/  /  /  /  / Lexus GS w nowej wersji GS 300h
Lexus GS

Lexus GS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena199 600 zł - 445 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO2110 g/km - 260 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 11,2 L/100km
 

Lexus GS w nowej wersji GS 300h

Lexus|
null
© Lexus
nullnullnullnull

Przy okazji premiery nowego Lexusa GS 300h na targach we Frankfurcie cała rodzina GS przeszła zmiany stylizacyjne oraz otrzymała szereg usprawnień w zakresie rozwiązań technicznych oraz bezpieczeństwa jazdy.

Czwarta już generacja Lexusa GS pojawiła się w europejskiej sprzedaży w roku roku, początkowo w trzech wersjach: jako GS 250, GS 350 AWD oraz flagowy, dysponujący wysokimi osiągami GS 450h z napędem hybrydowym.

Czwarty przedstawiciel rodziny, czyli GS 300h, zadebiutuje pod koniec roku.

GS 300h będzie dostępny również w wersji F Sport, z niepowtarzalnymi elementami wzorniczymi i specjalnymi udogodnieniami ukierunkowanymi na jeszcze bardziej fascynujące doznania podczas jazdy.


Napęd w pełni hybrydowy

Nowy GS 300h wyposażony został w napęd hybrydowy drugiej generacji, podobny do zastosowanego w odmianie IS 300h. Zapewnia on znacznie obniżony poziom emisji CO2, NOx oraz cząstek stałych (sadzy), bez uszczerbku dla osiągów.

W skład hybrydowego zespołu napędowego wchodzi silnik elektryczny o mocy 143 KM, sprzęgnięty z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym pracującym w cyklu Atkinsona i wyposażonym w nowej generacji układ wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz efektywny układ recyrkulacji spalin (EGR).

Silnik spalinowy rozwija moc 181 KM przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 221 Nm w przedziale 4200-5400 obr/min.

Napędzający tylne koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanej bezstopniowej przekładni napędowej ECVT hybrydowy zespół napędowy generuje sumaryczną moc 223 KM.

Równocześnie hybrydowy napęd nowego Lexusa charakteryzuje się niską emisją CO2, zaczynającą się od poziomu 109 g/km oraz średnim zużyciem paliwa nieprzekraczającym 4,7 l/100 km według danych fabrycznych.

Dynamika jazdy
Połączenie konstrukcji zawieszenia z podwójnymi wahaczami rozwidlonymi z przodu i układem wielodrążkowym z tyłu, mocnych hamulców oraz bezpośredniego i precyzyjnego układu kierowniczego pozwoliło uzyskać wysoką zwrotność, zminimalizować przechyły nadwozia oraz zapewnić odpowiedni komfort jazdy, jak przystało na szybką i mocną limuzynę marki Lexus.

Podobnie jak GS 450h F Sport, również nowy GS 300h w wersji F Sport może być wyposażony w nowatorskie rozwiązania poprawiające dynamikę jazdy jak na przykład zawieszenie AVS o zmiennej charakterystyce.

Stylistyka
Nowy GS 300h dzieli z pozostałymi przedstawicielami rodziny GS wyraziste i dynamiczne linie nadwozia, w tym agresywną stylistykę przodu z charakterystycznym wyróżnikiem marki w postaci klepsydrowej osłony chłodnicy.

Przy okazji premiery GS 300h wprowadzony zostanie nowy zestaw kolorów nadwozia zarezerwowanych dla wersji F Sport: biały F (F White), czarny metalik Starlight Black oraz niebieski metalik Midnight Blue.

W wersjach F Sport dostępne będą teraz diodowe światła przeciwmgielne, a wersje wyposażenia Prestige modelu GS otrzymają opcjonalnie 19-calowe obręcze kół z lekkiego stopu, poprzednio zarezerwowane dla specyfikacji F Sport.

Wzornictwo wnętrza
Przestronne, elegancko wykończone wnętrze GS jest kontynuacją motywu wzorniczego nowej generacji Lexusów. Ergonomicznie rozplanowany, dwustrefowy, zorientowany na kierowcę kokpit z zaawansowaną komunikacją na linii człowiek-maszyna ułatwia utrzymanie czujności i komfortowego klimatu podczas długich podróży.

