/  /  / GranTurismo
Maserati GranTurismo

Maserati GranTurismo

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena602 140 zł - 807 979 zł (aktualizacja: 2012-10-01)
Emisja CO2330 g/km - 360 g/km
Żużycie paliwa14,3 L/100km - 15,5 L/100km
 
Maserati GranTurismo
© Maserati
Maserati GranTurismoMaserati GranTurismoMaserati GranTurismoMaserati GranTurismoMaserati GranTurismo
Maserati GranTurismo, to samochód sportowy typu Grand Touring (segment G) o nadwoziu 2+2 coupe,  zaprezentowany po raz pierwszy podczas Genewskiego salonu motoryzacyjnego roku 2007,zastąpił model Coupe. Stylistycznie Maserrati GT jest spokrewnione z  Ferrari 599 GTB. Oba modele zostały zaprojektowane przez włoskie biuro stylistyczne Pininfarina. Maserati. GranTurismo należy do samochodów klasy Grand Tourer. Auta tego typu to samochody sportowe o wysokich osiągach, mające zapewniać wysoki komfort podróżowania. Umiejscowienie  silnika z przodu ma zagwarantować odpowiednią ilość miejsca w środku. W porównaniu do samochodów typowo sportowych ( Porsche 911, Ferrari 458 Italia ), samochody typu GT są zdecydowanie cięższe. Nastawy zawieszenia są bardziej miękko zestrojone, gdyż priorytetem nie jest prędkość pokonywania zakrętów, lecz komfort podróżowania.

Protoplastą Maserati Grand sport jest model 3200 GT, który zadebiutował w roku 1998 i był produkowany do 2001 roku. Dostępny był jedynie jako 2-drzwiowe coupé, a pod maską znalazł się 8 cylindrowy silnik bi-turbo o mocy 375 KM, który został przejęty z modelu Quattroporte IV oraz Shamal. Bryła samochodu została zaprojektowana przez Italdesign Giugiaro. Jego następcą był model Coupe, dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: jako dwudrzwiowe coupe, lub cabrio. Do napędu użyto silnika V8 o pojemności 4,2 litra, generującego390KM. Do przeniesienie  mocy na tylne koła posłużyła 6 biegowa manualna skrzynia biegów, lub opcjonalnie dostępna przekładania sekwencyjna. W roku 2007, Maserati kończy produkcję modelu coupe wraz z pojawieniem się na na rynku jego następcy- modelu GrandTurismo, który produkowany jest do dnia dzisiejszego. GranTurismo chociaż mierzy  4881 mm długość, jest szeroki na 1847 mm i wysoki na 1353 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2942 mm, to nie sprawia wrażenia samochodu ociężałego. Stylistyczne dzieło Pininfarini przyciąga uwagę. W porównaniu do poprzedniego modelu, GrandTurismo zyskał na urodzie. Przedni, chromowany grill z logo marki, oraz mocno wydłużona maska, nadaje samochodowi sportowego charakteru. Pod maską Maserati GrandTurismo pracuje 8 cylindrowa jednostka, która powstała  przy współpracy z Ferrari, dzięki czemu podstawowy silnik o pojemności 4.2l generuje moc wynoszącą 405 KM. Pozwala to na osiągniecie pierwszych 100 km/h w czasie 5,2 s i prędkości maksymalnej wynoszącej 285 km/h.  Mocniejsza wersja oznaczona jako "S" posiada ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4.7l, który generując moc 440KM, potrafi rozpędzić 1.8 tonowego kolosa do pierwszych 100 km/h w czasie 5s. Rozpędzanie trwa do momentu wskazania przez licznik wartości 295km/h, co jak podaje producent jest prędkością maksymalną. Za przeniesienie mocy na tylne koła odpowiedzialna jest 6 biegowa sekwencyjna skrzynia MC-Shift, która może pracować w czterech trybach: normal, sport, low grip oraz manual. Wzmocniona wersja GranTurismo o oznaczeniu S została zaprezentowana w 2008 roku. Model ten stylistycznie wyróżnia się 20 calowymi felgami o ramionach zakończonych trójzębem, dyskretnymi spojlerami, pojedynczymi, szerokimi końcówkami układu wydechowego oraz przetłoczeniami na progach. Za lepsze wytracanie prędkości odpowiedzialny jest  żeliwno-aluminiowy układ hamulcowy opracowany przez Brembo, w skład którego wchodzą przednie tarcze hamulcowe wykonane w technologii podwójnego odlewania żeliwa i aluminium oraz 6-tłoczkowe zaciski.



Konkurencję dla Maserati GranTurismo stanowią takie samochody jak :Audi R8, Aston Martin V8 Vantage, Jaguar XK, BMW serii 6, Mercedes-Benz klasy SLS, czy Alfa Romeo 8C Competizione.
 

GranTurismo najczęściej porównywany z

Reklama