/  /  /  / Wzrost sprzedaży Mazdy w Europie i w Polsce
Mazda

Mazda

Zmień
Mazda to producent samochodów osobowych z siedzibą w Hiroszimie, który zasłynął jako jedyna japońska marka, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Ciekawostką jest również fakt, iż przez długi czas w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa firmy, a samochody trafiały do naszego kraju w sposób mniej oficjalny.
Dowiedz się więcej o marce
 

Wzrost sprzedaży Mazdy w Europie i w Polsce

Mazda|
null
© Mazda
null

W porównaniu z majem 2012 roku liczba zarejestrowanych nowych Mazd wzrosła o prawie 30% i wyniosła 11 401 samochodów na rynku europejskim, który skurczył się o natomiast 5,9% i osiągnął najniższy poziom od roku 1993.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Wyniki rok do roku są jednoznaczne: w pierwszych pięciu miesiącach roku zarejestrowano 61 160 nowych Mazd, co oznacza wzrost o 6,9% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedzającego. Tymczasem łączna liczba sprzedanych samochodów w Europie spadła o 6,8%.

W pierwszych miesiącach bieżącego roku udział Mazdy w europejskim rynku zwiększył się do 1,2%, co oznacza wzrost o 0,2% rok do roku.

Maj to również rekordowy miesiąc pod względem wzrostu sprzedaży Mazdy w Polsce: aż o 111% w porównaniu do maja 2012.

Sukces Mazdy to w znacznej mierze zasługa modeli nowej generacji: Mazdy6, wprowadzonej na rynek na początku roku 2013, oraz Mazdy CX-5, kompaktowego SUV-a dostępnego od roku 2012.

Potwierdzają to dane z największego rynku w Europie: o ile łączna liczba zarejestrowanych nowych samochodów w tym roku spadła w Niemczech o 8,8%, to sprzedaż Mazdy6 i modelu CX-5 wzrosła w tym kraju (w pierwszych pięciu miesiącach roku) odpowiednio o 63% i 118% rok do roku. W samym maju wzrost wyniósł 321% oraz 74%.

Oba te modele stanowią łącznie około połowy nowych Mazd zarejestrowanych w Niemczech od początku roku.

W Polsce od stycznia do końca maja nabywców znalazły 653 sztuk Mazdy6 oraz 476 sztuk Mazdy CX-5 na 1 552 samochody marki zarejestrowane w tym okresie (czyli ponad 70% całego wolumenu).

W nowej generacji modeli Mazda zastosowano szereg rozwiązań technologicznych Skyactiv, a także efektowną stylizację opartą na motywie Kodo. Modele te wyznaczają nowy poziom przyjętej przez Mazdę strategii Odpowiedzialnego Zoom-Zoom, zakładającej produkcję samochodów, które łączą niskie zużycie paliwa oraz ekologię z osiągami, komfortem jazdy i bezpieczeństwem.

Połączenie przyciągającego wzrok opakowania Kodo oraz ważnego dla kierowców poczucia jedności z samochodem (Jinba Ittai), inspirowane legendarnym roadsterem Mazda MX-5, zaowocowało pierwszymi miejscami w testach porównawczych i wieloma nagrodami, którymi wyróżniono CX-5 oraz Mazdę6.

"Europejski rynek samochodowy znalazł się ostatnio w trudnej sytuacji. Dlatego niezwykle cieszymy się widząc, że nasza ciężka praca przynosi efekty - mówi Phil J. Waring, dyrektor operacyjny Mazda Motor Europe. "Mazda ponownie zaczęła przynosić zyski, a nowe modele Skyactiv, które wkrótce trafią na rynek, powinny pomóc nam w utrzymaniu świetnych wyników sprzedaży i konsekwentnym zwiększaniu zysków".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Najnowsze wiadomości - Mazda

Reklama