/  /  / Mazda2
Mazda Mazda2

Mazda Mazda2

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Mazda2-SAP_action_2__jpg300.jpg
© Mazda
Mazda2-SAP_action_2__jpg300.jpggms08_mazda2-3dr__jpg300.jpgMazda2_3d_interior1__jpg300.jpgMazda2_3d_interior2__jpg300.jpgMazda2_3d_interior3__jpg300.jpgMazda2_3d_still1__jpg300.jpgMazda2_3d_still2__jpg300.jpgMazda2_3d_still3__jpg300.jpgMazda2_3d_still4__jpg300.jpgMazda2_3dSAP_still1__jpg300.jpgMazda2_3dSAP_still2__jpg300.jpgMazda2_3dSAP_still3__jpg300.jpgMazda2_3dSAP_still4__jpg300.jpgMazda2_action_1__jpg300.jpgMazda2_action_2__jpg300.jpgMazda2_action_4__jpg300.jpgMazda2_action_5__jpg300.jpgMazda2_action_6__jpg300.jpgMazda2_action_7__jpg300.jpgMazda2_action_8__jpg300.jpgMazda2_action_9__jpg300.jpgMazda2_action_10__jpg300.jpgMazda2_action_11__jpg300.jpgMazda2_action_12__jpg300.jpgMazda2_action_13__jpg300.jpgMazda2_action_14__jpg300.jpgMazda2_action_15__jpg300.jpgMazda2_action_16__jpg300.jpgMazda2_action_17__jpg300.jpgMazda2_action_18__jpg300.jpgMazda2_action_19__jpg300.jpgMazda2_action_20__jpg300.jpgMazda2_action_21__jpg300.jpgMazda2_action_22__jpg300.jpgMazda2_action_23__jpg300.jpgMazda2_action_24__jpg300.jpgMazda2_GenevaShowCar1__jpg300.jpgMazda2_GenevaShowCar2__jpg300.jpgMazda2_Mazda2_3dSAP__jpg300.jpgMazda2_MZ_CD_1.4__jpg300.jpgMazda2_MZR_1.5__jpg300.jpgMazda2_SAP_action1__jpg300.jpgMazda2_SAP_action2__jpg300.jpgMazda2_SAP_action_5__jpg300.jpgMazda2_SAP_action_6__jpg300.jpgMazda2_SAP_action_7__jpg300.jpgMazda2_SAP_action_8__jpg300.jpgMazda2-action_1__jpg300.jpgMazda2-action_2__jpg300.jpgMazda2-action_3__jpg300.jpgMazda2-action_4__jpg300.jpgMazda2-action_5__jpg300.jpgMazda2-action_6__jpg300.jpgMazda2-action_7__jpg300.jpgMazda2-action_8__jpg300.jpgMazda2-SAP_action_1__jpg300.jpgbagaznik.JPGdeska bok.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska przód.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGel szyby i lusterka.JPGfotel kier.JPGkanapa tył.JPGklaka p.JPGklamka t.JPGklima.JPGkoło.JPGkomputer.JPGlampa p.JPGlampa t.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko bok.JPGosłona przeciwsł.JPGpas.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzód.JPGradio.JPGregulacja kol kierown.JPGschowek pas.JPGsilnik.JPGskrzynia b.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek k.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGzegary.JPGasymatryczna kanapa.JPGblokada drzwi tylnych.JPGchromowany wydech.JPGgniazdo AUX.JPGisofix.JPGkluczyk składany.JPGkoło dojazdowe.JPGkonsola środkowa1.JPGkonsola środkowa2.JPGkontrolka pasażera.JPGkurtyny powietrzne.JPGogrzewanie fot pas.JPGosłona kierowcy.JPGoświetlenie bagażnika.JPGpoduszka boczna.JPGpoduszka kierowcy.JPGpoduszka pasażera.JPGpopielniczka i zapalniczka.JPGregualcja świateł.JPGregulacja fot kier.JPGregulacja fot pasażera.JPGschowek kierowcy.JPGschowek w drzwiach.JPGschowek zamknięty.JPGsterowanie radiem.JPGwycieraczka i ogrzewana szyba.JPGzdalne otwarcie wlewu pal.JPG
Mazda 2 to najmniejszy samochód oferowany w całej gamie japońskiego producenta. Dzięki swoim wymiarom i typowo miejskiemu przeznaczeniu sklasyfikowany został w klasie aut małych, czyli segmencie B. Jej bezpośrednim poprzednikiem była Mazda 121, której produkcja zakończyła się w 2001 roku. Na nowy model nie trzeba było długo czekać, bo już rok później zadebiutowała Mazda 2, która w Japonii nazwana została Demio. Pojazd ten ze względu na swoją wysokość klasyfikowany był w grupie mikrovanów, konkurując z Oplem Merivą czy Renault Modus. Konstrukcyjnie oparty był o płytę podłogową oraz wiele komponentów technicznych z Forda Fiesty. Druga generacja Mazdy 2 została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w 2007 roku. Podobnie jak poprzednik dzieli płytę podłogową z Fordem Fiesta, który pojawił się w jako model rocznikowy 2008. Najważniejszą różnicą jest przekwalifikowanie auta z mikrovana, na normalne miejskie auto osobowe. Taką zmiana umożliwiona została poprzez skrócenie drugiej generacji o 2,5 cm, poszerzenie o 1,5 cm oraz obniżenie o 5,5 cm. Największym sukcesem tego auta był przyznanie mu nagrody „Samochodu roku 2008 na świecie” przyznany już przez jury składające się z 47 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Tytuł „Samochód roku 2008” został przyznany Maździe 2 również w macierzystej Japonii. Pojazd ten budowany jest w fabryce Ujina nr1 oraz Ujina nr 2 w Hiroszimie w Japonii. Dodatkowo część aut pochodzi z zakładów w holu w Japonii, produkcją na rynek chiński zajmuje się fabryka Forda i Mazdy w Nanjing w Chinach, zaś na pozostałe rynki azjatyckie w Rayong w Tajlandii.

