/  /  / Więcej o marce
Maserati

Maserati

Zmień
Historia marki maserati sięga roku 1914, kiedy to Alfieri Maserati wraz z braćmi Carlo, Bindo, Ettore i Ernesto uruchomił warsztat samochodowy. Początkowo bracia Maserati trudnili się przygotowywaniem pojazdów innych marek do wyścigów, by w roku 1926 zbudować swój pierwszy samochód – model Tipo 26
Dowiedz się więcej o marce
 
Historia marki maserati sięga roku 1914, kiedy to Alfieri Maserati wraz z braćmi Carlo, Bindo, Ettore i Ernesto uruchomił warsztat samochodowy. Początkowo bracia Maserati  trudnili się   przygotowywaniem pojazdów innych marek do wyścigów, by w roku 1926 zbudować swój pierwszy samochód – model Tipo 26. Auto zgodnie z filozofią marki, zostało skonstruowane z myślą o wyścigach i okazało się na tyle udaną konstrukcją, że w swoim pierwszym starcie wygrało w swojej klasie. Częste straty w wyścigach oraz brak produkcji samochodów cywilnych doprowadziło rodzinną firmę na skraj bankructwa, dlatego w roku 1937.r Maserati zostaje sprzedane firmie Orsi, która w 1940 przeniosła siedzibę firmy do Modeny, gdzie pozostała do dziś. W trakcie wojny, Maserati zaprzestało budowy samochodów i zajęło się wytwarzaniem zaopatrzenia dla włoskiej armii. Po wojnie przywrócono budowę wyścigowych aut. Lata 50 okazały się okresem świetności marki  w Formule 1. W roku 1957 Juan Manuel Fangio reprezentujący barwy Maserati zdobył indywidualne mistrzostwo świata, zaś bolidy ze srebrnym trójzębem triumfowały w klasyfikacji konstruktorów. W tym samym roku Maserati chwilowo kończy przygodę z wyścigami i skupia się na budowie cywilnych samochodów. W tamtym okresie powstały takie modele jak 6 cylindrowy Maserati 3500 coupe z aluminiowym nadwoziem, V8 Maserati 5000, Maserati Mistral, Maserati Sebring, czy Maserati Ghibli. W 1968 r. nastąpiła zmiana, nowym właścicielem został Citroen. Od tego momentu, nowe samochody ze srebrnym trójzębem ( modele Merak,  Bora, Khamsin )korzystały z technologicznych rozwiązań zastosowanych  w Citroenie SM. W 1974 r. Citroen zbankrutował, co spowodowało, że rok później były Argentyński kierowca wyścigowy Alessandro de Tomaso zdecydował się wykupić Maserati. Lata '80 to okres, w którym Maserati zaprzestaje budowy drogich samochodów sportowych z centralnymi zamontowanymi silnikami na rzecz  znacznie tańszych samochodów z silnikiem umieszczonym z przodu. W 1990 Fiat przejął od De Tomaso 49% akcji Maserati a w roku 1993 pozostałe 51%. W 1997 Maserati w ramach koncernu Fiat zostało połączone z Ferrari. Fabryka Maserati w Modenie produkuje co roku ok 2000 samochodów.