/  /  /  /  / Nowy Lexus GS debiutuje na IAA Frankfurt
Lexus IS

Lexus IS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Lexus GS debiutuje na IAA Frankfurt

Lexus|
null
© Lexus
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Na tegorocznym salonie motoryzacyjnym Frankfurt Motor Show 2011 zadebiutował nowy Lexus GS 450h z hybrydowym układem napędowym. Jak zapowiada koncern, rodzina modelu GS w niedalekiej przyszłości powiększy się o kilka nowych wersji.

Na tegorocznym salonie motoryzacyjnym Frankfurt Motor Show 2011 zadebiutował nowy Lexus GS 450h z hybrydowym układem napędowym. Swoją premierę miał również nowy model GS 350AWD (*).

Wprowadzenie nowego modelu GS 450h i GS 350AWD oznacza początek dalszego rozwoju modelu GS, którego rodzina w niedalekiej przyszłości powiększy się o kilka nowych wersji.

Lista nowości wystawy IAA Frankfurt 2011

Całkowicie nowe nadwozie oraz wnętrze modelu GS odzwierciedla dalszy rozwój wyjątkowej filozofii projektowania Lexusa (L-finesse). Śmiałe i dynamiczne linie nadwozia z bardziej agresywną stylistyką przedniej części nadwozia zapewniają nowemu modelowi GS potężną, władczą sylwetkę, odpowiednią dla sportowych sedanów Lexusa.

Wnętrze nowego GS stanowi kontynuację wzornictwa nowej generacji stworzonego przez firmę Lexus. Dzięki ergonomicznemu, stworzonemu dla kierowcy wnętrzu wyposażonemu w zaawansowany interfejs człowiek-maszyna (HMI) kierowca pozostanie czujny i będzie podróżował komfortowo przez długi czas.

W rodzinie modeli GS po raz pierwszy pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań. Nowy, energooszczędny układ klimatyzacji z funkcją S-Flow i "nanoe"; zdalny sterownik dotykowy drugiej generacji RTI (Remote Touch Interface) połączony z największym na świecie pokładowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym oraz gama zestawów audio zapewniających nieporównywalną moc i czystość dźwięku.

GS 450h jest pierwszym na świecie luksusowym sportowym sedanem, którego silnik znajduje się z przodu i napędza koła tylne, wyposażonym w benzynowy silnik V6 pracujący według cyklu Atkinsona oraz w pełni hybrydowy układ napędowy.

Hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive drugiej generacji został gruntownie zmodernizowany. W znaczący sposób obniżono zużycie paliwa i emisję CO2, NOx oraz cząstek stałych (PM), a jego osiągi są porównywalne ze stosowanymi przez konkurencję silnikami V8.

W układzie napędowym nowego GS 350AWD również wprowadzono szereg ulepszeń, zapewniających wyższe osiągi oraz niższe zużycie paliwa.

Nowa rodzina GS czwartej generacji została zaprojektowana, aby zapewnić klientom ekscytujący sposób prowadzenia. Łączy on w sobie precyzyjny układ kierowniczy, o krótkim czasie reakcji; ograniczone ruchy nadwozia; wspaniałą stateczność przy wysokich prędkościach oraz komfort jazdy przynależny sportowym sedanom firmy Lexus.

Znaczące ulepszenia w zakresie dynamiki jazdy osiągnięto dzięki zmianom szkieletu nadwozia, nowemu zawieszeniu, bardziej wydajnym hamulcom i nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, do których należy zawieszenie o zmiennej w sposób ciągły charakterystyce (AVS) i układ kierowania kołami tylnej osi DRS (Dynamic Rear Steering).

Wersja GS 450h może być również wyposażona w system Lexus Dynamic Handling. Jest to pierwszy na świecie system, który łączy w sobie zawieszenie o zmiennej w sposób ciągły charakterystyce (AVS), układ kierowania kołami tylnej osi (DRS), system zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS) i zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) piątej generacji. To pozwala koordynować kierowanie przednimi i tylnymi kołami oraz zapewnia precyzyjne, szybkie i pewne zachowanie samochodu na drodze a także bardziej bezpośrednie reakcje na działania kierowcy.

Nowy Lexus GS jest wyposażony w najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne dostępne obecnie na rynku i dotyczące bezpieczeństwa czynnego oraz wspomagania kierowcy. Układ VDIM Step 5 współpracuje z ostatnio opracowanym układem kierowania kołami tylnej osi (Dynamic Rear Steering - DRS). Natomiast system ochrony przedzderzeniowej (PCS) współpracuje z układem monitorowania kierowcy (Driver Monitor Camera) oraz adaptacyjnym układem automatycznej kontroli prędkości (ACC), który w wersji GS450h działa w całym zakresie prędkości jazdy od 0 km/h.

Pozostałe układy bezpieczeństwa czynnego to: inteligentny asystent utrzymania toru jazdy LKA, układ monitorujący martwe pole widoczności BSM (Blind Spot Monitor), system widzenia w nocy (Night Vision System) oraz wyświetlacz projekcyjny HUD prezentujący większą ilość informacji.

Lexus CT 200h F-Sport
Podczas salonu we Frankfurcie miał miejsce europejski debiut nowej wersji F-Sport, która przybliży model CT 200h większej grupie klientów.

Charakterystyczny dla nowego Lexusa jest szereg bardziej agresywnych elementów stylistycznych nadwozia i wnętrza a także bogatsze wyposażenie standardowe.

CT 200h F-Sport ma również nowe zawieszenie, zapewniające bardziej dynamiczną i wymagającą zaangażowania jazdę.


* Na rynku europejskim dostępny na razie jedynie w Rosji, na Ukrainie i w Kazachstanie
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Lexus IS