/  /  /  /  / Nowy Lexus IS
Lexus IS

Lexus IS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Lexus IS

Lexus|(2006-01-26 11:52)

Kolejny po GS nowy model Lexusa - IS - jest drugim przykładem charakterystycznej dla marki filozofii projektowania L-finesse, który trafił na drogi. F...

Kolejny po GS nowy model Lexusa - IS - jest drugim przykładem charakterystycznej dla marki filozofii projektowania L-finesse, który trafił na drogi. Filozofia ta, głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze, przejawia się w każdym detalu kolejnej generacji modelu IS, zapewniając wizualną spójność bryły zewnętrznej z wykończeniem kabiny samochodu.
 
Nowy Lexus IS jest o 175 mm dłuższy i o 75 mm szerszy od poprzednika. Rozstaw kół przednich zwiększono o 40 mm, natomiast kół tylnych - o 60 mm. W porównaniu z poprzednią generacją modelu nadwozie ma o 20% większą sztywność skrętną. Dzięki wykonaniu pokrywy komory silnika, elementów zawieszenia oraz podzespołów silnika ze stopów aluminium zmniejszono masę nieresorowaną oraz moment bezwładności samochodu wokół osi pionowej.
 
Nowy Lexus IS ma współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,27. Wąskie szczeliny pomiędzy płatami poszycia opływowej karoserii, potrójne uszczelki drzwi, płynnie łącząca się z sąsiadującymi elementami nadwozia szyba czołowa oraz liczne elementy aerodynamiczne pod podwoziem to rozwiązania poprawiające stateczność podczas szybkiej jazdy i zmniejszające szum powietrza oraz zużycie paliwa.
 
Nowy Lexus IS ma przednie zawieszenie z dwoma wahaczami rozwidlonymi oraz wielodrążkowe zawieszenie tylne. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochód łączy znamienny dla Lexusa komfort podróżowania z właściwościami jezdnymi i dynamiką luksusowej limuzyny. Nowe amortyzatory jednorurowe o większej średnicy tłoka poprawiają komfort jazdy, wyczucie układu kierowniczego przez kierowcę, właściwości jezdne oraz ograniczają pochylanie nadwozia. Wersja IS250 Sport jest wyposażona w zawieszenie o sztywniejszych sprężynach i amortyzatorach.
 
W modelu IS zastosowano układ kierowniczy z nowym elektrycznym wspomaganiem (EPS) o sile regulowanej zależnie od prędkości jazdy. W porównaniu aktualną gamą modelu IS poprawiono podstawowe parametry układu z myślą o zwiększeniu szybkości i precyzji działania.
 
Najnowszy Lexus IS jest oferowany w dwóch wersjach silnikowych: z 2.5-litrową jednostką benzynową V6 153kW/208 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub z pierwszym zastosowanym w Lexusie silnikiem Diesla: nowoczesną 4-cylindrową jednostką o pojemności 2.2 litra, rozwijającą 130kW/177 KM.
 
4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2231 cm3 rozwija moment obrotowy 400Nm w zakresie od 2000 do 2600 o/m. Jednostkę, której kadłub jest wykonany ze stopu aluminium, wyposażono w układ zasilania common rail o ciśnieniu wtrysku wynoszącym 1800 barów. Jednocześnie uzyskano jeden z najniższych w porównaniu z innymi silnikami o zapłonie samoczynnym stopni sprężania: 15,8:1.
 
Szczególnie wiele uwagi poświęcono obniżeniu hałasu i drgań nowego silnika do możliwie najniższego poziomu, odpowiadającego surowym normom Lexusa.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Lexus IS