W czwartej generacji modeli GS po raz pierwszy pojawi się szereg wysoce innowacyjnych rozwiązań technicznych. Są to m.in. energooszczędny układ klimatyzacji S-Flow z integralnym kompleksowym sterowaniem klimatem w kabinie i funkcją Nanoe, drugiej generacji zdalny sterownik Remote Touch Interface (RTI) sprzężony z jednym z największych w świecie samochodowym pokładowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym oraz wybór zestawów audio oferujących niezrównaną siłę i czystość dźwięku.

Debiut GS 300h jest okazją do odświeżenia wnętrza rodziny GS nową dźwignią przekładni napędowej oraz rozszerzenia listy dostępnego wyposażenia o projektor komputera pokładowego HUD.

Bezpieczeństwo
Modele GS Lexusa są bogato wyposażone w jedne z najnowocześniejszych, jakie są obecnie dostępne na rynku, rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo jazdy i wspomagających prowadzenie samochodu.

Zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej (PCS) w GS 450h oraz w nowym GS 300h obejmuje także kamerę monitorującą czujność kierowcy, a komplementarny z nim układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy (ACC) działa w pełnym zakresie prędkości aż do 0 km/h.

Dodatkowe funkcje służące bezpieczeństwu jazdy to m.in. wspomaganie utrzymania pasa ruchu (LKA) oraz system noktowizyjny, a także nowo wprowadzone w GS 300h ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA).

Układ RCTA, wykorzystujący czujnik radarowy układu monitorującego martwe pola widoczności, ostrzega o zbliżających się pojazdach podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.

Koszt utrzymania
Z racji unikalnego połączenia niskich kosztów serwisowych i eksploatacyjnych, znacznych ulg bądź zwolnień podatkowych oraz wysokiego wskaźnika utrzymania wartości rynkowej, nowy Lexus GS 300h bardzo korzystnie prezentuje się pod względem kosztów utrzymania - zapewnia producent.

Napęd hybrydowy Lexusa GS 300h został specjalnie opracowany z myślą o maksymalnej trwałości i jak najniższych wymaganiach w zakresie obsługi technicznej.

Konstrukcja zespołu napędowego jest bezsprzęgłowa. Funkcje rozrusznika i alternatora realizowane są przez odpowiednie podzespoły napędu hybrydowego, co eliminuje potrzebę serwisowania i wymiany tych elementów przez cały okres eksploatacji samochodu.

Tradycyjny pasek napędowy rozrządu został zastąpiony bezobsługowym łańcuchem.

Napęd hybrydowy ma również pozytywny wpływ na trwałość hamulców i ogumienia. Przez 90 000 km przebiegu GS 300h nie wymaga wymiany tarcz hamulcowych i zużyje zaledwie jeden komplet klocków hamulcowych oraz opon.

Rygorystycznie weryfikowany pod względem wydajności i trwałości, jak również wspierany ponad 15-letnim doświadczeniem praktycznym, akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania samochodu.

Połączenie żywotności tego elementu ze skróconymi czasami serwisowania stawia koszty obsługi technicznej GS 300h pośród najniższych w jego segmencie rynkowym.

Legitymując się najniższą w swojej klasie emisją CO2, zaczynającą się od zaledwie 109 g/km i wynikającą z bardzo niskiego, nie przekraczającego 4,7 l/100 km zużycia paliwa, GS 300h łączy niskie koszty eksploatacji ze znacznymi korzyściami podatkowymi w wielu europejskich krajach (na przykład we Francji, Hiszpanii oraz w Wielkiej Brytanii).

Napęd hybrydowy Lexus Hybrid Drive okazuje się niezwykle ekonomiczny zarówno pod względem wydatków na paliwo, jak i utrzymania wartości rynkowej. W uznaniu tego GS 450h uzyskał w Niemczech tytuł Wertmeister 2013 (mistrz wartości rynkowej) w rankingu prowadzonym wspólnie przez tamtejszy magazyn Auto Bild i firmę Eurotax, okazując się bezkonkurencyjnym w swojej klasie pod względem utrzymania wartości rynkowej, co jest wyrazem wysokiego zaufania, jakim klienci obdarzają Lexusy wyposażone w napęd hybrydowy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Lexus GS