Druga generacja Mazdy 2 to stylistyczne nawiązanie do większych braci z gamy japońskiego producenta. Obecnie dostępne są dwie wersje nadwozia, którymi są 3- i 5-drzwiowy hatchback. Wygląd obu został stworzony tak aby uwypuklić lekko sportowy charakter auta. Linia pasa przedniego i świateł płynnie przechodzi w nadkola i bok, tworząc opływowy kształt. Przechodzi on w mocno wygiętą linię boczną i mocno opadający tył. Z przodu w oczy rzucają się duże i skośne reflektory, podczas gdy tylne wymodelowane został w kształt rozciągniętej kropli wody. Atrapa chłodnicy jest niewielka, tak że na wysokość mieści się tylko logo producenta.

W roku 2010 Mazda 2 przeszła facelifting. Samochód otrzymał przestylizowany przód, który upodobnił się do innych modeli marki. Zmianie uległ też kształt tylnych nadkoli. Gama kolorów nadwozia została wzbogacona o dwie nowe barwy. Wnętrze otrzymało nowe materiały wykończeniowe. Przeprojektowano również wskaźniki które mają czarne tło, białe cyfry i srebrne obwódki. Oprócz zmian stylistycznych inżynierowie mazdy przeprojektowali tylne zawieszenie.  Zastosowano nowe wahacze wleczone oraz zmieniono nastawy amortyzatorów.

Mazda 2 drugiej generacji już w podstawowej wersji wyposażona jest tak jak przystało na auto, nawet małe, XXI wieku. W standardzie znajdują się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. Ponadto seryjnie montowany jest system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS. W nieco droższej wersji znajduje się jeszcze dodatkowo system stabilizacji toru jazdy DSC. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EueroNCAP druga generacja Mazdy 2 otrzymała maksymalną możliwą do zdobycia liczbę 5 gwiazdek za ochronę dorosłych oraz 4 gwiazdki za ochronę dzieci. Stawia to auto w gronie najbezpieczniejszych w swojej klasie.

Konkurencją dla Mazdy 2 jest Fiat Punto, Honda Jazz, Ford Fiesta, Opel Corsa, Seat Ibiza, Volkswagen Polo, Toyota Yaris, czy też Skoda Fabia.
 

Mazda2 najczęściej porównywana z

Citroen C3
Citroen C3
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Kia Rio
Kia Rio
Nissan Micra
Nissan Micra
Renault Clio
Renault Clio
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Reklama