/  /  /  /  / Najlepsza wartość rezydualna nowego Lexusa IS300h
Lexus LS

Lexus LS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena449 200 zł - 715 750 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO2244 g/km - 263 g/km
Żużycie paliwa8,6 L/100km - 11,4 L/100km
 

Najlepsza wartość rezydualna nowego Lexusa IS300h

Lexus|
null
© Lexus
null

Dzięki połączeniu niskich kosztów w zakresie obsługi okresowej i eksploatacji oraz niskiego wskaźnika utraty wartości hybrydowy napęd nowego Lexusa IS300h oferuje swoim właścicielom koszty utrzymania na poziomie nieosiągalnym dla konkurencyjnych sedanów z 2-litrowym silnikiem Diesla w segmencie D-premium.

Napęd hybrydowy Lexusa IS 300h został specjalnie opracowany z myślą o maksymalnej trwałości i jak najniższych wymaganiach w zakresie obsługi technicznej.

Spore oszczędności można uzyskać na samych wydatkach na części zamienne. Konstrukcja zespołu napędowego jest bezsprzęgłowa. Funkcje rozrusznika i alternatora realizowane są przez odpowiednie podzespoły napędu hybrydowego, co eliminuje potrzebę serwisowania i wymiany tych elementów przez cały okres eksploatacji samochodu. Stosowany tradycyjnie w innych samochodach pasek napędowy rozrządu został zastąpiony bezobsługowym łańcuchem.

Napęd hybrydowy ma również pozytywny wpływ na zużycie hamulców i ogumienia. Dzięki temu, że pierwsza połowa każdego hamowania realizowana jest za pomocą funkcji wytracania prędkości z odzyskiem energii, ogranicza to zużycie zarówno klocków, jak i tarcz hamulcowych. Przez 90 000 km przebiegu Lexus nie wymaga wymiany tarcz hamulcowych i zużyje zaledwie jeden komplet klocków hamulcowych.

Również żywotność opon IS 300h będzie znacznie wydłużona. Typowe dla modeli z napędem hybrydowym 20-proc. podwyższenie ciśnienia w ogumieniu przyczynia się do ograniczenia zużycia ich części barkowych, natomiast bardziej płynne generowanie siły napędowej i równomierny rozkład obciążeń pojazdu przekładają się na mniejsze zużycie bieżnika opon przednich kół. Komplet opon wytrzyma ponad 90 000 km przebiegu.

Rygorystycznie weryfikowany pod względem wydajności i trwałości, jak również wspierany ponad 15-letnim doświadczeniem praktycznym, akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania samochodu.

Połączenie żywotności tego elementu ze skróconymi czasami serwisowania stawia koszty obsługi technicznej IS 300h pośród najniższych w jego segmencie rynkowym - podkreśla producent.

Wysoki wskaźnik utrzymania wartości rynkowej
Napęd hybrydowy Lexus Hybrid Drive stał się obecnie mocną alternatywą dla konwencjonalnych silników spalinowych nie tylko pod względem wydajności i przyjazności dla środowiska naturalnego, ale również ekonomiczności, na którą składają się niskie zużycie paliwa i niewielka utrata wartości rynkowej.

Wstępne szacunki Eurotaxu na rynku polskim prognozują, że najnowszy Lexus IS300h będzie miał najlepszą w swojej klasie wartość rezydualną po okresie 3 lat i 120 000 km przebiegu. Dane te potwierdzają wzrost akceptacji konsumentów dla napędów hybrydowych.  

Dobre prognozy dotyczące wartości rezydualnej Lexusa IS300h zostały opublikowane także przez CAP, czyli wiodącej na rynku brytyjskim firmy zajmującej się analizami ekonomicznymi i porównawczymi w branży motoryzacyjnej (po upływie 36 miesięcy i po przebiegu 60 000 mil), co plasuje ten model na pozycji lidera w swojej klasie.

Inny z ostatnio debiutujących modeli Lexusa z napędem hybrydowym, czyli GS 450h, uzyskał tytuł Wertmeister 2013 (mistrz wartości rynkowej) w rankingu prowadzonym wspólnie przez magazyn Auto Bild i firmę Eurotax, okazując się bezkonkurencyjnym w swojej klasie pod względem utrzymania wartości rynkowej.

Ogólnoeuropejskie korzyści podatkowe
Legitymując się najniższą w swojej klasie emisją CO2, która według danych fabrycznych wynosi zaledwie 99 g/km i wynika z bardzo niskiego zużycia paliwa (4,3 l/100 km), model IS 300h łączy niskie koszty eksploatacji ze znacznymi korzyściami podatkowymi w wielu europejskich krajach (niestety jeszcze nie w Polsce).

W Wielkiej Brytanii na przykład zarówno właściciele flot samochodowych, jak i kierowcy samochodów firmowych korzystają z wyraźnie korzystniejszej taryfy podatkowej niż ma to miejsce w przypadku napędzanych silnikiem Diesla konkurentów w tym segmencie. W trakcie 3-letniej umowy leasingowej właściciel floty samochodowej zaoszczędzi 657 funtów, natomiast kierowcy samochodów firmowych zapłacą o 1 900 funtów mniej podatku dochodowego.

We Francji nabywca modelu IS 300h uzyskuje premię Eco-Bonus w wysokości 4 000 EUR oraz oszczędności podatkowe około 1 200 EUR.

W Hiszpanii z racji pełnozakresowego napędu hybrydowego nowemu sedanowi Lexusa przysługuje 75% ulgi w podatku drogowym przez 5 lat dającej w sumie 600 EUR oszczędności, z której skorzystać mogą również nabywcy używanych IS 300h.

Hiszpańscy kierowcy samochodów z napędem hybrydowym korzystają również z niższych opłat parkingowych i preferencyjnych stawek za drogi płatne.

Bardzo powoli podejmowane są decyzje przez władze polskich miast dające przywileje właścicielom samochodów hybrydowych. Bezpłatne parkingi dla samochodów z napędem hybrydowym emitujących poniżej 100g/km CO2 w miejscach objętych opłatą oferuje jedynie Tarnów, Szczecin i Katowice.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama