/  /  / IS
Lexus IS

Lexus IS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Lexus
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Lexus IS to najmniejszy sedan oferowany przez japońskiego producenta luksusowych samochodów, który to należy do koncernu Toyota. Pierwszy model IS został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w roku 1998, a na rynku pojawił się jeszcze w tym samym roku i otrzymał oznaczenie IS200. Zmiana generacyjna nastąpiła w 2005 roku kiedy to na rynek weszła druga generacja z modelami oznaczonymi jako IS220 oraz IS250. Nowy Lexus w porównaniu do swojego poprzednika urósł niemal pod każdym względem. Długość zwiększyła się o 17,5 cm, zaś szerokość o 7,5 cm. Zwiększono również o 4 cm rozstaw kół przednich oraz o 6 cm kół tylnych. Jak wyliczyli konstruktorzy Lexusa, nadwozie ma o 20% większą sztywność skrętną w porównaniu do poprzedniej generacji. Nowe IS wyposażone zostało także w przednie zawieszenie z dwoma wahaczami rozwidlonymi oraz tylne zawieszenie wielokrążkowe. Zwiększa to zarówno komfort podróżowania jak i właściwości jezdne. Specjalna sportowa wersja dodatkowo otrzymała jeszcze bardziej sztywne sprężyny i amortyzatory. Na bazie sedana IS250 powstał 4-osobowy kabriolet. W porównaniu do pojazdu, z którego się wywodzi zmiany zewnętrzne są niewielkie. Kabrio jest tylko o 1 cm niższe oraz o 5,5 cm dłuższe, a także ma nieco inny kształt przedniej szyby. Wyposażony on został w metalowy, 3-częsciowy, składany dach. Cała operacja zajmuje około 20 sekund, a nad jej poprawnością czuwają 33 czujniki i 13 silników elektrycznych. Model ten produkowany jest w japońskich fabrykach firmy w Kyushu oraz Tahara.

Nowy Lexus IS został zaprojektowany zgodnie z linią stylistyczną o nazwie „L-Finesse”, która została zapoczątkowana modelami koncepcyjnymi LF-S oraz LF-C. Wcześniej tylko model Lexus GS przygotowany był według tej filozofii projektowania. Zdominowana jest ona przez dynamizm i sportowy charakter, ale połączony z elegancją. Agresywne i kanciaste przetłoczenia na masce oraz bokach auta łączą się z krągłościami widocznymi na dużych nadkolach oraz owalną linią dachu. Charakterystyczne dla Lexusa jest wąską linia szyb, skośne reflektory oraz grill z dużym logo producenta w kształcie litery L. Nadwozie, które dostępne jest jako 4-drzwiowy sedan lub 2-drzwiowe kabrio, zostało tak zaprojektowane, że osiąga bardzo niski współczynnik oporu powietrza, który dla wersji sedan wynosi Cx=0,27.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego jak przystało na samochód z klasy premium jest bardzo bogate już w podstawowej wersji. W standardzie znajdują się poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne z przodu, kurtyny powietrzne, a także poduszka kolanowa dla kierowcy i pasażera. W każdej wersji seryjnie montowany jest również system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania nagłego hamowania BAS, a także system stabilizacji toru jazdy ESP i układ zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR. Model IS otrzymał maksymalna ilość 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Główną konkurencję stanowią modele BMW serii 3, Mercedes klasy C, Audi A4, Saab 9-3 oraz Alfa Romeo 159. Dla wersji kabrio z kolei będzie to BMW serii 3 kabrio oraz Audi A5 kabrio.

 

IS najczęściej porównywany z

BMW 3
BMW 3
Lexus CT
Lexus CT
Lexus LS
Lexus LS
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Nissan 370Z
Nissan 370Z
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Volvo S60
Volvo S60
Reklama