/  /  /  /  / Nowy Lexus LS w zbliżeniu
Lexus LS

Lexus LS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena449 200 zł - 715 750 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO2244 g/km - 263 g/km
Żużycie paliwa8,6 L/100km - 11,4 L/100km
 

Nowy Lexus LS w zbliżeniu

Lexus|
null
© Lexus
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W Polsce już przyjmowane są zamówienia na nowego Lexusa LS. Najtańsza wersja tej falowej limuzyny japońskiej marki z segmentu premium kosztuje od 449 200 złotych.

Od premiery w roku 2006 dotychczasowa generacja LS przeszła ponad 2 500 bieżących udoskonaleń, zaś najnowszy LS dodaje do tego kolejne 3 000 zmian. Wśród nowych elementów oraz innowacji technicznych znalazły się między innymi trzy nowości w skali światowej i co najmniej 15 nowinek w rodzinie Lexusa.

Uwzględniając na każdym etapie prac drobiazgowe analizy informacji otrzymywanych od klientów, w nowym modelu LS zdołano jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę pod względem wyrafinowania, komfortu, własności jezdnych, doskonałości technicznej i przede wszystkim jakości wykonania.

Stylistyka
Wcięta osłona chłodnicy LS, zgodna z linią wzorniczą przyjętą dla nowej generacji modeli Lexusa, dodaje autu elegancji, poprawia jego prezencję na drodze i w większym stopniu podkreśla przynależność do marki, jak przystało na flagową limuzynę.

Po raz pierwszy w historii marki LS może być wyposażony w komplet diodowych świateł zewnętrznych, włącznie z przeciwmgielnymi o pionowym zarysie i najmniejszymi na świecie soczewkami bezpryzmatycznymi o średnicy zaledwie 30 mm oraz charakterystycznie ułożonymi w literę L liniami świateł do jazdy dziennej.

Gama nowego Lexus LS ceny w Polsce

Wewnątrz deska rozdzielcza podzielono na dwie odrębne strefy: górną strefę wyświetlania z największym w branży, ultra-szerokim 12,3-calowym wielofunkcyjnym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym, umieszczonym w idealnej dla oka odległości oraz dolna strefę operacyjna zapewniającą dostęp do elementów sterujących jak na przykład wielokrotnie nagradzanego zdalnego sterownika interfejsu urządzeń pokładowych (RTI) drugiej generacji i nowego przełącznika trybu jazdy.

Przełączniki mają połączone funkcje i zredukowano ich liczbę, dzięki czemu środkowy panel przycisków jest bardziej zwarty. Najbliższe otoczenie kierowcy zyskało nową, mniejszą, 3-ramienną kierownicę z rozszerzonymi możliwościami regulacyjnymi.

W całym wnętrzu widoczne są przykłady kunsztu rzemieślniczego i dopracowania szczegółów. Po raz pierwszy w Lexusie analogowy zegar wyposażony jest w funkcję automatycznej korekcji czasu na podstawie sygnałów z satelity GPS, wstawki ozdobne w kierownicy i na ścianach bocznych deski rozdzielczej dostępne są w nowej wersji wykończenia Shimamoku (tradycyjna sztuka rękodzielniczej „paskowanego drewna”), a elektroniczny kluczyk jest w skórzano-metalicznej oprawie.

Komfort i nowoczesne wyposażenie
W nowym LS w sposób kompleksowy udoskonalone zostało wyciszenie silnika, hałasów pochodzących od drogi i szumu rozcinanego powietrza, aby w ten sposób jeszcze podwyższyć standardy ustanowione przez obecną generację flagowej limuzyny Lexusa.

Zastosowane w LS, po raz pierwszy wśród modeli Lexusa, koła o obniżonej hałaśliwości przyczyniają się do wyjątkowego wyciszenia kabiny w okolicy przednich foteli, a stopień wyrazistości rozmowy na wysokości siedzeń tylnych obecnie sięga niemal 100% przy prędkości jazdy 100 km/h. To według zapewnień producenta czyni nowe wcielenie flagowej limuzyny najcichszym samochodem w swojej klasie.

W nowym LS zwiększona została sztywność konstrukcji nadwozia oraz wprowadzono szereg rozwiązań w jeszcze większym stopniu ograniczających drgania i poprawiających komfort jazdy: zastosowane po raz pierwszy w marce Lexus spawanie laserowe spoiną śrubową pozwala uzyskać ścisłe doleganie elementów na całej długości łączenia (w przeciwieństwie do łączeń zgrzeinami punktowymi).

Do większej sztywności ogólnej nadwozia przyczyniło się również zastosowanie klejonych łączeń poszycia.

Znane ze swego komfortu przednie fotele Lexusa LS zostały jeszcze udoskonalone i wyposażone w rozbudowane funkcje podgrzewania i chłodzenia. Klimatyzowaną wentylację przednich i tylnych siedzeń można teraz automatycznie zintegrować z działaniem nowego układu klimatyzacji Climate Concierge.

Kompleksowy układ klimatyzacji Climate Concierge, będący nowością w skali światowej, daje każdemu z podróżujących modelem LS niespotykane dotąd możliwości uzyskania komfortu cieplnego. Najnowocześniejszy na świecie sterownik układ klimatyzacji łączy wszystkie zalety wielostrefowej automatycznej klimatyzacji z możliwością integralnego sterowania podgrzewaniem i chłodzeniem siedzeń oraz podgrzewaniem koła kierownicy.

Zwieńczeniem dopracowanego wnętrza jest nowość w skali światowej: nowoczesny system kompleksowego sterowania oświetleniem kabiny (AIS). Diodowe oświetlenie kabiny, z nowymi, jasnokremowymi lampkami Champagne White oraz dynamicznym diodowym podświetleniem deski rozdzielczej włącza się na powitanie zbliżającego się kierowcy, jeszcze zanim samochód zostanie otwarty, a następnie w określonej sekwencji uaktywnia się i gaśnie, akcentując kolejne etapy procesu uruchamiania samochodu.

Wielokrotnie nagradzany sterownik interfejsu urządzeń pokładowych (RTI) umożliwia kompleksowe sterowanie funkcjami multimedialnymi za pośrednictwem największego w branży ciekłokrystalicznego wyświetlacza o przekątnej 12,3 cala System nawigacji drogowej korzysta obecnie z twardego dysku o dużej pojemności.

Lexus LS jest standardowo wyposażony w zestaw nagłośnieniowy Premium Surround Sound System z 9-kanałowym wzmacniaczem, 10 głośnikami i cyfrowym radioodbiornikiem. Najwyższej klasy 19-głośnikowy zestaw nagłośnieniowy Mark Levinson Reference Surround System, z trybem wielokanałowym 7.1 zapewnia najlepsze z obecnie możliwych doznania akustyczne związane z samochodowym zestawem audio.

W skład urządzeń audio-wizyjnych z tyłu kabiny wchodzi odrębny odtwarzacz CD/DVD oraz 9-calowy wyświetlacz VGA, tworzące system kina domowego z dźwiękiem przestrzennym w formacie 5.1 generowanym przez zestaw Mark Levinson Reference Surround System.

System został dodatkowo wyposażony w debiutujący w marce Lexus odtwarzacz Blu-ray, zapewniający wysoki kontrast i wysoką rozdzielczość obrazu.

Silniki i osiągi
Nowy LS dostępny jest z dwoma wersjami napędowymi do wyboru: LS 460 wyposażony w 4,6-litrowy silnik benzynowy V8 oraz LS 600h z napędem Lexus Hybrid Drive.

W związku z szeregiem doskonaleń nowy LS emituje mniej CO2, osiągając poziom 249 g/km dla LS460 RWD i 199 g/km dla LS600h. Moc silnika LS460 RWD wzrosła o 6,8 KM (2,72 KM w wersji AWD) i rozwija teraz 387 KM wg DIN/285 kW przy 6400 obrotach na minutę i osiąga maksymalny moment obrotowy 493Nm przy 4100 obr.

Jej pierwsza na świecie 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów przyspiesza od 0-100km/h w zaledwie 5,7 sekundy.

Napęd hybrydowy LS 600h łączy w sobie 394 KM/290 kW w 5,0-litrowym silniku V8 z mocą 225KM/165kW jednostki elektrycznej i generuje maksymalną łączną moc 445 KM/327 kW.

LS 600h przyspiesza od 0-100 km/h w 6,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h, zużywając według danych fabrycznych średnio w cyklu mieszanym 8,6 l benzyny/100 km (porównywalne z zużyciem paliwa silnika o pojemności 3,5 litra).

Dynamika jazdy
Właściwości dynamicznego nowego LS zostały poddane surowej weryfikacji, aby zapewnić odpowiedni dla flagowego modelu Lexusa poziom wyrafinowania, komfortu jazdy i stateczność przy dużych prędkościach, a także lepszą kierowalność oraz bardziej sportowe i fascynujące doznania za kierownicą.

Poprawiona sztywność oraz aerodynamika nadwozia przy doskonałym tłumieniu nierówności sprawiają, że samochód jeszcze płynniej sunie po drodze i jest jeszcze mocniej do niej przytulony, zapewniając maksimum komfortu podróżowania. Elektryczne wspomaganie w układzie kierowniczym oraz wielowahaczowe zawieszenie poddane zostały modyfikacjom mającym na celu uzyskanie lepszego wyczucia układu kierowniczego i poprawę jego reakcji, a także poprawę zwrotności i stateczności przy dużych prędkościach.

Pneumatyczne zawieszenie współpracuje z układem elektronicznej modulacji charakterystyki zawieszenia (AVS). Układ modulacji charakterystyki zawieszenia AVS zyskał 4-kołową sprzężenie oraz ulepszone algorytmy sterujące. Poprzednio regulując działanie zawieszenia każdego z kół niezależnie, obecnie układ AVS trójkierunkowo niweluje wynikające z przechyłów, dociskania i unoszenia nadwozia oscylacje zawieszenia przy wszystkich czterech kołach jednocześnie, minimalizując nieprzyjemne kołysania nadwozia.

Mechanizm pedału hamulca został udoskonalony pod kątem lepszego wyczucia oraz funkcjonowania, co zaowocowało błyskawiczną reakcją hamulców i doskonałą sprawnością hamowania. Najnowsza generacja modelu LS wyposażona została w nowy układ wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select), który pozwala przełączać pomiędzy pięcioma trybami jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport S oraz Sport S+, optymalnie łączącymi ekonomię zużycia paliwa, komfort, osiągi i własności jezdne, stosownie do preferencji kierowcy.

Nowy LS 460 dostępny jest z napędem na tylną oś bądź z napędem na wszystkie koła. LS 600h z pełnym napędem hybrydowym jest standardowo wyposażony w napęd wszystkich kół, a w wersjach F Sport dodatkowo w aktywną stabilizację przechyłów nadwozia.

Po raz pierwszy w gamie LS oba modele dostępne są też w bardziej dynamicznym wykonaniu F Sport.

LS600h dostępny jest także w wersji o wydłużonym rozstawie osi.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama