/  /  /  / Nowatorski system klimatyzacji w Lexusie GS
Lexus

Lexus

Zmień
Lexus to luksusowa marka samochodów osobowych należąca do koncernu Toyota, która została stworzona z myślą o konkurowaniu z najbardziej prestiżowymi europejskimi i amerykańskimi markami. Początkowo podstawowym i największym rynkiem zbytu miały być Stany Zjednoczone, jednak z czasem nastąpiła ekspansja ogólnoświatowa, dzięki czemu samochody tej marki można nabyć w przeszło 80 krajach.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowatorski system klimatyzacji w Lexusie GS

Lexus|
null
© Lexus
nullnullnullnull

Oprócz licznych udoskonaleń poprawiających własności dynamiczne auta, bezpieczeństwo jazdy oraz stylistykę nadwozia, wnętrze nowego Lexusa GS zostało naszpikowane najnowocześniejszymi zdobyczami techniki, zapewniając wszystkim pasażerom maksymalnie komfortowe warunki podróżowania.

Wśród nich jest energooszczędny układ sterowania nawiewem powietrza (S-Flow), opracowany z myślą o zapewnieniu wysokiej skuteczności przy mniejszym koszcie energetycznym. Układ S-Flow jest dziesięciokrotnie wydajniejszy niż układ klimatyzacji w poprzednim wcieleniu GS. Funkcja detekcji obecności pasażera pozwala zamykać wyloty wentylacyjne przy siedzeniach, na których nie ma pasażera.

Ponadto, układ mierzy temperaturę otoczenia, temperaturę w kabinie oraz stopień nasłonecznienia, by na tej podstawie dobierać optymalne parametry pracy.

Za pomocą funkcji TAO (Temperature Airflow Output) intensywność nawiewu jest dostosowywana do każdego z siedzeń indywidualnie. Przy dużym obciążeniu (na przykład schładzaniu wnętrza latem lub nagrzewaniu zimą) układ klimatyzacji obejmuje swym działaniem całą kabinę, by szybko doprowadzić do uzyskania komfortowych warunków termicznych. Po ustabilizowaniu temperatury wnętrza układ koncentruje swoje działanie tylko na tych miejscach, na których spoczywają osoby.

Nowy Lexus GS350 AWD na polskim rynku

W trakcie prac nad opracowaniem scentralizowanego układu wykrywania obecności pasażera prowadzano intensywne badania samochodu w tunelach aerodynamicznych. Następnie układ był wielokrotnie poddawany sprawdzianom na torach testowych i normalnych drogach w celu upewnienia się, że zapewnia odpowiedni komfort podczas jazdy w różnych warunkach otoczenia.

Oprócz sterowania nawiewem za pomocą funkcji TAO, niezależnie górnym i dolnym, zastosowano wielowarstwowy segmentowy mieszalnik strug powietrza, umożliwiający precyzyjne zróżnicowanie i indywidualne dopasowanie warunków temperaturowych dla kierowcy, pasażera na przednim fotelu oraz osób siedzących na tylnych miejscach. Pozwala to na przykład ustawić chłodny nawiew górnymi wylotami, by zniwelować efekt silnego nasłonecznienia, i równocześnie utrzymywać komfort cieplny na wysokości dolnych partii ciała.

Wraz z nowym układem klimatyzacji wprowadzona zostaje również funkcja 2-poziomowego sterowania dopływem i nawiewem powietrza, której działanie polega na zapobieganiu zaparowaniu szyb dzięki wymuszaniu rozprowadzania w górnej części kabiny powietrza o niskiej wilgotności pobieranego z zewnątrz, przy jednoczesnym utrzymywaniu doskonałej skuteczności ogrzewania na poziomie stóp poprzez recyrkulację powietrza wewnętrznego. W porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami, ogranicza to straty wentylacyjne ciepła związane z doprowadzaniem zimnego powietrza z zewnątrz do ogrzanego wnętrza kabiny.

Nowy GS wyposażony został również w filtr zapachów, który oprócz usuwania pyłków, kurzu itp. wychwytuje również przenikające z zewnątrz gazy spalinowe.

Nowowprowadzony układ Nano-e podnosi na jeszcze wyższy poziom jakość powietrza i komfort w kabinie. Generator Nano-e emituje szczególnego rodzaju jony, które otoczone w przybliżeniu 1000 razy większą liczbą cząsteczek wody niż jony powietrza dodatkowo nawilżają nie tylko powietrze w kabinie, ale również skórę i włosy osób w kabinie.

Ponadto, układ ten istotnie ogranicza natężenie nieprzyjemnych zapachów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama