Zmiany w silnikach i układach napędowych
• MZ-CD 1.6 – zgodny z Euro V silnik Common Rail rozwijający moc 70 kW/95 KM (+ 5 KM) przy 3800 obr/min i 205 Nm między 1750 a 3000 obr/min.
• Zużycie paliwa obniżone o 2% w stosunku do poprzedniego silnika Diesla (4,2 l/100 km średnio), zmniejszona emisja CO2 (tylko 110 g/km)
• Wszystkie silniki benzynowe zgodne z Euro V
• MZR 1.3 Standard Power rozwija moc 55 kW/75 KM przy 6000 obr/min i 119 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3500 obr/min, zużywając około 2% mniej paliwa (5,1 l/100 km średnio) i generując 5% mniej CO2 (119 g/km)
• MZR 1.3 High Power rozwija moc 62 kW/84 KM przy 6000 obr/min i 121 maksymalnego momentu obrotowego przy 3500 obr/min, zużywając około 2% mniej paliwa (5,1 l/100 km średnio) i generując 5% mniej CO2 (119 g/km)
• MZR 1.5 z pięciobiegową skrzynią ręczną rozwija moc maksymalną 75 kW/102 KM przy 6000 obr/min i 133 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4000 obr/min, zużywając średnio 5,8 l/100 km i emitując 135 g/km CO2
• MZR 1.5 dostępny jest teraz z łagodnie zmieniającą przełożenia czterobiegową skrzynią automatyczną. Silnik rozwija moc maksymalną 75 kW/102 KM przy 6000 obr/min i 133 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4000 obr/min, zużywając średnio 6,3 l/100 km i generując 146 g/km CO2
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mazda Mazda2