/  /  /  / Studyjny Maybach Landaulet
Maybach

Maybach

Zmień
Maybach to niemiecka firma produkująca luksusowe samochody, należące do najdroższych seryjnie produkowanych pojazdów na świecie. Wchodząca w skład koncernu Daimler AG marka była przez długi czas nieobecna na rynku i została reaktywowana dopiero wraz z prezentacją modeli 57 i 62 w 2002 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Studyjny Maybach Landaulet

DaimlerChrysler Automotive Polska|
null
© Maybach
nullnullnullnullnullnull

Dzięki temu studyjnemu kabrioletowi ze stajni Maybacha odżywa wspaniała sztuka tworzenia majestatycznych aut. Wierny tradycji ekskluzywnych kabrioletów, ten jedyny w swoim rodzaju połyskujący bielą wóz koncepcyjny oferuje dach całkowicie otwierany nad tylnią częścią samochodu, podczas gdy przedział kierowcy pozostaje w pełni zamknięty.

Pasażerowie mogą zatem cieszyć się czystym, błękitnym niebem nad swoimi głowami. Usadowieni w wyściełanych białą skórą luksusowych fotelach, rozkoszują się majestatem otwartej przestrzeni, doświadczają wrażeń, których nie może im zapewnić żaden inny z obecnie dostępnych samochodów na świecie, podróżują otoczeni nadzwyczajnym przepychem, we wnętrzu stylowo zupełnie niepowtarzalnym. Jego bliski naturze romantyczny charakter harmonijnie łączy się z kwintesencją komfortu i technologicznym wyrachowaniem. Demonstrując światu swoje wyjątkowe auto koncepcyjne, Maybach po raz kolejny udowadnia, że potrafi tworzyć najbardziej luksusowe pojazdy świata.

Jeśli chodzi o kwestie techniczne, studyjny Landaulet oparto na modelu Maybach 62 S - samochodzie szczycącym się mianem najpotężniejszej seryjnie produkowanej limuzyny z szoferem za kierownicą. Inżynierowie Maybacha usunęli tylny moduł dachu, aby umożliwić pasażerom niczym nieograniczony widok nieba ponad głowami. Pozostawiono boczne ścianki, które następnie zostały wzmocnione w niewidoczny dla oka sposób za pomocą zintegrowanej, cylindrycznej struktury stalowej. Ponieważ w wyniku tych działań sylwetka luksusowej limuzyny pozostała niezmieniona, nie zmieniły się także duże drzwi oraz całe wnętrze auta z jego pochylanymi fotelami.

W pozycji zamkniętej, czarny, miękki dach kabrioletu spoczywa na ramie tworzonej przez łuki dachu, nie przepuszcza wiatru i innych czynników atmosferycznych. Na żądanie pasażerów, szofer uruchamia przełącznik umieszczony na konsoli centralnej. Wówczas dach otwiera się dzięki napędowi elektryczno-hydraulicznemu, po czym miękko spoczywa na półce w tylnej części auta, wraz ze zintegrowanym tylnym oknem wykonanym z pojedynczej warstwy szkła bezodpryskowego. Otwarcie i zamknięcie dachu zabiera 16 sekund. Szofer może przykryć złożony dach skórzanym pokrowcem, co z jednej strony ukrywa mechanizm składanego dachu przed oczami ciekawskich, z drugiej zaś dopełnia obrazu wyszukanej elegancji.

Owo wrażenie pogłębia lśniący biały lakier, którym pokryto auto koncepcyjne; ekskluzywne wykończenie nosi nazwę bieli antigua. Wzrok przykuwają 20-calowe koła zaprojektowane specjalnie z myślą o omawianym studyjnym kabriolecie. Te także pomalowano na biało i wyposażono w szprychy wykończone na wysoki połysk. Całości dopełniają białe kierunkowskazy w reflektorach oraz ciemnoczerwone lampy świateł tylnych.

Odznaczający się wyszukanym luksusem przedział kierowcy cieszącego się uznaniem modelu Maybach 62 S, poddano tu znaczącym modyfikacjom. Wszystkie elementy wykończeniowe wnętrza pokrywa teraz czarny lakier fortepianowy, zaś liczne wstawki skórzane wykonano z wyjątkowo luksusowej, lśniącej, czarnej skóry „Stromboli”.

Dla kontrastu, Maybach zdecydował się wykończyć niemal cały przedział pasażerski niezrównaną białą skórą o nazwie „Seszele”. Wnęka na nogi oraz podsufitka tego kabrioletu z najwyższej półki, to także biel - podłogę pokrywa biały welur, zaś sufit wyścieła materiał w tym samym kolorze. Kontrast stanowią wstawki i ozdobna wykładzina wykonana w połyskliwej czerni lakieru fortepianowego bądź doskonałej czerni grafitowej z licznymi złotymi dodatkami.

Doskonałą wygodę wnętrza zapewnia obszerny przedział pasażerski, który na potrzeby omawianego modelu zapożyczono w niezmienionej formie z Maybacha 62. Pasażerów zapraszają do wnętrza auta dwa wielkie, pojedyncze fotele. Nawet bardzo wysokie osoby podróżujące tym autem będą cieszyć się jazdą w rozkładanym fotelu; taką pozycję podróżną zapewniają zwykle jedynie fotele pierwszej klasy pasażerskich odrzutowców.

Model zaprojektowano jako pojazd kierowany przez szofera i wyposażony w ściankę działową. Górną jej część stanowi szklany panel, który pasażerowie, za naciśnięciem guzika, mogą uczynić nieprzezroczystym, a to dzięki płynnej kryształowej membranie zatopionej w szkle.

Dwa supernowoczesne układy klimatyzacyjne, o specialnie dobranych na potrzeby studyjnego kabrioletu parametrach, zapewniają przyjemność z podróży z otwartym dachem nawet przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych.

Podobnie jak w modelu Maybach 62 S, konsola tylna to centrum rozrywki, łączności i przyjemności z podróży. To właśnie tu inżynierowie Maybacha zgromadzili wszystko, co dotyczy rozrywki i przyjemności pasażerów podróżujących w tylnym przedziale samochodu: odtwarzacz DVD, zmieniarkę CD na sześć płyt, lodówkę z własną elektryczną sprężarką i inteligentnym układem utrzymującym szklanki, kieliszki i butelki szampana w bezpiecznym położeniu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama