/  /  / CX-5
Mazda CX-5

Mazda CX-5

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena89 400 zł - 158 900 zł (aktualizacja: 2016-03-01)
Emisja CO2119 g/km - 165 g/km
Żużycie paliwa4,6 L/100km - 7,2 L/100km
 
Mazda CX-5
© Mazda
Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5
Mazda CX-5 zalicza się do klasy kompaktowych aut terenowo-rekreacyjnych (SUV). Po raz pierwszy zaprezentowana została w 2011 roku, na salonie samochodowym we Frankfurcie. Auto stanowi debiut Mazdy w tej klasie aut, dotychczas bowiem japońska marka znana była z większych modeli SUV, takich jak CX-7, czy CX-9. Nowością jest również zastosowana w CX-5, jako pierwszym modelu Mazdy, technologia SKYACTIV, która dotyczyć ma każdego aspektu w nowym samochodzie. Począwszy od nadwozia, technologia SKYACTIV powoduje, iż jest ono lżejsze oraz sztywniejsze, niż konwencjonalne konstrukcje, automatyczne skrzynie biegów SKYACTIV mają łączyć w sobie zalety skrzyń bezstopniowych, dwusprzęgłowych oraz konwencjonalnych, a skrzynie manualne zapewniać precyzyjną i komfortową, niczym w samochodach sportowych, zmianę biegów. Również zastosowane silniki noszą oznaczenie technologii SKYACTIV, która w tym wypadku przekładać się ma na zmniejszone zużycie paliwa oraz ponadprzeciętne osiągi.

Przy projektowaniu nadwozia, designerzy starali się zawrzeć w nim witalność, emocje i aktywność KODO- duszy ruchu. Inspirację dla nich stanowić miała obserwacja gepardów i ich sposobu poruszania się oraz to jak używają one całego swojego ciała niczym sprężyny akumulującej energię, a następnie przekształcającej ją w ruch. Obserwując nadwozie CX-5 z profilu odnaleźć w nim można ślady inspiracji projektantów. Agresywne „spojrzenie” reflektorów, a także liczne wcięcia karoserii, jak również „muskularna” rzeźba nadkoli mogą przywodzić na myśl zwinne, drapieżne stworzenie. Mazda CX-5 stanowi jedno z większych aut w klasie, przy długości 4555mm przerasta zarówno Forda Kugę, jak i Kię Sportage, czy Mitsubishi ASX. Szerokość i wysokość auta wynoszą odpowiednio 1840 i 1710mm. Wnętrze auta pozbawione jest wszelkich ekstrawagancji. Przed kierowcą umieszczono zestaw okrągłych zegarów w srebrnych pierścieniach, zaś na konsoli centralnej, w górnej jej części wyświetlacz wielofunkcyjny, a pod nim panel sterowania systemu wentylacji. Pomiędzy lewarkiem zmiany biegów, a podłokietnikiem znajduje się joystick obsługi systemu audio/info. Napęd, za pomocą sześciobiegowej przekładni automatycznej bądź manualnej, przenoszony może być na jedną lub obie osie. Gamę silników tworzą dwulitrowa benzyna o mocy 160 lub 165KM oraz diesel pojemności 2.2l generujący 150 lub 175KM.

CX-5 oferuje bardzo bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, już podstawowe wersje wyposażone są w system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania oraz wspomaganiem hamowania awaryjnego, układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy DSC, wraz z elektronicznym systemem kontroli trakcji  TCS, system TPMS monitorujący ciśnienie w ogumieniu oraz HLA- układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu. Za dopłatą wersję podstawową można doposażyć w system SCBS, który monitorując teren przed samochodem, zapobiega kolizjom przy niskich prędkościach. Ponadto CX-5 w każdej wersji wyposażenia otrzymało komplet poduszek powietrznych, na który składają się poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy podróżujących w obu rzędach siedzeń.

Do konkurentów kompaktowego SUV-a Mazdy zaliczają się takie auta jak: Kia Sportage, Hyundai ix35, Ford Kuga, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, czy Toyota RAV-4.

 

CX-5 najczęściej porównywana z

Ford Kuga
Ford Kuga
Honda CR-V
Honda CR-V
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Subaru XV
Subaru XV
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama