/  /  / Więcej o marce
LTI
LTI to brytyjskie przedsiębiorstwo skoncentrowane na produkcji taksówek, kojarzonych głównie z jazdy po ulicach Londynu. Do dziś miasto słynie z tego typu pojazdów, które zachowały swoją dawną stylistykę. Od momentu rozpoczęcia produkcji macierzyste zakłady w Birmingham opuściło przeszło 100 000 egzemplarzy „czarnych taksówek”, trafiły one głównie na rynek brytyjski.
Dowiedz się więcej o marce
 
LTI TX4
© LTI
LTI TX4LTI TX4LTI TX4LTI TX4LTI TX4
LTI to brytyjskie przedsiębiorstwo skoncentrowane na produkcji taksówek, kojarzonych głównie z jazdy po ulicach Londynu. Do dziś miasto słynie z tego typu pojazdów, które zachowały swoją dawną stylistykę. Od momentu rozpoczęcia produkcji macierzyste zakłady w Birmingham opuściło przeszło 100 000 egzemplarzy „czarnych taksówek”, trafiły one głównie na rynek brytyjski.

Przedsiębiorstwo, które obecnie nosi nazwę LTI powstało w 1919 roku i zajmowało się produkcją nadwozi samochodowych. Dlatego też przyjęło nazwę Carbodies. Bardziej dynamiczny rozwój rynku motoryzacyjnego po II wojnie światowej spowodował zainteresowanie stworzeniem własnego pojazdu. Efektem pracy inżynierów z Carbodies, a także firm Mann&Overton oraz Austin była taksówka oznaczona jako model FX3, początkowo sprzedawana pod marką Austin. Dzięki swoim właściwościom auto szybko stało się najbardziej rozpowszechnioną taksówką w Londynie, bowiem w ciągu 10 lat produkcji pierwszej wersji wyprodukowano ponad 7000 sztuk tego modelu. W międzyczasie firma realizowała również zamówienia dla innych producentów, takich jak Ford czy też Daimler. Jednak gdy na rynek wszedł następca FX3, model FX4 firma skoncentrowała się na produkcji tylko i wyłącznie taksówek. Nazwa LTI (London Taxis International), pojawiła się w 1984 roku kiedy to koncern Manganese Bronze zakupił wszystkie firmy, które przyczyniły się do powstania londyńskich taksówek. Ekspansja na rynki światowe nastąpiła na początku XXI wieku wraz ze stworzeniem fabryki w Chinach w Szanghaju, dzięki czemu moce produkcyjne LTI zostały podwojone, a jednocześnie egzemplarze montowane w Chinach, z importowanych z Europy części, są średnio o 12% tańsze. Jednym z krajów, w którym nastąpiła ekspansja jest Polska, a większość zamówień pochodzi ze stolicy naszego kraju - Warszawy.