/  /  /  /  / Lexus znów poza zasięgiem rywali
Lexus IS

Lexus IS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Lexus znów poza zasięgiem rywali

JD Power|(2007-07-19 13:39)

Już po raz siódmy z rzędu Lexus zwyciężył w badaniach satysfakcji klienta, przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii przez firmę analityczną J.D. Power and Associates.

Pierwsza dziesiątkę marek, które cieszą się największą satysfakcją brytyjskich kierowców, otwiera Lexus, który zdobył w tegorocznym rankingu 862 na tysiąc możliwych punktów. Średni wynik oscylował na poziomie 790 punktów.
Oto pełna lista tych firm, które w brytyjskim rankingu zadowolenia klientów uzyskały wynik przewyższający średnią dla całego rynku:
- Lexus (862)
- Honda (845)
- Skoda (845)
- Toyota (832)
- Daihatsu (824)
- Jaguar (816)
- Audi (812)
- Mazda (812)
- MINI (811)
- Volvo (809)
- BMW (807)
- Mercedes-Benz (807)
- Volkswagen (802)
- Hyundai (795)
- Nissan (794)
- Subaru (794)

Marki Lexus i Toyota okazały się także bezkonkurencyjne wśród modeli, z których posiadania można być najbardziej zadowolonym. Z wynikiem 868 punktów wygrały Lexus IS oraz (po raz pierwszy) hybrydowa Toyota Prius. Kolejne pozycje zajęły Honda Jazz (864), Lexus RX (854) oraz Skoda Octavia (851).

Wskaźnik satysfakcji klienta obliczony został na podstawie informacji zebranych wśród ponad 18 tys. właścicieli pojazdów po dwóch latach użytkowania. Kierowcy dokonali szczegółowej oceny swoich samochodów i stacji dealerskich. 77 pytań podzielono na cztery kategorie:
- jakość i niezawodność (30%),
- wygląd pojazdu: wzornictwo, osiągi, komfort, wyposażenie (28%),
- standardu obsługi dealerskiej (22%),
- koszty eksploatacji, w tym zużycie paliwa, koszty ubezpieczenia, ceny serwisu i napraw (19%).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Lexus IS