/  /  /  / 5 lat Mazdy w Polsce i ponad 15 000 sprzedanych samochodów
Mazda

Mazda

Zmień
Mazda to producent samochodów osobowych z siedzibą w Hiroszimie, który zasłynął jako jedyna japońska marka, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Ciekawostką jest również fakt, iż przez długi czas w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa firmy, a samochody trafiały do naszego kraju w sposób mniej oficjalny.
Dowiedz się więcej o marce
 

5 lat Mazdy w Polsce i ponad 15 000 sprzedanych samochodów

MMPOL|
null
© Mazda
null

Od momentu rozpoczęcia sprzedaży samochodów przez firmę Mazda Motor Poland w czerwcu 2008 roku z autoryzowanych salonów dealerskich wyjechało na polskie drogi łącznie 15 029 modeli Mazdy.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Największą popularność wśród polskich klientów zdobyły: Mazda6 (4 904 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (4 225 sztuk) oraz Mazda2 (2 145 sztuk).

Jak podkreśla generalny importer, ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszą się najnowsze modele z linii Skyactiv: Mazda CX-5: już 1 249 samochodów jeździ po polskich drogach oraz najnowsza Mazda6: 700 wydanych aut i 1 086 zamówień.

W maju bieżącego roku sprzedano aż 219 sztuk Mazdy6: to największa liczba miesięcznej sprzedaży jednego modelu japońskiej marki w Polsce. Maj to również rekordowy miesiąc pod względem wzrostu sprzedaży: aż 111% w porównaniu do maja 2012.

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi. Dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich oraz 15 ASO.

"W ciągu ostatnich lat wspólnie z naszymi dealerami intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem marki - mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej. "Gdy porównamy dzisiejsze standardy obiektów dealerskich, jakość obsługi klientów, procedury współpracy z tymi sprzed 5 lat, to widać, że ten wysiłek się opłacał. Przez ten czas dogoniliśmy firmy działające na rynku kilka razy dłużej, zachowując wrażliwość na opinie klientów i naszych dealerów".

Najlepiej sprzedające się wersje Mazdy CX-5 w Polsce

Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych: Mazda zajęła odpowiednio trzecie miejsce w 2010 r., czwarte miejsce w 2011 r. i piąte miejsce w 2013 r.

W ostatnim badaniu Mazda zdobyła tytuł "Marka o najwyższej lojalności dealerów".
   
Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za "Debiut w Biznesie 2008" oraz tygodnika Auto Świat (Auto nr 1 2009) jako "Debiut Roku".

W roku ubiegłym Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polskim rynku.

Doceniono również działania reklamowe: pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2, czyli Citylajf, zdobył nagrodę MIXX Awards (kategoria: wprowadzenie nowego produktu).

"Przez 5 ostatnich lat intensywnie rozwijaliśmy naszą sieć sprzedaży, ale przede wszystkim budowaliśmy świadomość marki. Niewiele osób znało wcześniej nasze nowe modele i wiedziało, że wszystkie pochodzą z Japonii. Ogromnie cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów: ponad 15 000 sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany - podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.

"Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii Skyactiv oraz modeli CX-5 i Mazda6. Nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy: te auta wygrywają testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Na horyzoncie już niebawem pojawią się nowe modele Mazdy, co z pewnością pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Najnowsze wiadomości - Mazda

Reklama